{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

OPMÆRKSOMHED = VIGTIGT !!!! {{forumTopicSubject}}

!!!!

Hej alle sammen ..
Jeg har ikke selv skrevet det her, men læs det aliigevel da, det er noget værre noget og send det gerne videre osv.
jeg har læst dette i et forum på her på hestegalleriet, og blev så henvist på et link til hestenettet hvor man kan se billeder, af hoppen..
et før og et efter billede.
I linket er ''historien'' også, men det er det samme der står, så meningen er bare at henvise til billederne..
Det ville være rigtig fedt hvis vi fik sendt, det her rundt, i så mange forumer som muligt, men dog ikke der hvor de allerede er lagt ind .
det er en sand historie.

<b>
Jeg havde læst om hesteplejehjemmet og synes rigtig godt om hvad jeg læste, især da jeg havde en gammel avlshoppe på 24 år som var sund og rask og jeg havde samtidig plads mangel. Så da jeg havde efterlyst en plejefamilie, som ville have hende som selskabshest uden resultat, henvendte jeg mig til Connie fra Hesteplejehjemmet. Jeg følte at hun var helt på linje med mig - hun var ening at en hest kunne have mange gode år endnu og at man ikke bare slagter en sund og rask hoppe bare fordi hun ikke kan få føl mere.Hun sagde at hun også gav skadede heste et godt hjem. Jeg ville heller ikke risikere at hun blev solgt videre og dette , samt at hun ville få et dejligt otium, gjorde at jeg i fuld tillid afleverede hende på hesteplejehjemmet d. 18 januar. Connie var der ikke, men jeg skulle skrive under på at jeg afgav hende og jeg måtte ikke få at vide hvor hun kom hen hvis de fandt en plejefamilie til hende. Men jeg måtte gerne ringe. Jeg troede jo på hende.Jeg har ringet to gange og fået at vide at hun var i en plejefamilie og hun havde det rigtig godt og var blevet lidt tyk.



D 28 juni fandt jeg hende tilsalg i den blå avis som værende en 13 åring hoppe til ridning og avl!!



Jeg troede først at det måtte være plejefamilien som solgte hende , på trods af at plejefamilier skriver under på at hesten aldrig må sælges eller aflives hos dem - men skal leveres tilbage til hesteplejehjemmet.



Men stor var min rædsel da jeg opdagede følgende:

Hun er indleveret til hesteplejehjemmet d.18 januar

Hun er leveret til en hestehandler 22 januar

Hun er solgt videre til hestehandler Palle Ellehammer 24 januar

Hun er solgt videre til en hestehandler fra Als ca 25 februar

Hun er solgt til hende som har hende nu d 28 januar!



Jeg ringede selfølgelig til Connie og bad om en forklaring - fik at vide at det umuligt kunne være min hest da hun havde SLAGTET hende- Hun havde skam papirer på det.Jeg bad om datoen, da jeg sad med et billede af hende fra d. 10 marts . Først sagde hun d. 13 marts, siden blev det til d. 22 jan. Hun blev ved med at sige at hun havde haft 24 gode år men at hun var helt umulig og halt og dårlig gående og at dyrlægen var enig i at skulle slagtes - Jeg ringede til dyrlægen som indrømmede han at han aldrig har set hesten! Palle Ellehammer ringede jeg til og han fortalte at hun var helt rengående d. 24 januar!

Hun fastholder overfor mig at min hest skulle været slagtet og at slagteren snød hende - men det viste sig at hun ikke indleverede den til en slagter men til en hestehandler!

Denne sag har mange flere aspekter som må komme fem efterhånden. Jeg har siden talt med flere som også har fået at vide at deres heste var helt umulige og derfor blevet " Himmelheste" ( LÆS: Slagtet) Eller også har de det godt og er kommet i plejefamilie. En pige som har været i aktivering derude fortalte mig at pigerne fik at vide at hvis nogen ringede og spurgte til deres hest- skulle de bare altid sige at den havde det godt ! Og pigerne måtte heller ikke vide hvor de kom hen hvis det fik at vide at de var kommet i plejefamilie.



Jeg har kontaktet pressen - men Connie afviser hele historien og siger nu at jeg er pysisk syg !Hun fastholder den skulle slagtes, men har ændret forklaringen til at der var nogen piger som skulle have sørget for at fået hende slagtet. Men de er der ikke mere og ingen ved hvor de indleverede hende. Hestehandleren hun solgte til har pludselig fået "hukommelsestab " selvom han indrømmede overfor mig at han havde købt hende og har flere gange har købt heste af hesteplejehjemmet.

Hestehandleren fra Sdr. Jylland udtaler også at der er handlet mange heste fra hesteplejehjemmet - men det bliver påstand mod påstand og man kan intet gøre. Der er jo selfølgelig ikke beviser.

Bortset fra min hest- som blev handlet 4 gange på kun lidt over en måned. Og hun var mærket af det - rad mager og havde det rigtig skidt da hun blev handlet sidste gang - Heldigvis er det et ordentligt menneske som købte hende og beholder hende nu hun kender hendes historie og alder. Hun har det godt nu .

Men alt det som jeg ville sikre mig imod skulle ske med min gamle hest ved at aflevere hende til Hesteplejehjemmet skete !

Jeg føler mig i den grad bedraget !



http://www.heste-nettet.dk/forum/6/107712/107712/

^^ Linket ..


MVH NATACHA


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OPMÆRKSOMHED = VIGTIGT !!!!
  • #1   5. aug 2008 Det plejehjem der bliver omtalt i den historie er det samme sted som min gamle hoppe Sabina blev afleveret til. Jeg er ikke helt sikker på om historien faktisk holder vand, men jeg har selvfølgelig heller ikke afvise den. Da jeg kender rigtig meget til plejehjemmet og Connie kan jeg ikke tro at der er noget om historien. Det begrunder jeg med at plejehjemmet er en del af dyrenes beskyttelse og hvis historien er sand så vil Connie ikke længere kunne drive hesteplejehjem, da dyrenes beskyttelse vil fratage hende hendes bestalding. Jeg ved at Connie lever og ånder for det plejehjem, så jeg tror ikke hun kunne finde på at lave noget der gør at hun ville miste det.
    Jeg har flere gange besøgt hesteplejehjemmet og set min gamle hoppe. Hun lever i bedste velgående og er ikke blevet dårligere efter hun er kommet op til plejehjemmet.
    Jeg kan dog ikke som der står tidligere i dette indlæg helt sige at historien ikke er sand, men mine erfaringer siger mig at historien ikke holder vand.


Kommentér på:
OPMÆRKSOMHED = VIGTIGT !!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce