{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Hvor meget har i på bagen? {{forumTopicSubject}}

Ja, så er jeg ude efter nogle gode historier om jeres liv med heste. Bare så i ved det! Jeg æælsker lange lange beskeder smiley

Spørgsmål som jeg håber i vil besvare i jeres historie.
Hvordan kom i til at begynde til ridning?
Hvor lang tid red i inden i fik øjnene op for bidløs, og de "naturligere" metoder? Har i fået kurser/undervisning? Hvem har lært jer det som i kan nu? Hvor meget erfaring har i, og hvor mange år er det siden i skiftede? Hvad er jeres fremtidsplaner?O.S.V?

Ja, jeg glæder mig til at høre jeres romaner - ;D ;D!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget har i på bagen?
  • #1   17. mar 2008 jeg startede allered med at ride da jeg var helt lille da min bedstefar havde en gammel islænder. Med 8 år begyndte jeg så på rideskolen i bylderup bov der red jeg på en dejlig skimmel der hed skimmi efter et år skiftede jeg ridehold og skulle ride en anden pony bohemo han var en rigtig strid og doven pony og den første tur jeg red på ham stak han af xD så skulle jeg ride buli verdens dejligste pony ham red jeg ogå mit allerførste stævne på en ld dressur, jeg blev for langbenet til buli og skulle ride spunk en sort pony som ikke kunne li at ride ture, jeg red en time på ham og ville aldrig ride ham igen så jeg fik jack pot en fjordhoppe som jeg red i megetlangtid. desværre var jeg så uheldig at jeg ikke havde de bedste ridelærer så jeg lærte ikke at bruge mine ben og red kun med tøjlen :/. 2004 fik jeg min første pony en blandingshoppe som hed lille lotte hun var kun 120cm høj jeg elskede hende meget højt men hun var en for stor mundfuld formig hun stejlede og bukkede hver gang jeg var ude at ride og jeg var bange for hende til sidst, der vidste jeg ikke engang at der findes noget lignende som HMS, vi solgt hende til en familie der havde en datter på 5 år som bare ville nusse med hende og det var hun også god nok til da hun elskede at blive strigletog nusset.fter fire år på bylderup rideskole skiftede jeg til Tinglev fordi jeg ikke havde nogle venner over på den anden. På tinglev rideklub startede jeg med at ride min venindes holstener vallak crossantino han var bare dejlig men en weekend hvor vi var over på rideskolen, fik jeg lov at ride en lille sort pony der hed bingo. jeg red ham også til undervisning og jeg elskede bare den pony på ham red jeg mit andet stævne LC! u. gallop og lx spring, jeg blev desværre igen for stor og derefter red jegmange forskellige ponyer.i sommerferien 2005 købte vi så lucas for 6000kr lucas var ikke tilredet og da jeg aldrig havde lært at bruge mine ben red jeg også ham kun med tøjlen smiley jeg tænkte tit på at sælge ham men vær gang han kiggede på vidste eg at detvar bare min hest. Jeg begyndte at ride ringriding og spring og kom til nogle små gårdstævner med ham og det gik fint der var bare et problem lucas vilde ikke op i traileren det skete ikke sjældent at jeg ikke kunne komme til spring pga det. Men en af min far's arbejdskolga som også harheste kendte til en "hestevisker" (Gitte v. Naldal)jeg kom til et kursus ved hende og blev med det samme fanget af denne træningsmethode det var i 2007. efterkurset blev jeg ved med at arbejde frajorden læstebøger om det og ville også gerne lære at ride uden bid pålucas og endelig kunne brugemine ben og min vægt til noget i 2008 var jeg igen oppe ved gitte for at forbedre mig.og i starten af 2008 besluttede jeg mig for at ride mere bidløs og tilsidst ride 100% bidløs men der ligger en lang og stenet vej foran od endnu..

    nå ja Mini Max fik jeg i 2006 vi byttede ham mod min gamle seng xD


    håber det var langt nok...og undskyld hvis der er stavefejl smiley

    -annika


  • #2   18. mar 2008 Jeg har en historie om mig og min hest smiley Det var hende der lært mig alt:
    Olivias og min historie:

    Før vindskovgård:
    Jeg mødte Olivia alleførste gang for maaange år siden da jeg gik på ry rideklub. Det var kærlighed ved første blik. Olivia var en stor og rolig hest, men begyndte at udvise en farlig adfærd da hun bare gik ind i folk. Hun gik nærmest over i en anden verden og slog en hinde ned foran øjnene. Hun havde det ikke godt, men det vidste jeg for lidt til at forstå på dette tidspunkt. Da jeg et par år senere måtte forlade rideskolen da jeg skulle på efterskole lovede jeg hende at jeg aldrig ville glemme hende. Efter et år på efterskole (med mange andre heste) besluttede vi i sommerferien 2006 at jeg skulle have en hest. Olivia var jo rideskolehest så der var ingen chance men så en dag modtog vi et opkalde fra ry rideklub om at Olivias ejer ville sælge hende og rideskolen ikke havde råd. Jeg blev ellevild og i August 2006 ankom en stor hestetrailer med en stor fjordhest i til Vindskovgård (der hvor hun står nu)

    Vindskovgård:
    Olivia blev mobbet meget af de andre heste i starten, hun havde konstant stor bidmærker over det hele og dette kunne man virkelig se da jeg sprayede det med noegt lilla spray. Olivia var vandt til at være førehest og nu var hun pludelig lavest i hierakiet. Det gik heldigvis bedre og bedre og til sidst havde hun fundet sin plads. Jeg begyndte at træne Olivia og de andre på gården hjalp mig meget. Hun var jo min allerførste hest. De introduserede mig til f.eks. horsemanship teorier og jeg begyndte langsomt at vælge det ud som jeg syntes om. Jeg lærte mere og mere og Olivia begyndte at reagere bedre end hun nogensinde havde gjort. Hun var sluppet ud af sin egen lille verden og viste sig at være en enormt intiligent hest som havde gået rundt i en ring i alt for mange år. Jeg begyndte at ride Olivia uden bid, da jeg ikke går ind for brug af bid OG fordi hendes mund var smadret efter mere end 8 års hiven. Jeg introduserede hende til klikkertræning og i starten gik hun kun efter godbidderne men med en smule konsekvens og en masse tålmodighed så har hun lært det.

    Idag:
    Idag er hun den hest jeg altid har ønsket mig, vi har slåsset en del, men må nok erkende at det har været min fejl hver eneste gang.
    Hun bliver sprunget af en pige som hedder Agnete en gang om ugen og ellers veksler jeg mellem dressur, klikkertræning og tur.

    Fremtiden:
    Jeg håber at hun holder mange år endnu. Hendes mor blev 31 år så der skulle ikke fejle noget med generne. Vores mål er at springe et stævne til sommer med hendes springrytter og ellers er det at blive bedre til at have det sjovt smiley
    Jeg tager iøvrigt på den økologiske landbrugskole i vinteren 08 eller forår 09 og der skal hun flytte med.


  • #4   18. mar 2008 Aha AS, min historie skal nok komme på et tidspunkt, men jeg orker ikke at skrive den lige nu ;D

    Seje baggrunde i har folks ;D


Kommentér på:
Hvor meget har i på bagen?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce