{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.715 visninger | Oprettet:

vand i benene {{forumTopicSubject}}

har jeres heste også "vand i benene"????

isabella har lidt "væske" i alle 4 ben.. primært forbenene.. hvor hun på hver side af bagsiden af forkoderne har en "bule" ud med noget "væske" i..

blev monster bekymret idag (har lagt mærke til det mange gange)...

så min mor foreslog at jeg prøvede at mærke på de andre hestes ben... og de har det også.. dog ikke lige så meget som isabella... men hun har jo også noget grovere ben, da hun jo er oldenborg...

hun får en del byg i fodret for at holde huld... kan det have noget at sige???

har lige lavet et par cirkler på dette billede, og der hvor pilen peger, kan u faktisk se hendes "vand bobbel" eller hvad jeg nu skal kalde det...

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1510450_l.jpg


kan i ikke prøve at mærke på jeres egen hests ben, og mærke om den også har lidt "væske" omkring koden??? isabella og to andre heste her ude har det i hvertfald... mærkede ikke på de andre 3


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vand i benene
  • #2   22. okt 2008 hun er i hvertfald ikke halt.. hverken på blød eller hård bund...

    men er jo bare bekymret alligevel... og overvejer at få dyrlægen ud...

    men han synes nok jeg er pjattet når hun ikke halter...


  • #4   22. okt 2008 men skulle galle ikke gå væk når hesten har bevæget sig, som for eks når man har redet?????

    det gør det her ikke


  • #6   22. okt 2008 ja har overvejet at sige til dem hun står hos at hun skal af med byggen...

    så må jeg købe noget olie til hende, så hun kan holde sin foderstand.. for er bange for at hun taber sig uden byggen smiley


  • #7   22. okt 2008 min hoppe har " GALLE " i begge bagben....det havde hun allerede da jeg købte hende som 9 års...dyrlægen sagde det intet havde af betydning..og hun gik lige gennem dyrlægetjek med bøjeprøve og røngen...
    Så tror ikke du behøver være bekymret...


  • #8   22. okt 2008 Heste der stor en del inden (eller mere end de plejer) for ofte "hævede" ben pga væske tror jeg det er... Det er helt ufarligt, og det ses hvis en del mere, ved de lidt mere kraftige racer..! Kunne forestille mig det er det evt?? smiley smiley
    Står hun mere inde end hun plejer, eller er hun begynd at komme ind om natten, hvor hun ellers plejer at gå ude?? Eller noget i den retning??


  • #9   22. okt 2008 hun står meget inde, da hestene der hvor hun står ikke er ude mere end 5 timer om formiddagen.... og hun kan ikke stå ude alene, så har desværre ikke noget valg end at hun kommer med ind smiley

    ville ellers gerne at hun stod ude hele dagen indtil jeg komer og rider om eftermiddagen


  • #10   22. okt 2008 Kan jeg godt forstå! Det kunne jo være skønt! smiley
    Men så er det nok højest sansynligt det! Min connemara får det også meget let!! smiley Men der sker ikke noget ved det, heldigvis! smiley
    Det har vist noget at gøre med, at de ikk kan bevæge sig så meget i en boks, og så samler der sig vist væske i benene, eller lig.n... :b
    smiley


  • #11   22. okt 2008 okay tak for jeres svar smiley

  • #12   22. okt 2008 staldbandager er en god ide til ben der hæver...mine står med dem om natten for at de ikke får hævede bagben

  • #13   22. okt 2008 <b>Så lidt Sandie L :)</b>

    ^^ Det lyder da vældig smart!! ^^ smiley Godt råd! Tak...


  • #14   22. okt 2008 Jeg ville klart bytte byggen ud med olie . smiley
    Man siger nemlig at byg går i benene, mens havre går i hovedet .

    Celine har haft væske i benet en gang før, og der blev hun også halt af det . Jeg havde så dyrlægen ud, og hun sagde, at det var en væskesamling .

    Hun fik så noget smertestillende, og måtte godt komme på fold, for så ville det gå hurtigere væk, men ellers blev der ikke gjort noget ved det .

    Selvf skulle hun stå stille et par dage, men ellers gik det hurtigt væk igen . Jeg har så siden været ret obs. med, at se om mine heste har haft væske i benene, men det har de ALDRIG haft siden..


  • #15   22. okt 2008 Så lige at du skrev længere oppe, at hun står meget inde . .
    Så er det nok bare fordi hendes ben syrer til . Det sker ofte, hvis hesten står meget stille .
    Det er højst sandsynligt også derfor de andre har væske i benene ..

    Hun skal nok mere ud før det går væk, og jeg tror godt nok ikke det er noget dyrlægen kan gøre ved det . smiley


  • #16   22. okt 2008 cille - hun har haft den LÆNGE kan jeg se på nogle gamle billeder af hendes ben... og da de billeder er taget gik hun mere ude...

    så tror ikke det er fordi hun står inde....


  • #17   22. okt 2008 Så ved jeg det ikke .
    Prøv at høre dyrlægen, selvom jeg ikke tror han kan gøre det helt store ved det . MEN hvem ved ? . smiley


  • #18   22. okt 2008 Det er galle. Det er ret harmløst, men der ka godt komme for meget af det.. det plejer at gå lit eller helt væk når man lige har redet. Det er lidt en skrøne at havre går i hovedet og byg i benene, men prøv at ta byggen fra den. det fik min os. han har altid galle, og der er ingen problemer.

Kommentér på:
vand i benene

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce