{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udjævning af græsplæne 4.500 kr.
  • Reparation af cisterne (toilettet løber) 2.000 kr.
  • Træfældning, fjernelse af rødder 5.700 kr.
  • Opsætning af 2 gardinbeslag, 2 lamper, samt en holder til staniol og film 500 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.
  • Vinduespudsning udvendigt på 4. sal 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  islænder eller ej??
  • #1   26. jul 2008 ja så skal den under anden særlig race når der ikke er stamtavle på.

• #2   26. jul 2008 du kan godt have ham under islænder selv om han ikke har stamtavle
    bare fordi han ikke har stamtavle er han jo stadigvæk en islænder og ikke en anden særlig race

• #3   26. jul 2008 så han må god være under islænder

• #4   26. jul 2008 ja nemlig det holder jeg jo også på og der er mange under islænder der ikke har stamtavle... rart at høre jeg ikke er alene om den mening smiley

• #5   26. jul 2008 hvis du bare skriver farens navn så burde der ikke være noget-- min er uden papir men kom ind (under isl)
    Så hvis du kender din isl s far s navn så er det vel nok..

• #6   26. jul 2008 jeg sundet bare et er plat at han ikke han få sin hest/pony under den race den tilhøre om man så har stamtavle eller ej

• #7   26. jul 2008 det er utroligt... men prøver bare til han kommer ind

• #8   26. jul 2008 hvad heser han så kan jeg byde ham velkommen

• #9   26. jul 2008 *hedder

• #10   26. jul 2008 Ligesom alle andre racer så bliver afkommet jo ikke en blanding hvis begge forældre er racerene og af samme race.

Krydser jeg to fjordheste med tavle, men undlader at lave tavle på afkommet er det jo stadig en fhjordhest...

Så er man sikker på hesten er den race man påstor (tror og måske er jo så ikke holdbart) kan jeg ikke se problemet i at den står under den race den jo er...

• #11   26. jul 2008 sikke nogen pladder self. skal den ik under anden særlig race bare fordi den ik har stam bog...det er sku snopperi... hva skal man så sige om dvérne ?så burde de slet ik være her da dv ik er en race men en tybe..

• #12   26. jul 2008 Tjah... vi er sikkert alle enige om, at en hest godt være renracet, selv om den ikke har stamtavle. Men som reglerne er her på hestegalleriet, så skal hesten registreres som "anden særlig race", hvis den ikke har en stamtavle, der kan dokumentere dens ægthed. Det kan godt føles uretfærdigt, men det er nu engang sådan reglerne er, og så må de overholdes, hvis man vil være her. Det er nu engang min mening. smiley

Jeg har f.eks. selv en shetlænder; Kajser, som jeg ved med 100% sikkerhed er ren shetlænder, og hvis far jeg kender navnet på (faderen har tavle), men stamtavle har han ikke, og jeg kan dermed ikke bevise hans ægthed. Altså står han under "anden særlig race", men det gør mig nu altså heller ikke det store. Om han så var en skævbenet hottentotgiraf, ville han stadig for mig være jordens skønneste lille pony... sammen med sin stamtavleløse lille miniature-ven, Kaspian, som lyder samme eksotiske racebetegnelse! smiley

• #13   27. jul 2008 det er også fint nok at han så skal under anden særlig race men jeg kan ikke finde det i reglerne at han skal og nu har jeg læst dem et par gange så hvis nogen kan vise mig det ville jeg blive glad...

• #14   27. jul 2008 grunden til afvisningerne er flg: En islandsk hest skal have stamtavle, det er en "beskyttet" race, og er kun annerkendt islænder med stamtavle. Hvis du er i tvivl, så kig ind på DI´s hjemmeside. Håber du får ham ind, men du skal nok sætte ham under anden særlig race.

• #15   27. jul 2008 synes generelt det er underligt at det er andre der skal stemme ens hest ind?.. det er jo stadig ens egen hest, hvorfor skal andre så bestemme om man må have den på sin profil?

• #16   27. jul 2008 Camilla ~ Team Snacky ~

Jeg tror, årsagen til, at en hests profil skal godkendes/stemmes ind, er et ønske fra HG's side om at være et seriøst galleri med fotos og hesteprofiler af en vis kvalitet, som bl.a. kan fremvise nogle af de mange forskellige smukke hesteracer, der findes (en af årsagerne til, at den korrekte placering af hesten er vigtig). smiley

• #17   27. jul 2008 Louise Lindbøg H:

Oplevede bare at min venindes hest ikke blev stemt ind fordi der var nogle der mente den var grim?.. og vi snakker 12 årige piger der sider og bestemmer om man skal have sin hest ind eller ej?

• #18   27. jul 2008 Camilla ~ Team Snacky ~

Ja, desværre stemmes der ofte ind eller ud på uretfærdige grundlag; det vil jeg medgive dig, og dette synes jeg personligt, er rigtig trist. Jeg har set profiler med mildt sagt elendige billeder blive stemt ind, fordi hesten havde en bestemt race - omvendt har jeg set fine profiler stemt ud pga. at man har syntes, hesten var grim eller lignende, som du også beskriver. Det dur bare ikke!

Hestens profil skal overholde galleriets gældende regler - alle hesteprofiler, som gør dette, skal og bør være velkomne! smiley

• #19   27. jul 2008 Louise -kan du ikke finde, kopiere/linke til hvor i reglerne det står at hesten SKAL have tavle for at måtte sættes under den race den er?

JEG kan ikke finde det (har ledt), men kan jeg få det vist så giver jeg mig self... Indtil det er jeg nu af den mening at så længe hesten ER renracet må den osse stå som sådan, stambog eller ej

Kommentér på:
islænder eller ej??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce