lidt galle (løn) {{forumTopicSubject}}
Ja nu er jeg dælme ved at være rasende. Jeg har gået uden løn i 2 mdr nu. Godt nok får jeg min SU, men jeg arbejder jo ved siden af og det er da ikke bare fordi det er sjovt -jeg skal da bruge pengene.
Sidste måned lovede de mig så pengene til næste 1. (altså d. 1. oktober), og det kunne jeg godt overleve så det var da ok.
Det blev d. 1., men nej, ingen penge kom. Jeg ringer til lederen hvor jeg arbejder.
Hun spørger så "nå men kan du klare dig til d. 1.". Øøøh nej, det kan jeg ikke, og jeg ville sådan set osse godt have MINE penge som jeg jo altså har tjent.
Det bliver til at hun lover at få lønkontoret til at lave en acconto-overførsel. Dette var d. 3 oktober.
Ja, på min konto er stadig ingen løn.... Og lederen er u taget på ferie (og har været afsted nogen dage).
Jeg synes fandme ikke det er i orden... Det kan da ikke passe at det tager SÅ lang tid at overføre penge.. MINE penge, som de i første omgang nærmest var fornærmede over at jeg sagde jeg IKKE ville vente til november med at få....
Skal siges at jeg er ansat ved kommunen, i et bofællesskab for udviklingshæmmede.
ØV hvor jeg er sur over de ikke kan få lettet røven og gøre noget ved det. Har sgu snakket tlf med min leder det meste af sidste uge. Snakkede med hende igen tirsdag da jeg var på arbejde -og sørme om så ikke hun undlader at oplyse at hun har fri resten af denne uge.
Helt ærlig -de vil sgu da heller ikke leve af ingenting en hel måned... Hvorfor tror de så at jeg kan?
ARGh -ja undskyld... Men skulle da lige af med lidt raseri...
aug 2006
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 948
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 164
Det er til at blive TOSSET over... For man har jo ligesom nogle forpligtelser, husleje osv....
Forstår godt du er rasende...
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 166 Svar: 643
jeg håber du snart får det i orden så du kan få nogle penge at leve af.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
men ja -medmindre de står på min konto mandag morgen når jeg står op, så får fagforeningen et kald...
Men helt ærligt .jeg har denne måned måttet låne penge af min mor, spise derude osv... det kan da ikke være rigtigt...
mar 2007
Følger: 96 Følgere: 89 Heste: 27 Emner: 68 Svar: 1.633
nov 2007
Og så er det lidt et princip .jeg vil sgu ikke vnte til d. første med at få de penge jeg har tjent i august og september måned.
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 108
sep 2007
nov 2007
Jeg skal arbejde i weekenden, og kan allerde nu mærke at jeg er SÅ irriteret over at skulle derud. Og det er da ikke rimeligt hverken overfor kollegaer eller beboere at man skal have det sådan.
Havde lederen været der, så kunne det da gå an. For så havde hun da fået min uforbeholdne mening. Men det er hun jo så ikke.
Og helt ærligt -når JEG overfører penge går der altså max 2 dage før de er at se på den andens konto. Lad os så give dem en dag eller to til at få styr på papirhalløj -jamen så skulle de penge da længe være ankommet:o(
nov 2007
sep 2007
Ja det lyder noget lunkent, det må jeg ærligt indrømme. Men uha, som sagt kender det alt for godt selv. Lange forklaringer om at det kan de da ikke forstå, de har da sat pengene ind osv... Bla, bla, bal en gang ørefis... De har ikke en skid sat de pange ind... Det er bare hvad min erfaring siger mig...:)
nov 2007
Fra lederen har jeg skam ikke fået nogen undskyldninger. Blot at det bliver gjort nu.... men penge er der jo så stadig ingen af:o/
Jeg synes min fars idé var glimrende. Men tror nu alligevel det bliver fgforening. Så kan de da redde trådene ud med dem.
Jeg har været ansat der i 3 år, og har normalt ikke problemer med at få min løn. Udover januar da der var kommunesammenlægning. Der var der intet der virkede når det kom til løn.
Men ellers har de alle 3 år pænt betalt den rette løn på rette tid
mar 2007
Følger: 96 Følgere: 89 Heste: 27 Emner: 68 Svar: 1.633
og det er jo min fagforening der har kørt min sag og det kan betale sig men hvis du ikke kan vente hvorfor siger du så ikke op når du alligevel ikke får din løn så er de jo ikke til at stole på
ja undskyld det er bare min mening
ps også er det jo ikke noget at blive sur over man prøver jo at hjælpe dig
men held og lykke med at få din til gode havende løn
nov 2007
Nu har jeg som sagt arbejdet der i 3 år (uden problemer), og jeg kan dårligt undvære et arbejde. Når SU'en er på 4500, der skal betales husleje, mobil, mad til hunden, mad til mig selv osv, så skal der noget arbejde til.
Og jeg har gigt, så det er ikke så nemt for mig at finde et arbejde jeg kan holde til, så lige at skifte det ud kan jeg ikke.
nov 2003
Følger: 44 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 125
Det lyder da også mærkelig det lige pludselig glipper efter så lang tid, det må da være noget med indberetningen?
Altså ved kommunesammenlægningen, der virkede INTET jo
Ring til lønservice og slå i bordet på mandag!
sep 2006
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 366
nov 2007
Men ja, medmindre de mod forventning er på min konto mandag, så må jeg jo ned og skabe mig -og det bliver ikke med en pæn tone denne gang, for helt ærligt, det kan da bare ikke være rigtigt.
jun 2007
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 8 Emner: 157 Svar: 1.077
Jeg forstår bare ikke du venter en måned mere. Hvis pengene ikke er kommet på din konte dagen efter, snak med arbejdsgiver, og derefter fagforening.
Syntes det er super dårligt af dem. De ville jo ikke selv undvære en måneds løn, vel??...
nov 2007
jun 2007
Det er jo kun dig selv det kommer til at gå ud over i sidste ende at du venter. Det er jo den 19 i dag... *SS*
Ved godt at man prøver "at være flink", men man skal ikke gå på kompomis med ens løn, eller sikkerhed... *S*
nov 2007
Og lige nu er det weekend, så der kan ikke gøres så meget. Så venter til det bliver mandag og så må jeg stille på kommunen og skabe mig... medmindre da det er lykkedes dem at finde ud af hvordan det nu er med sådan en pengeoverførsel...
jun 2007
Men hvis de fyre dig får du jo dagpenge "med det samme".
Siger bare man skal passe på med at være for flink.
Jeg har meldt mit gamle, gamle, arbejde til arbejdstilsynet da de ville have jeg skulle tømme trillebøren i en comtainer, som stod 2 meter fra muren. der lå et bræt fra kant til container med et fald på to meter, og brætet var max en meter bredt. Hvad hjælper det mig at jeg brækker et ben fordi der ligger sne og brætet er glat. De kunne bare købe en plade til et par 100 kr.... men mere var jeg vist ikke værd eller??
Selvfølgelig skal man ikke truge med bål og brand foe mindre forseelser, men man må gerne slå i bordet.
Skriv lige hvad der sker, ellers kan man måske samle et tæske hold *lol*
nov 2007
Jeg har arbejdet der fast i 2½ år og det sidste ½ år har været som vikar.
nov 2007
Nu har jeg så snakket med hende igen -og min leder havde IKKE indberettet nogen timer (som hun jo har sagt til mig utallige gange at hun har gjort), så det var derfor der ingen penge var kommet.
-men hun ville ringe i dag når hun havde overført dem og hun lovede højt og helligt at det ville blive i dag -hun ville selv ringe til min leder, og få styr på det... Så håber jeg da min leder bliver lidt rød i kinderne når hun bliver ringet op fra lønkontoret og får at vide at jeg har ringet og brokket mig
nov 2007
Men nå -nu får jeg jo da heldigvis mine penge... Og ikke først til den første...
lidt galle (løn)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside