{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Det skulle være så nemt om sommeren {{forumTopicSubject}}

At se hopperne på de bølgende græsmarker med deres føl ved siden. Den lette tid på året hvor man tager på ferie. Men nej! sådan er det ikke her. Her er det nærmest mere besværligt end om vinteren. Rutinen starter klokken 5 hvor Sigge lukker halvdelen af hestene på græs og den anden halvdel for hø. Så venter han tre kvarter og lukker derefter græshestene tilbage, så vander han. Klokken 11 lukker jeg alle hestene ind og giver roepiller lucerne og lidt kraftfoder og alle de forbanede tilskud. Ud igen mere vand. Om eftermiddagen skal der så muges på jordfolden. Kl 17 er det hø og græs igen evt. mere vand. Så endelig klokken 22.30 er det roepiller lucerne og lidt kraftfoder. Hold da helt op...man kan godt blive lidt træt af at passe heste.
Problemet er, at hestene, selvom de er lakterende, bliver ubeskriveligt fede og den chance tager jeg ikke, derfor går de på jord det meste af tiden. Der kan ikke være så meget vand i deres trug, da det skal være til at rengøre og der i deres trug ligger en stor sten, så de ikke vælter det. Hvordan er jeres rutiner forhåbentligt lidt mindre arbejde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det skulle være så nemt om sommeren
  • #1   30. maj 2008 nu har jeg ikke mine egne heste, men jeg ved da hvordan rutinen er, ude på det stutteri hvor jeg rider. de har det nu ganske nemt pt.

    dagen starter ved 6 tiden, lige før arne kaptain skal på arbejde. der starter han med at gå over til hingsten og fodrer ham. mens hingsten spiser, kører han med en trillebør ned til hoppefolden, hvor 2 unghopper, 2 avlshopper, 2 føl og bolette går, så får de lidt wrap. bagefter er det den lille græsfolds tur, der går en vallak, en gammel hoppe og en fremmedhoppe, som skal til hingst. bolette plejer også at gå på denne fold, for ikke at blive for fed. efter det, så giver han alle hestene vand, ude på foldenene. så tager familien kaptain på arbejde.

    så kommer de begge hjem igen ved 15-16 tiden, hvor arne igen går ud og vander. og så er det ved denne tid, hvor unghestene evt. skal trænes, og evt. hopper skal bedækkes af hingsten.

    ved 19 tiden bliver hingsten så taget ind for natten, og så er hestenes dag slut..


  • #2   30. maj 2008 hihi der er ikke så meget arbejde hvor mine står
    mine hypper går de hele dagen lang også om natten og så får de lidt foder om morgen og noget halm og så kommer der nyt vand i deres vand ting hverdag


  • #3   30. maj 2008 Mine fodre jeg slet ikke for de bliver sgu fede nok af al det græs så hos mig er det skide nemt smiley

  • #4   30. maj 2008 har ikke selv hesten stående. men ved ca hvordan de gør det.:

    de er ude hele tiden så der er ikke noget arbejde, ud over at tjekke vand ved dem. ellers får de bare lov at gå. så det er jo nemt.


  • #5   30. maj 2008 lige en tilføjelse når jeg er der giver jeg donna foder da hun går på en jordfold med minimalt græs, da hun ikke kan tåle det. så jeg SKAL der over hver dag for at gi hende foder

Kommentér på:
Det skulle være så nemt om sommeren

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce