{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Ingen balance i traileren ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en islænder på 22 år som gerne går i trailer og står fint så længe det går lige ud. Men så snart traileren drejer, læner hun hele vægten op mod væggen og er nærmest ved at vælte da hun bare "overgiver" sig og regner med at væggen holder hende.... så benene er ved at glide under hende så hun er ved glide.... Nogle der har oplevet det? Eller har råd til hvordan jeg kan lære hende at stå på alle 4 ben?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen balance i traileren ???
  • #1   23. aug 2008 ....."så benene er ved at glide under hende så hun er ved glide".... ja det lød godt :o) Men altså hun glider....:o)

• #2   24. aug 2008 Nej. Vi har prøvet at køre med hende uden noget i traileren og med sand i bunden og også med halm i bunden.... Hun gjorde det også ved tidligere ejer og de ville så slet ikke køre med hende....

• #3   29. jun 2009 jeg har lige fået det samme problem med min vallak.

Han går ind i traileren uden problemer, han står fint når det går ligeud, men sidste gang vi kørte med ham begyndte han at læne sig mod midtervæggen og bare sætte alle 4 ben ud til siden af traileren og håbe på at væggen holdte ham. det resulterer så i at han glider ind under sig selv og nærmest kommer ned på knæ og røv.

Førhen har han kun haft problemer i rundkørsler men nu var det hver eneste gang vi bare tænkte på at dreje eller følge et sving.
    det er selvfølgelig meget ubehageligt at køre med, men kan da heller ikke være rart for ham. Han virker på ingen måde stresset eller utryg ved at køre.

Jeg søger også gode råd, ide'r eller andre der har oplevet det samme og som har en løsning.

• #4   29. jun 2009 Sandie: Ja det lyder meget som det problem jeg havde! (Hesten er solgt nu) Men har du hø eller andet den kan spise eller koncentrere sig om? Det hjalp på min. Da hun blev solgt og skulle tilbage til tidligere ejer, som havde købt hende tilbage, blev hun hentet i en transport hvor hun kunne stå uden at være bundet og det gik rigtig godt. Her var nogle to bokse i transporten og der står de uden at være bundet.

• #5   29. jun 2009 ja jeg kan da nemt give ham noget at spise på vejen.
    tror du det ville hjælpe at pille skillevæggen ud og prøve at køre med ham alene? Bare til han har fundet ud af at holde balancen selv?

• #6   29. jun 2009 Ved ikke om det vil hjælpe, men de "rutinerede" heste-folk jeg har snakket med det om, siger det er bedst ikke at binde dem eller faltisk lade dem stå med hovedet den modsatte vej af hvad de normalt gør. Så det kan være at det hjælper at tage skillevæggen ned så det er en lille" boks" og den ikke skal bindes.... Det hjalp på min:o)

• #7   14. maj 2012 Vi har det FULDSTÆNDIG sådan med vores hest! det er dog mest i højresvingene, hvor han bare vælter/kolapser ned og rammer væggen smiley
    Vi aner heller ikke hvad vi skal gøre, så vi søger også hjælp! smiley

• #8   14. maj 2012 Det passer med begge jeres forklaringer! /-:
    Min hest har dog ikke altid haft det sådan...

• #9   14. maj 2012 Hvordan blev jeres heste gode til at stå i traileren igen? smiley

• #10   14. maj 2012 min hest havde heller ikke problemet de første år.
    han er solgt nu, men fik afvide at det nok var bunden i traileren der var problemet. hvis bunden er ved at blive blød så giver den sig når man drejer og det er meget uhyggeligt for hesten at stå på.

Kommentér på:
Ingen balance i traileren ???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce