{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Lidt sjov på en "kedelig" dag... {{forumTopicSubject}}

Følgende er en kommentar til *team bidløs* video her på hg smiley Folk kan vel selv finde ud af hvilken det er smiley

kroelle(: - RIP TURBO s': .
................Jeg synes det er flot du kan, og jeg er virkelig imponeret.

Men, for det første skader et bid ikke hesten, hvis det bliver brugt rigtigt. Selvfølgelig er der nogle der absolut ikke kan ride med bid, men hvis det bliver brugt rigtig har hesten ingen smerter.
For dte andet har hesten bedst af at have sadel på, da du ikke ligger det samme ''pres'' på ryggen, som når du rider uden. den tager selvfølgelig ikke skade af at ride uden sadel, men i længden er det bedst med sadel.

Jeg vil ikke blande mig i din ridning, og jeg er ligeglad med hvordan du har det med bid osv. men jeg synes du overdriver ang. bid.

- michelle.


Emilie A

Jeg besluttede mig først til at jeg ikke ville kommentere det du har skrevet, men nu kan jeg så alligevel ikke lade være smiley

Lad mig fortælle dig noget, der er sandt.
I gamle dage, da det at ride en hest blev set som et statussymbol, var det fint at have stærke og "vilde" (fyrige) heste, fordi andre så beundrede en mere. Men der lå så et problem i at styre de heste. I begyndelsen opfandt man en næsering, så man via denne kunne få kontrol over hesten. Men da hestens næseryg m.m. er meget sårbar og fintfølende skeste der det, at hestene brækkede næsen og blev mistede følelsen i næsen - hvorfor man så mistede kontrollen. Det betød, at næseringen ikke var en ret holdbar løsning, så man måtte finde et sted, der var mere følsomt. Man fandt så på i stedet at putte en form for bid i hestens mund - fordi dens mund er et af de steder på hele hesten, hvor der er flest nerver. Så kunne man igen få kontrol over hestene og opnå høj status.

Jeg håber det siger dig nok. Ellers kan jeg forklare dig adskillige andre dokumenterede facts om hvordan bidet påvirker hesten. - Eller for den sags skyld henvise dig til steder du selv kan læse det.
Men hvis du ikke har lyst til at vide mere, vil jeg ikke tale mere.

[team bidløs] : Dejlig video! Det ser rigtig skønt ud.


kroelle(: - RIP TURBO s': .

...................Emilie a: Jeg behøver ikke vide mere, tak for info.
jeg ved selv det om heste jeg synes jeg har brug for at vide, jeg har alle ridemærker, så du behøver ikke belære mig med et eller andet gammeldags pis(;
Undskyld tonen, men jeg hader når folk belære mig om noget der rager mig en papand.


Emilie A

Nogle gange er det godt nok en anelse svært at tage andre mennesker seriøst.

Du kan ikke forvente at folk ikke kommenterer de påstande du kommer med (især ikke når det modsatte er bevist af professionelle højtuddannede folk) - men du skal være glad for, at jeg giver dig muligheden for, at sige, at du ikke vil vide mere.

Kærlig hilsen Emilie smiley


kroelle(: - RIP TURBO s': .

................Emilie: er det bevist af højtuddanede profesionelle ryttere at det gør ondt på hestenb og have bid i munden, og at hesten får ondt fra sadlen?
ej, det tror jeg ikke bette ven(; - så er der i hvertfald noget jeg har misforstët indenfor ridning.

*gratis stavefejl*


Emilie A

Hmm..
Lad venligst være med at tale ned til mig og kalde mig bette ven - det er ærlig talt for lavt niveau at kommunikere på. Jeg er her ikke for at kritisere dig!!

Og ja, det er rent faktisk bevist utallige gange - jeg kan sende dig al den information du kunne drømme om, om hvordan bidet påvirker hesten. Sagen er den - at i den moderne verden vi (desværre!) lever i, er idealet for ridning så fast sømmet sammen, at ingen overvejer at det man har gjort i flere år, kan være ""forkert"". Derfor bliver al den ellers perfekt dokumenterede og grundigt undersøgte viden væk i baggrunden.... For det er bestemt ikke populært at komme og sige til folk, at et bid faktisk skader hesten. - Se blot alle debatterne herinde.

Jeg har ikke viden om, hvorvidt det er påvist at en sadel kan gøre ondt på hesten - men det ved jeg den kan, hvis ikke den passer, og det ved enhver. Jeg har på intet tidspunkt talt for at man ikke skal bruge sadel, da jeg rent faktisk véd at det er dokumenteret og grundigt undersøgt at professionelle, at det er sundest for hestens ryg, hvis der er en sadel mellem den og rytteren.

Kh
Emilie


kroelle(: - RIP TURBO s': .

.................Du kan ikke bilde mig ind at et bid, hvis man altså bruger det ordenlig, kan gøre forfændtlige smerter i hestens mund. det tror jeg simpelthen ikke på. Hvis alle de ''højtuddanede proffesionelle ryttere'' har bevist det, hvorfor rider de så stadig med bid? den er simpelthen for langt ude. og uanset hvor meget du sender til mig om det, så vil jeg stadig ikke tro på at hestens mund tager skade, hvis man bruger sit bid ordentligt. selvfølgelig er der dem der hiver og flår hesten i munden konstant, men det er jo ikke os alle der gør det. vel?

og ja, nemlig det med sadlen. jeg ved skisme da godt at en sadel ikke er sund for en hest hbvis den ikke ligger ordentigt. det ved enhver idiot sku da, så det behøver du ikke lære mig noget om.. Men så længe sadlen passer, er det helt klart bedst for hesten ryg at der er sadel mellem hest og rytter.

Og desuden har jeg aldrig nogensinde talt ned til dig, eller kritiseret dig! (:




- Og så gider jeg ikke lige svare hende længere smiley Man skal vel kende sine grænser.... Eller hvad man nu kan sige..?
For det første, så har jeg intet sted skrevet noget med nogle ”højtuddannede professionelle ryttere” (hehe) – hvor hun får den sammenhæng fra ved jeg ikke lige – men sådan er det så tit i sådan nogle diskussioner, at folk læser noget andet end det man skriver. Det er bla. professionelle dyrlæger og ”forskere” der har udgivet en masse materiale om dette emne. Det kan godt være der er nogle ryttere imellem – men jeg kan garantere, at ingen af dem så rider med bid smiley
Hehe.. Og hendes modangreb med det med sadlen også – jeg skrev jo bare, at hendes påstand om at jeg var imod at bruge sadler var forkert. Hun fortsætter som om jeg har forsøgt at LÆRE hende, at sadlen er en god ting. Øhhh???
Og den sidste kommentar....den fik mig næsten til at falde af stolen af grin... LOL!!!

Det er så komisk sådan noget. For det første, så bemærk de ting jeg har skrevet. Jeg skriver aldrig en direkte kritik mod personer – men de føler det alligevel sådan, fordi de ting jeg skriver er noget der rammer dem hårdt (sådan er det tit, i tilfælde af dårlig samvittighed – og det kan man så måske diskutere hvor tit det er årsagen til deres reaktion). Hmm, og derudover, så synes jeg ikke der er noget i min tone der er nedladende eller med en ”forkert” tone – hvorimod det meste af det hun skriver er ret så nedladende (eller er det kun mig der læser det sådan?)... Haha smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt sjov på en "kedelig" dag...
Kommentér på:
Lidt sjov på en "kedelig" dag...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce