{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

En helt ny hest ? (: {{forumTopicSubject}}

AK!
så kom dagen hvor nødden Knak totalt og min hest fandt ud af at gå frem og ned i tölt.
Han satte sig, gik i holdning og havde vinkel flere runder i træk.
Jeg begyndte i går at arbejde emd en helt ny metode som jeg ikke før havde skænket en tanke - For sulan hvor det hjalp.

Vi sluttede endog træningen som venner for første gang i lang tid, hold da ferie hvor er jeg lykkelig. (:

Nu går det endelig fremad igen

// CSF 8D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En helt ny hest ? (:
  • #1   22. sep 2008 Del straks din nye træningsmetode! xD

  • #2   22. sep 2008 ja, del endelig din nye metode med os :D!

  • #3   22. sep 2008 Jeg vil også gerne høre din nye træningsmetode(;

  • #4   22. sep 2008 Hvor godt! smiley

  • #5   22. sep 2008 Min træner og jeg har i lang tid afprøvet forskellige metoder og ingen af dem har virket.
    Senest har jeg skullet holde stram tøjle føring indtil han giver efter og så slippe lidt så han føler sig godt tilpas der - det har ikke virket fordi det blev en kamp på Kræfter Og SURPRICE ! - han er stærkere end mig (:

    I går besluttede jeg mig for en taktik i modsatte grøft, jeg red ham dybt i skridten, samlede ham bagtil, men lod ham blive helt let på tøjlen. når jeg kom til et hjørne flyttede jeg ham for schenklen så han gik en form for schenkelvigning i hjørnet og altså var ligeud stillet lige efter hjørnet i stedet for at være bøjet om schenklen. da han kunne det i alle 4 hjørner, red jeg ham ind på en volte og fik ham ligeledes til at flytte sig for schenklen. efter 30 min skridt arbejde samt diverse løsgørende øvelser forsøgte jeg med lidt tölt på vej ud af volten. det viste sig lynhurtigt at være effektivt, da han var løs på tøjlen og jeg havde god kontakt til munden.
    efter ca 5 meter (inden han slog fra med hovedet) tog jeg ham ned i skridt ROSTE! ham og skridtede igen på volten.

    denne øvelse gentog jeg bare i LAAAANG tid i går. i dag havde han fattet pointen og blot efter et kvarter gav han helt efter og lod mig bestemme hvor hovedet skulle være (: LYKKE!

    det skal lige siges at jeg brugte en pisk, hvilket han egentlig ikke bryder sig om, men jeg red med den ned langs benet så den var en støttepind for mig selv - dette skal forståes sådan, at jeg ikke ramte ham, men presede pisken ind mod mit ben ved at vende hånden anderledes. dette pres fra skulder, ben og sæde fik han til at flytte sig overraskende meget (:

    Det er måske lidt forvirrende, men det virker virkelig godt !


  • #6   22. sep 2008 Det lyder meget som den teknik jeg bruger(:

  • #7   22. sep 2008 fedt smiley
    - jeg tror jeg vil prøve det så godt jeg nu har forstået det, imorgen :)!!
    - jeg har nemlig problemer med det samme smiley


  • #8   22. sep 2008 det tror jeg der er mange der har. (:
    Men det er simpelthen det mest irriterende problem at ha, specielt på en hest som Vestri, der er kun en metode der virker og hvis ikke det er den man bruger så blir det ikke anderledes.!


  • #9   22. sep 2008 .

  • #10   22. sep 2008 Jeg har arbejdet med Trítla i 2 år nu smiley

  • #11   22. sep 2008 jeg har arbejdet med alt andet end det siden jeg fik ham - alt andet er blevet okay, så nu er det holdningen der står for tur.
    Jeg håber bare sådan på at dette kan blive gennembruddet, hans løft blev også pludselig meget finere efter de her øvelser - det må da gå i den rigtige retning (:


  • #12   22. sep 2008 CSF (osv x'D) : Ja, man må håbe, men det tyder jo kun på at det går i den rigtige retning, og det er jo bare fedt når tingene gør det :D!

    timon: Ja, alle heste er jo forskellige. Jeg har også redet mange heste der var det stik modsatte at Trítla. Jeg har også engang redet en hest, som kun jeg kunne ride ordentligt pga. min måde at ride hesten på (fik jeg afvide af hende der underviste mig da). og så har jeg redet en hest hvor at hvis man tog i tøjlen løb den, trak man i tøjlen løb den hurtigere og slap man tøjlen stoppede den, = meget ubehageligt!.
    Jeg har redet maaaange heste, og ikke to lignede hinanden (:


  • #14   22. sep 2008 Sådan en var Vestri da jeg købte ham (:
    egentlig var det derfor jeg købte ham ?
    Han hoppede over hegnene, løb væk med folk osv, men så snart jeg satte mig op, var han artig (; det var ret fjollet..

    Men ja, ingen heste er ens og måden hvorpå at finde deres gangarter er ligeså forskellige som hestenes sind (:


  • #15   22. sep 2008 Vanessa (;
    Jaa jeg har overvejet det (; men trænger til noget nyt kan jeg mærke. han blir heller aldrig tophest, men han kan sagtens blive god (:
    jaa, men Julie skal så også ha en Hel***s masse penge for at ha ham i kommision :b


  • #18   22. sep 2008 Det med hoppen, var bare måden hun var blevet tilredet på xD!
    - Hun står bare som avlshoppe nu, og er meget gammel. Jeg synes det er lidt synd at hun bare står dér og bliver mere gammel og mere stiv, så jeg tror at jeg vil til at gå nogle ture med hende og nusse en smule om hende når der er tid til det (det er jo ikke min hest, men ham jeg har mine heste opstaldet ved griner bare og siger at det kan jeg da bare gøre hvis jeg virkelig orker).. og hver gang jeg kommer ud på marken og tager Trítla ind vriiiinsker hun, indtil jeg sætter hende ud på marken igen ;D..


  • #19   23. sep 2008 uha smiley trold har samme problem,s å måske måske man skulle prøve det smiley

    Men dejligt for jer :b


  • #20   23. sep 2008 Vanessa - Jeg tror ikke han er ligeså god som hende 8D

Kommentér på:
En helt ny hest ? (:

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce