{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stævnetøj
  • #1   10. mar 2008 og hvordan med underlag og bandager? er det stadig hvidt (nogen påstår at det ikek stå rnogen steder, men dommeren helst ser det) eller ok med andre farver på hvide heste fx?

og skal de ha bandager på?

• #2   10. mar 2008 du skal også have hvide handsker:-)

og så skal du jo os have spore på i dressur

• #3   10. mar 2008 spore har jeg smiley - handsker glemte jeg at skrive på.. Hvad med under jakken? skjorte? eller sådan en top ting, og det halsting (mangler navnet *gg*)

• #4   10. mar 2008 Ja... jeg har altid redet med skjorte... har sådan en kortærmet skjorte, og det er klart at anbefale.. man får jo hurtigt varmen:-)

• #5   10. mar 2008 haha det var en plastron jeg ikke kunne huske navnet på smiley

nålen har jeg (op til flere af)

• #6   10. mar 2008 Du skal ride med hvidt eller lyst underlag. Man må godt ride med sort underlagt på helt vide heste. skimler gælder ikke. Og jo det står et sted kan bare ikke lige huske hvor

• #7   10. mar 2008 jeg har altid redet med rød uden problemer, også andre der har gjort (det er kun klubstævner og sådan)

• #8   10. mar 2008 i dressur vil man normalt få det at vide på sin kritik hvis man ikke rider i hvidt... (med undtagelse af hvis man har en hvid hest)

• #9   10. mar 2008 min er broget, men med hvide ben, så det er jo lidt spild af bandage på dem smiley

• #10   10. mar 2008 jeg rider med hvidt underlag, sorte gamacher, sort jakke, t.shirt skjorte med krave man kan tage af samt hvide bukser og handsker :0)

• #11   10. mar 2008 Hvis du kigger i reglementet på DRFs hjemmeside står der præcis hvilke krav der er til påklædning i dressur og spring.

Der er også forskel på hvilekn sværhedsgrad man rider for hvor strikse reglerne er.

Du må ikke ride med leggins i dressur, og bandager er kun tilladt i sværhedsgrad 1. Om du bruger skjorte, eller hvid ridebluse er underordnet.

• #12   11. mar 2008 Bettina

Jo man må godt ride med leggins....

• #13   11. mar 2008 Anne F: Det er det altså ikke smiley

Følgende er sakset fra DRF's dressur reglement:

440. Påklædning
    1. Ryttere, der rider på heste:
    Påklædning for ryttere ved stævner er sort eller mørk jakke (kjole), hvid eller lys skjorte med slips/plastron, hvide eller lyse ridebukser, sort/mørk stiv hovedbeklædning, hvide eller lyse handsker, sorte/mørkeblå ridestøvler og metalsporer (jf. pkt. 441) eller militær rideuniform.
    Støvlen kan enten være lang i et stykke, eller være en kort støvle, med glat sål og hæl, og løst stift skæfte, alle dele i glat sort eller mørkeblå læder.
    Ved C- og D-stævner er mørk, ensfarvet trøje eller klubtrøje tilladt.
    Under hele stævnet er reglementsmæssig korrekt hovedbeklædning obligatorisk overalt hvor ryttere færdes til hest.
    2. Ryttere, der rider på ponyer:
    Påklædning for ryttere ved stævner er sort eller mørk jakke, hvid eller lys skjorte med slips/plastron, hvide eller lyse ridebukser, sorte/mørkeblå lange ridestøvler, sort/mørkeblå ridehjelm af godkendt type (jf. bilag 1.9. i
    almindelige bestemmelser), hvide eller lyse handsker, og stumpe, bagudvendte metalsporer, hvor dornen ikke må være mere end 1,5 cm. lang (afstanden fra støvlebagkappe til sporespids må højst være 2 cm., jf.
    pkt. 441.).
    Støvlen kan enten være lang i et stykke, eller være en kort støvle, med glat/let rillet sål og hæl, og løst stift skæfte, alle dele i glat sort eller
    mørkeblå læder.
    Ved C- og D-stævner er mørk, ensfarvet trøje eller klubtrøje tilladt.
    Det er tilladt at ride med sikkerhedsvest, der bæres under ridejakken eller trøjen.
    Under hele stævnet er ridehjelm af godkendt type (jf. bilag 1.9. i almindelige bestemmelser) med spændt hagerem obligatorisk overalt, hvor ryttere
    færdes til pony.

At der i visse tilfælde ses igennem fingre med leggins i de lave klubklasser er noget andet. Men møder du op i dem og er den en regelret dommer så bliver du diskvalificeret for inkorrekt påklædning. Det samme skal dommeren gøre hvis en af dine konkurrenter indgiver klage over at du ikke er reglementeret påklædt.

Et løst STIFT skæfte som der nævnes i reglementet er IKKE leggins smiley

• #14   11. mar 2008 vil det sige at når jeg rider hest så skal jeg have hat på i stedet for ridehjelm? kan ikk lige gennemskue det :0)

• #15   11. mar 2008 Jeg er ret sikker på at du stadig skal ride med godkendt ridehjelm. Det står der normalt også altid i propositioner, og det er dem som man skal holde sig til uanset hvad reglementet siger.

Ved ikke helt hvordan reglerne ellers skal tolkes på det punkt. Tidligere har det vist været sådan at red man højere end sværdhedsgrad 1, ja så er det mest almindeligt med hat. Det ville jeg også selv vælge på det niveau. Det ser altså godt ud!

Kommentér på:
stævnetøj

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce