{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hovedtøj
  • #1   4. aug 2008 Jeg tror ikke det hedder noget særligt... Men hvis du tænker på det næsebånd der sidder under biddet hedder det et hannoveransk.

  • #2   4. aug 2008 okay.. tak

  • #3   4. aug 2008 Hedder bar Islænderhovedtøj ?


  • #4   4. aug 2008 Hmm nu er jeg flere gange blevet anbefalet ikek at ride med hanovoransk næsebånd. Jeg ved godt at det tradiotionelt set er det man bruger på islænder. Men flere erfarne islænderfolk har fortalt mig at der er større frihed omkring biddet med enten engelsk, eller kombineret næsebånd.

    Hvad er jeres erfaringer?


  • #5   4. aug 2008 Salli
    Jeg bruger et kombineret da jeg mener at det hannoveranske næsebånd er meget svært at få til at sidde korrekt. Skal det være fri af biddet sidder det så langt nede at det trykker ind på næseborene og dermed gør det sværere for hesten at trække vejret (medmindre det er helt løst, men hvorfor så overhovedet ride med næsebånd), og hvis det sidder over næseborene generer det biddet.
    Derfor er jeg ikke glad for det. Jeg red med det da jeg lige havde fået min hest, men blev gjort opmærksom på problemet og har siden redet med kombineret smiley


  • #6   5. aug 2008 Det er meget forskelligt hvad de går bedst på. Min går bedst med det hannoveranske, og ikke med kombi. Men kender en hvis hest kun kan gå med kombi.
    hannoveransk generer ikke biddet hvis det er den rigtige størrelse og sidder som det skal.


  • #7   5. aug 2008 Min mors hovedtøj er hanovransk,.. Der er ingen provlem der..
    Tror det er det bedste til den hest, for hun ville nok ikk ku li et engelsk, fx smiley


  • #8   5. aug 2008 Okay tak for de delte erfaringer.

    Og til Ponygården, hannoveransk er betegnelsen for typen af næsebånd, ikke om der er kæberem på trensen eller ej. Men ja en islandsk trense har ikke kæberem.


  • #9   5. aug 2008 Jeg synes Hannoveransk er fint, men jeg rider en hest, som har haft meget store tandspidser, så hende rider vi med engelsk eller helt uden...

    Jeg har prøvet at spørge mig selv hvorfor jeg overhovedet rider med næsebånd, men kan ikke finde en reel grund... Det er en vane...

    Er der nogen der kan sige hvorfor de rider med næsebånd???


  • #10   5. aug 2008 Ja det kan jeg. Fordi det støtter min hest, og er med til at holde biddet på plads. Min hoppe kan finde på at ligge tungen over biddet hvis hun ikke har næsebånd på, men det er efterhånden længe siden jeg har redet uden.

  • #11   5. aug 2008 Jeg ville også sigde for at biddet ellers glider rundt, der kan man bruge en rem under hagen... For at hesten ikke åbner munden, aarh så hårdt strammer jeg det ikke, men kender en som gør...

    Jeg syntes det er synd at ride med næsebånd, hvis man strammer det helt vildt eller det ikke sidder korrekt, ellers ser jeg ingen grund til at lade være;)


  • #12   6. aug 2008 Jeg bruger næsebånd fordi min hest åbner munden og lægger tungen over biddet, hvis jeg rider uden.

Kommentér på:
hovedtøj

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce