{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Mail til DRF -BIDLØST RIDEFORBUND {{forumTopicSubject}}

Denne mail har jeg sendt i dag. Det er to mdr. siden jeg sendte den første mail - fik svar, men aldrig ordentligt svar.
Nu må de lætte måsen....

Hej Jens

Jeg har for nogle måneder siden send en mail til DRF omkring opstart af et bidløst rideburbund.

Der er i de seneste år blevet endnu større focus på horsemanship, bidløs ridning og generelt ridning uden brug at magt.
Ridning på en så høj plan at samarbejde og tillid, er et must for at kunne ride.

Der er enorm opbakning til dette forslag. Vi vil simpelthen havde stævner, shows og opvisninger - samlet ind under et rideforbund. Vi vil have nogle målrettet og etisk korrekte regler, så hesten på inge måder kan blive slidt og redet i stykker eller brugt som penge og præmie maskine.

Til disse stævner skal det være tilladt at ride bidløst, samt uden sadel. Mange heste er desværre ikke fra naturens side udrustet med nok plads i munden til et bid, nogle ryttere fortrækker denne ride stil og så er det faktisk rigtig mange som rider bidløst fordi deres heste ikke bryder sig om biddet.

Indtil videre har der ikke været plads til disse ryttere. Denne ridestil har været sådan en skovturs hobby hygge ting. Der er selvfølgelig de mere kendte heste adfærds og horsemanship uddannese, som laver opvisninger og viser denne smukke og unikke ridestil frem.
Folk valfarter til disse opvisninger, for at se det uopnåelige - nemmelig tilliden til hesten og det så tætte samarbejde, at man kan styre heste med et reb om halsen og helt uden.
Det ses som noget over fantastisk og uopnåeligt.

Men så er der jo dem der går hjem og prøver at lære denne ride stil, læser bøger, tager til kurser og higer efter at kunne være sammen med sin heste på så høj en plan, at bid, pisk, spore og div. hjælpe midler ikke er et behov.

Hvorfor skal der ikke være plads til disse? Og tænk lige over hvor flot det ville være som at kunne vise dette til stævner?
Ride en Middelsvær dressur klasse, med et reb om halsen? Lave versader, changementer og fri gangarter med kun et reb om halsen...
Måske kunne man præge andre mere hærdede stævne ryttere, til at få en bedre heste forståelse? Måske kunne man få flere rytteres øjne op for hvad roll kur, barring, glidetøjler osv osv indebærer.
Måske ikke? Men der er da forsøget værd.


Grunden til jeg skriver til dig, er fordi at jeg har fået grønt lys fra DIF til at oprette et nyt forbund. I teorien kunne jeg jeg bare lave et nyt rideforbund uden om jer. Men det ønsker jeg ikke.
Jeg ville helst have at denne ridestil kunne blive en gren under jer - DRF?
Evt. et samarbejde?
Ikke en konkurrent.

Jeg er dybt seriøs og jeg giver ikke op før der står et bidløst rideforbund af en eller anden art på benen.

Jeg er klar over at der er en helt masse ting der skal tages hensyn til, der skal laves regler, nye programmer, nye stævne klasser, nye dommere osv osv...

Jeg har en KÆMPE opbakning fra alle heste adfærdsuddannese i DK. Samt fra mange alm. heste folk, flere hundrede.

Måske kunne danmark være de første til at godkende og navngive denne nye rideform og bringe et nyt lys ind i heste verdenen.


Håber på jeres samarbejde.

V. Hilsen Anne Forsberg Bøjsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mail til DRF -BIDLØST RIDEFORBUND
Kommentér på:
Mail til DRF -BIDLØST RIDEFORBUND

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce