{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
413 visninger | Oprettet:

hvad sys i ? (: {{forumTopicSubject}}

Halløj alle i skønne DV ejere . smiley

Jeg har lige et spørgsmål.

- Jeg skal igang med genoptræningen af min hest her om ikke så lang tid. Han har stået stille det sidste 1½ år pga. manglende tid til ridningen.
Men vil høre om i kender en god måde at starte op på ?
Selvfølgelig skal vi træne lidt i longen, men tænkte mere på sådan noget som et "træningsprogram" måske ? smiley
. eller om der er nogen der har trænet deres hest op igen og hvad i gjorde hvor længe osv.. (;

- håber i forstår mit spørgsmål (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad sys i ? (:
  • #1   19. jun 2008 det første jeg gjorde var at bruge omkring en uge på at gå lange ture i skridt med Celina.. så kom hun igang med musklerne med noget længerevarende arbejde uden at blive for belastet..

    uge 2 begyndte jeg så så småt at lade hende trave rundt i en longe, og ellers have hende løs i ridehus. hvis hun ville galoppere måtte lod jeg hende gøre det men jog slet ikke på hende og når hun så stoppede af sig selv, stoppede jeg med at træne hende den dag..

    i uge 3 vil jeg udvidde med at arbejde fra ryggen, men kun i skridt til at starte med, så den kan vænne sig til det ekstra belastning, evt læg udstyr på hende sidst i uge 2 så hun er vandt til det. men det er kun i skridt, lige som når du skal skridte af, og så altid lige træk 2-3 runder bagefter så hun lige får ro igen smiley

    den næste uge kan du så påbegynde galop i longe, men stadig kun skridt på ryggen.. og husk det er få runder i galop, hellere tage det for roligt end for stærkt.

    når du så er oppe på at kunne longere 20 min uden at hesten næsten ikke kan stå på benene, kan du begynde at trave på ryggen af den. du kan også vælge at trække noget af traven i longen af, så trave noget mere på ryggen, men igen pas på den ikke bliver overbelastet smiley

    jeg vil skyde på at du kan begynde at galopere på den efter 5-6 ugers træning, med få runder på hver volte.

    og efter 2 måneder kan den være trænet op igen..

    men altså du skal huske at den har stået i meget lang tid.. så det første stykke tid skal du holde meget øje med hvornår hesten "siger fra" og viser tegn på træthed, for så skal man stoppe for den dag..
    Men altså jeg bruger meget det med longearbejde og at have dem løs i ridehus/ridebane, da de her nogenlunde selv kan vælge om de vil galoppere i stedet for trav, så man skal sådan set som rytter bare kunne læse hvornår ens hest har trænet nok smiley



  • #2   19. jun 2008 . tak for jeres svar (:
    - vil prøve at skridte nogle ture med ham i skoven.
    . det vil han sikkert kunne li smiley


  • #3   19. jun 2008 . okay ,
    - jaa , skal nok , som du siger , gå langsommere med ham .
    - han har jo også stået stille voldsomt længe efter hånden. (:
    Og tak for rådet med at skridte ham på fast underlag , det vil jeg prøve at gøre (:


Kommentér på:
hvad sys i ? (:

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce