HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}
hej jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe med
jeg har fået en lidt rå pony som ikke rigtig kunne noget da jeg fik ham, men det gik egentligt fint han var sød og alt muligt og vidunderlig at ride. En af mine veninder som har pænt meget forstand på heste hjalp mig lidt i starten. Hun synes han gik godt, når men så begynder han at halte og vi kunne simpelthen ikke forstå det. Så jeg får min ridelære til at se på ham og han siger det bare er nogle spændinger. Tror på ham og begynder at få en masse enetimer. hvor jeg bare galopere rundt til han er løsgjordt. og får at vide at han ikke går godt da han ikke har takt eller bære meget på bagparten eller balance. men andre siger at trav er den eneste måde at hesten får balance på og bliver løsgjordt. men da jeg skulle ride ham fredag var den helt helt galt han haltede på skift af omgangen altså nogle gange haltede andre ikke (meget underligt) . jeg prøvede at ride videre efter andre rytter's anbefalning som sagde det var spændinger som forsvandt efter et stykke tid det gjorde de også. så kommer vi ud og en massør som er ovre på rideskolen kigger på ham. hun siger han har spændinger i bagparten og her synes vi det er lidt underligt at min ridelære ikke har sagt noget da det jo er meningen (synes vi) at ridelæren som jo er den mest erfarene skal sige vi nok bør gå til massør da vi så ringer til min ridelære tror han ikke rigtig på det og i stedet holder han fast på det kan rides væk og han har ca haft de i 1,5 måned
hvad skal der til at løsne bagparten? kioprakter,galop,massør eller trav? hvad synes i?
Blogger
Følger: 5 Følgere: 124 Heste: 2 Annoncer: 2 Emner: 4 Svar: 55
Og vis du i fremtiden er i tvivl når din pony halter, så sid af.
En kiroprakter ville nok være en god ide, de kan fortælle dig hvorfor spæningerne er kommet og hvordan du kommer af med dem.
Held og lyk
okt 2007
Følger: 109 Følgere: 123 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 545
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 41 Svar: 122
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 30 Heste: 4 Emner: 6 Svar: 10
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 41 Svar: 122
nov 2006
Følger: 123 Følgere: 123 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 450
apr 2008