{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Dansk Barockavl !!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hey....
Jeg ville gerne at man her i DK havde en forening for Barockavl, som indkluderede både frieserhopper og hingste med stamtavle, samt brogede hopper og selfølgelig barock hopper og hingste. Da det er dem man bruger i fremavlen til en Barockpinto. Jeg syntes at man selv burde kåre sine hingste i barock foreningen, og ikke nødvendigvis KUN bruge avlskårede frieserhingste fra Holland.... syntes at vi skulle få vores egne hingste til landet ....... chancen for at vi nogensinde får bare 5 avlskårede frieserhingste her i DK den er så lille, at det nok er mere sikkert at sige, at det ALDRIG sker.
Vil derimod sige at de frieser hingste og hopper der skulle bruges i Barockavlen, skulle være med stamtavler på, så der kunne sættes papirer med avlslinie på afkommene. Det ville være lidt ligesom at starte fra bunden af, men det ville være Dansk, og man skulle ikke være afhængig af Hollandske hingste, eller de vanvittige udgifter der medfølger. At man så benytter et avlsemne som Bonte Willem udefra, det kan jeg bedre se fornuften i, da vi ikke har ret mange Barockhingste at fremavle på, men frieserhingste med papirer dem har vi sku selv herhjemme. Det ville være den bedste start på Barock avlen herhjemme syntes jeg.
mvh Gitte

kom med jeres mening til ideèn ??? smiley
(altså kun de positive hi hi ) nej, kom med jeres ærlige meninger, fordi syntes at det er en skam, hvis det bliver ligeså dyrt at avle barockpintoer, som det er at avle friesere herhjemme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk Barockavl !!!!!!
Kommentér på:
Dansk Barockavl !!!!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce