{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.118 visninger | Oprettet:

Søger låne-selskabshest {{forumTopicSubject}}

Ja, dette vil måske for nogen fremstå som et lidt... hm... besynderligt indlæg? Men samtidig kan jeg ikke finde på et bedre sted at lægge min forespørgsel, så here it comes:

Jeg har jo min pragtfulde, dejlige Altruida, som jeg købte for et par måneder siden. Lige nu går hun på fold sammen med vores plejehest, araberhoppen Chakira, men i løbet af året forventes det, at Chakira skal hjem til sin ejer igen, da vi nu er færdige med at tilvænne hende til at være i hænder. Personligt ikke ligefrem noget, jeg vil begræde, eftersom Chakiras og mit temperament bare ikke passer sammen - hun er aaaalt for nervøs for min smag.

Men det betyder samtidig, at stakkels Altruida på et tidspunkt inden årets udgang mister sin foldkammerat, og det er jeg ked af, for det er min helt faste overbevisning, at heste IKKE skal gå alene... hesten er jo fra naturens side et flokdyr. smiley

For p.t. har jeg desværre ikke råd til at gå ud og købe endnu en hest. Dertil kommer, at min kæreste og jeg er blevet enige om, at det er Frieserne, vi vil "satse" på, og jeg tror også, Altruida (og jeg) ville få mest ud af, at hun gik på fold sammen med en "racefælle" med nogenlunde samme temperament.

Derfor søger jeg lige nu en "låne-frieser", som kan holde Altruida med selskab. Den behøver ikke kunne rides - en plag ville f.eks. være helt fint. Den skal bare være sød, rar og nem at håndtere i dagligdagen. Og jeg vil naturligvis afholde alle udgifter på den i låneperioden, samt fodre med det foder, den er vant til. smiley Eventuel forkøbsret vil være dejligt, men er ingen betingelse, da det vil vare minimum 1 år, før vi har sparet sammen til endnu en Frieser. smiley

Og hvem er jeg så? Jeg er en 26-årig pige med ca. 20 års hesteerfaring på bagen. Sammen med min kæreste, som også elsker heste, har jeg et lille, nedlagt landbrug i Nordvestjylland (37 km. nordvest for Aalborg) med 4 ha. jordtilliggender og en lille og ældre, men funktionel hestestald med 5 bokse. Ud over Altruida har vi 2 små shetlandsponyhingste (men som hingste kan de jo ikke gå sammen med hende) og alle vores heste bliver omgået og trænet med på deres egne præmisser efter principperne i intelligent horsemanship; med valgfrihed og uden smerte eller tvang. På den måde tror vi på, at vi får de gladeste og mest harmoniske firbenede venner. smiley

En lånehest vil naturligvis blive behandlet og omgået på nøjagtig de samme betingelser, som vores egne. smiley

Hvis der er nogen her i gruppen, som eventuelt kunne have en sådan Frieser, I måske kunne tænke jer at låne ud, hører jeg meget gerne fra jer - skriv evt. en PB. Og har I spørgsmål, er I naturligvis velkommen til at spørge løs. smiley

Håber ikke, dette indlæg bryder reglementet for gruppen? I så fald undskylder jeg, og sletter det naturligvis igen, hvis jeg får besked herpå. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Søger låne-selskabshest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce