{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Fotografering i mørke? {{forumTopicSubject}}

hej!
Jeg sad i går ude ved en havn og så lyset fra en by over på den anden side af vandet (langt væk) fuldmånen lyste ned og det var bare kanon flot! men når jeg tog et billede blev det uklart. Jeg var virkelig frustreret. Motivet var virkelig flot. Jeg prøvede at instille ISO og slå blitz fra men ligemeget hjalp det. Er der nogen som kan fortælle hvordan man tager billeder i mørke?
på forhånd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fotografering i mørke?
  • #1   22. apr 2008 ok.. ja, det tænkte jeg også på men havde ellers sat mit kamra på en støtte:/


  • #2   22. apr 2008 Nu skriver du ikke hvilket slags kamera, men du skal have ISO'en på 100-200 og bruge stativ eller støtte. Hvis du kan så brug en lang lukkertid og indstil evt kameraet til minus i eksponeringskompensation.

    (!,)


  • #3   22. apr 2008 Jeg har et Nikon D40X smiley hvad i alveren er eksponeringskompensation? smiley

  • #4   23. apr 2008 Med et Nikon D40x kan du indstille programvælgeren oven på kameraet til M (manuel) og prøve dig frem. Når du ruller på drejehjulet ændrer du lukkertiden - drejer du mod venstre får du en hurtigere lukkertid og billedet bliver mørkere og drejer du mod højre får du en langsommere lukkertid og billedet bliver lysere. Hvis du holder knappen med +/- og en ring (den sidder lige bag udløseren) nede samtidigt med at du ruller på drejehjulet ændrer du på blænden. Drejer du drejehjulet mod venstre bliver blændeåbningen mindre (tallet bliver større) og billedet bliver mørkere. Drejer du det mod højre bliver blændeåbningen større (tallet bliver mindre) og billedet bliver lysere. For at det kan lade sig gøre, er det vigtigt, at du ikke har et billed på skærmen - tryk feks på info knappen lige bag udløseren for at fjerne billedet.

    Eksponeringskompensation er, at du kan gøre billedet lysere eller mørkere, end det kameraet selv vælger, i alle de automatiske programmer. Hvis du feks tager et billed i SPORT og synes at det bliver for lyst, kan du vælge +/- i bunden af infoskærmen og derefter vælge hvor meget billedet skal være lysere eller mørkere.

    God fornøjelse... (",)


  • #5   29. apr 2008 Ok det vil jeg prøve. Mange tak for hjælpen! smiley

Kommentér på:
Fotografering i mørke?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce