7. nov 2004 Følger: 91 Følgere: 81 Heste: 5 Emner: 532 Svar: 2.121
ny bil - fejl på - hjælp {{forumTopicSubject}}
min kæreste har købt i august 2007 en helt spilter ny Fiat Ducato varevogn da han skal bruge den i firmaet. der er betalt moms på den og den er os registeret som privat bil som bare blir brugt i firmaet så den er altså fuld ud lovlig.... vi har altså givet 257.000 for en splinter ny bil som vi forventer der er mere drift sikker end min egen citroeng xantria fra 93 men AK NEJ... lige det modsatte....
vi har det problem med den at hvis den har stået stille i mere end 6 timer kan den godt starte men IKKE modtage gassen når man træder på speederen.... men har vi tændt olie fyret 1 time før vi skal ud og kører er der bare ingen problemmer.... den har nu været på de 2 værksteder der er tilknydtet forhandleren i alt 5 gange ... og de kan stadig ikke finde fejlen... hmmf.... selvom den har været der 5 gange har den kun 1 af gangene vist fejlen men den har været der... os selvom den har "overnattet" der flere gange...her hjemme (hvis vi ikk tænder olie fyret) er det nok 5 eller 7 gange ud af 10 hvor den har dette problem... det er bare så fustrerne.... de har renset alle stikkene for vand, har skriftet speeder spjelet og så sent som i dag en ventil... og det har endnu ikke virket....det ender sikker med at garenti vil udgå før de finder fejlen... første gange vi fandt ud den havde denne fejl var i sep. 2007 og den 6 og den 7 oktober havde den det os for der skulle jeg til stævne hvor det var lige før jeg ikk kom afsted pga af denne @!#$ bil...
vi har snakket med FDM og sammen med dem har vi udarbejdet en klage som vi snart gir forhandlerne... der står at de har 1 gang til og finde fejlen eller forbeholder vi os retten til og hæve købet da den har været på værkstedet x gange og det mener vi ikke er rimeligt.... så må vi se hva der sker...
så har jeg os snakket med noget der hedder fiat contakt som giver mobilitets garenti hvis bilen skal på værsted.... men der har vedkomne jeg har snakket med glemt og sige en masse vigtige informationer og løjet for mig.... jeg snakkede med ham i torsdags og fortalte vi havde dette problem med vores bil og han vidste ikk hva det ku være så vi tog værkstedet med på linien og vidste det heller ikk... men vi havde i forvejen en aftale med værkstedet at den skulle derned om søndagen så den var der mandag morgen... ham fra fiat contakt siger så at han søger for at falck henter den og ikker noget problem og han stille en bil til rådighed sa min kæreste jo er afhæning af hans varervogn... jeg siger så min kæreste ikk kan hente låne bilen da jeg er på arbjde og han skal muligvis bruge den før jeg får fri "jamen det var ingtet problem han kunne bare tage en taxa på han regning" det var hans egne ord... han fortæller ikk at vi skal hente bilen 15 km fra værkstedet ved et udlednings firma... så vi komme ind til værkstedet og de kender bare intet til sagen da vedkomne jeg snakkede med sidder jo i vejle... så jeg ringer derned og hører hva der er for noget... jamen det stod jo så 15 km væk ved et udlejnings selskab... jeg snakkede så i går aftes med han kollega derinde som var ret flabet over for mig overi købet... hun sagde det er ikke normal procedurer at de betaler taxe... hun kunne se at michael ikke nævner i deres systemt under vores at han har lovet det... hun vil da snakke med ham om denne sag men kan ikke garenterer at de kan eller vil betale de taxa regninger som lyder på 400 kr da vi har rimeligt ind til værkstedet.... så afleverer vi udlejningbilen og finder ud af at fiat contakt kun betaler noget af lejen altså gir et tilskud.... selvom de lover mobilitets garenti... (damen fra i går sagde os den gir en bil til rådighed i 5 dage inc. 100 km pr dag) alligevel blir vi bonget for 700 ved udlejning slvskabet + vi lige har flytdt diesel på bilen for 500 kr så der var fuld tank som da vi fik den.... altså fiat contakt har lige kostet os 1600 kr fordi vores egen der kun er ½ år gammelt er på værksted... det syens jeg ikke er rimeligt specielt ikk fordi ham jeg snakkede med slet sagde at der var egen betaling på... vi har snakket med den forhandler der solgte vo varervognen i sommers og han vil nu gå ind i sagen med fiat contakt da han ikke mener der er rimeligt....
puha.,.. det var hele historie´n... havde bare brug for komme ud med min fustrationer over denne bil.....
jan 2007
Følger: 184 Følgere: 165 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 1.218
dec 2006
Følger: 32 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 222
nov 2004
Følger: 91 Følgere: 81 Heste: 5 Emner: 532 Svar: 2.121
dec 2006
Følger: 32 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 222
kan i ikke få en lånebil, det plejer alle forhandlere at gøre
ny bil - fejl på - hjælp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside