{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Det var så forfærdeligt :'/ {{forumTopicSubject}}

Neeeeeej..
Tirsdag den 13.5.08 var nok en af de værste dage i mit liv!
Jo, det hele startede fint. Mig og en veninde var ude og ride og vi hyggede os rigtig. En af hestene ved navn Rashie lå og dasede i solen, lignede det! Så det var jo helt normalt. Det plejer heste jo at gører. Nå men vi fik skridtet af efter at have redet. Da vi skulle til at trække hestene ind og gører dem færdig, var de andre heste kommet hen til hegnet. Og så lagde Rashie sig igen ned. Men hun lå på en underlig måde. Hun blev ved med bare at ligge på ryggen med benene over sig. Hun var helt gennemblødt af sved og hun træk ikke vejert ordenligt. Og der kunne vi straks se at der var noget galt. vi skyndte os at sadle hestene af. Vi rensede hurtigt hovene men nåede ikke at strigle dem. Ejeren af hestene var ikke hjemme. Hun ´var på kursus og kom først hjem næste dag. Vi løb ind for at hente manden som er smed. Han kom ud og kunne også se at noget var galt. Vi ringede til Rashies læge men telefonen blev ikke taget. Vi ringede til en anden læge og der var svar. De ville komme ud og se på hende, imellemtiden skulle vi sørge få hende op at stå. Det vidste mig og min veninde godt at man skulle og vi var allerede igang. Men hun gad ikke op. Tilsidst fik vi hende op. der gik ikke lang tid før hun smed sig ned igen. vi hev og sled for at få hende op igen men hun havde mistet håbet og blev liggende. vi fik hende op igen et par gange men hun smed sig igen efter kort tid. Efter en halv time kom dyrelægen endelig. Vi havde fået hende ind på ridebanen. han ville tjekke hendes puls så vi skulle have hende op at stå. men selv om vi var 4 mennesker kunne vi ikke få hende op. Han hentede sådan en stød ting og gav hende lidt stød så hun kunne komme op. Det var jo nødvendigt. Men hun kom op og han tjekkede hendes puls og andet. Han sagde hun havde fået tarmslyng som vi allerede havde regnet ud. hun blødte også ud af munden nu. Tilsidst sagde han så hun skulle aflives. Og så kunne jeg ikke holde tårende inde mere.

Hun nåede at blive 10år. Men ikke nok med at hun nu er død. Hun havde fået et lille føl 1måned før. Heldigvis er han gammel nok til ikke at have så meget brug for hende som hvis han var 2-3dage. Men nøøj hvor han savner hende. han vrinsker hele tiden efter hende. Stakkels lille mand :'/


Det var bare SÅ forfærdeligt.
Tænk at være med til en hest's død.
Tænk at kæmpe og kæmpe for den men så se den dø bagefter. Jeg er altså kun 13 så det var meget hårdt.

Ville bare gerne lige ud med det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det var så forfærdeligt :'/
Kommentér på:
Det var så forfærdeligt :'/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce