{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Mig som troede hun blev rask :( {{forumTopicSubject}}

ja nu hun syg igen i aften.
men nu siger dyrlægen tarmen har vendt sig ;(
hun har nogle timer inu inden vi skal kører hende på højgård heste hospital.
hvis det hun har fået virker så skal hun ikk afsted. men alt tyder på hun kommer afsted i nat ;(
er altså tude færdig nu ;(
det ikk mere en 14 dage siden min bedste veninde kørte sig selv ihjel. ja så det her ikk lige det jeg har brug for ;(
Tude.....

lige et link fra igår så i ved hva jeg snakker om.
http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=356924

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mig som troede hun blev rask :(
  • #1   9. nov 2008 Min opal er næsten lige død af tarmslyng.
    Ville smide hende afsted nu. men ja, dyrlægen har jo sikkert sagt noget andet..:)
    Håber alt går godt..

Hva er egentlig grunden til dyrlægen ikke vil have hende afsted endnu?

• #2   9. nov 2008 de vil vente og se om det de gav hende virker inden de ligger hende under kniven smiley
    men bliver helt nervøs nu når din lige er død ;(

• #3   10. nov 2008 tja, jeg ved ikk hva der nåede at blive gjord ved hende, hun var ikke ved mig, da jeg lige havde byttede hende væk, men hun havde aldrig haft så meget som en alvorlig sygedag, også når man skilder sig af med drømmehesten efter 3år, går den bort 1½mrd efter smiley

Jeg kender heste der er kommet forsent til hospitalet til de ku nå at gøre noget..:S

Ka du ikke ringe til dr dyr og høre om i må køre hende derned nu, også kan dem på hospitalet tage skøn på om de vil sende hende under kniven eller obsevere.. Jeg vil mene det er jo vores et og alt og man vil vel gå hele vejen, uanset hva det så koster ?
    Jeg mistede et føl på knap en mrd i januar, og jeg gik hele vejen, og der kostede 6000 kr. men jeg ved nu også at jeg har gjord alt hva der stod i min magt for at give ham en chance..
    Men syntes ikke dyrlægen gjorde det smiley
    Føler de ikke lyttede, bedte dem om at tage billed af hans nakke, da de mente det var der det var galt, men det gad de ikk bruge tid på.:( Og havde de gjord det, ku de se at han havde en stor blodindsamling i nakken, og ku havde forsøgt at rede ham,! Men intet blev gjord..:(

Håber virkelig din hyp klare sig.!

tak for din besked ved Opal.. smiley

• #4   10. nov 2008 uha det lyder nu underligt at hun så går hen og bliver syg. ;(
    jeg tror vist jeg ringer igen smiley

har også før sendt en hest afsted til højgård hvor den også blev fejl behandlet. men der er ikk tid nok til at kører til ansager ;(

• #5   10. nov 2008 Heller ikke hvis i køre nu ?
    Jeg fik nej til at kvl ville tage ham, da de sku flytte, og enten sku han hjem næste morgen, eller os sku han være død, jamen, tak for det, tænk nu hvis han ku havde været overlevet ved at være kommet der. .:(

Hun fik efter sigende noget dårligt wrap, som gav hende foderforgiftning, og som reaktion på det tarmslyng.. er faktisk rigtig skuffede over man ikke tænker over hva man giver sine heste at spise.!
    Det eneste hun har haft i de 5år hun levede var en flænge i den ene kode, hun havde skåret sig på tur, og der sku hun have lidt ro, ellers har hun været helt rask og frisk,:(

• #6   10. nov 2008 har snakket med dyrlægen igen. hun har fået lidt mere men en gang mere vi skal ringe så det vist slut.. smiley

• #7   10. nov 2008 <b>Kelly</b>, lod de jer ikke komme på hospitalet smiley
    Utroligt at dyrlægen sir hesten har tarmslyng, men ikke vil lade den opperere:(
    Føler med dig.
    Det ses nogle gange at hestene kan overleve tarmslyng på egen måde. Men jeg har sku set for mange heste dø af det, til jeg ville tage den chance med min egen..!!

<b>Vivky</b> Ja, det utroligt at andre mennesker ikke kan se at der er et hegn, hvilket jo betyder, at det der er på anden side af hegnet er privat område. privat eje..:( Er rigtig ked af det på dine vejne smiley Kan du ikke skrive et brev til jeres lokale avis, (læserbrev) så du kan råde dem der har gjord det til ikke at foder fremmede menneskers dyr, uden at have snakket med ejer først. Mener bar at det jo ikke en and eller noget andet som ikke koster ret mange penge.
    Om hesten så har kostede 600kr, mener jeg sku stadig at sådanne mennesker må og skal stoppes..:(

• #8   10. nov 2008 de siger hvis hun kommer hun kniven er der ca 90% chance for det sker igen smiley derfor har vi sagt nej og venter og ser om det med smerte behandlingen virker.
    for at vide hun får det igen også selvom hun bliver lagt úden kniven ja der begynder jeg at tænke på hvor meget hun skal lide før det nok.
    så jeg krydser finger for hun kommer sig.
    skal lige siges de er utrolig søde og jeg skal bare ringe hvis jeg i tvil om noget eller de skal komme..

• #9   10. nov 2008 hm, jeg er forundret over de kan sige sådan smiley Jeg har aldrig set en hest der fik det igen.. kender EN der har haft tramslyng to gange, han er meget sart i maven, og valge at spise spåner den ene gang, og den anden gang var også noget spisligt der havde gjord ham syg, skøre hest.. Men han lever da i bedste velgående nu, og fejler INGEN ting..
    Men de må vel vide bedst ?

• #10   10. nov 2008 det håber jeg de gør smiley

• #12   10. nov 2008 den fik tilbage fald i morges men nu går det okay igen smiley

• #14   10. nov 2008 omkring kl 16.30-17.00 der stopper det med at virke så ved vi om det bliver okay igen eller ikk smiley

• #15   10. nov 2008 stakkels dig!

• #16   10. nov 2008 Dyrlægen har lige været her igen smiley da hun begyndte at rulle igen.
    han siger det er fordi tarmen er på vej tilbage hvor den skal være smiley
    så vi forsætter med at smerte behandle hende:)
    og jeg må ligge lidt rent halm ind:) for hold op den er beskidt smiley
    er bare så glad:) så vil smutte i seng og sove et par timer da jeg ikk har sovet mere end 3 timer i nat :s

• #17   10. nov 2008 Held og lykke med hende, krydser fingre for hende, og sov godt

• #18   10. nov 2008 Min gamle hest fik tarmslyng.
    Det startede en torsdag aften med en lidt mild kolik. Hun rullede ikke eller noget, hun lagde sig bare ned. Hun fik noget smertestillende, og så skulle hun bare have ro. Vi kørte så derned igen fredag morgen. Hun havde det så værre, så vi ringede efter dyrlægen, han kom, og han gav hende mere smertestillende. Jeg skulle så gå med hende i et kvarter, indtil det smertestillende virkede, og så måtte jeg vendte til middag, for at se hvordan det gik. Jeg kunne kun gå med hende 5 min, for så kunne hun ikke mere, og pustede og pustede, så han sagde jeg skulle lukke hende ind. Jeg tog så i skole, men blev hentet igen kl halv 12. Da vi kom der ned, så hun umidelbart ud til at have det bedre, men pludselig smed hun sig og forsøgte at rulle sig, vi fik hende på benene og ringede til dyrlægen. Men inden dyrlægen kom smed hun sig igen, hun rullede sig dog ikke, men vi kunne ikke få hende op igen. Da dyrlægen kom kunne vi stadig ikke få hende op, og dyrlægen mærkede i hende, og sagde at tarmen havde slynget sig, og der ikke var mere at gøre s; Hun sagde at hendes kredsløb allerede var ved at stoppe ( hun blev blå i mundhulerne ) så hun ville ikke kunne klare en operation s; Det var det værste i hele mit liv!!! Den 9. December i år, er det 3 år siden, og jeg kan stadig græde så meget over det!!s;

Noget af det værste ved det, er at jeg føler hun blev fejlbehandlet. Hun fik ikke olie eller noget, og olie redder så mange heste liv! Men jeg har også fundet ud af, at der er en stor sandsynlighed, for at det var bændelorm, som gav kollikken og tarmslyngen.

Ved du hvordan hendes tarm slyngede sig?

Jeg har kun hørt gode ting om de tarmoperationer. Selvfølgelig kan de risikere ikke at klare den alligevel, men hvis den forløber godt, så plejer det ikke at vende tilbage?

Krydser fingre for dig og din hest!!!!!<3

• #19   10. nov 2008 uha de siger det startede med en fejlgæring pga af foder.
    og det eneste nye er gullerødder og det siger de er det der har startede det:(
    så ikk flere gullerødder til hende.
    uha det var dejligt at sove:)
    og hun har det statig godt smiley

• #20   10. nov 2008 kelly M
    Jeg mente ikke grunden til den var slynget, men hvordan. Altså om den var snoet om sig selv eller inden i sig selv?:)

• #21   10. nov 2008 han sage bare den var drejet:( ved ikk helt hvordan smiley
    den dyrlæge vi havde ude her til aften hed martin skov og kom fra højgård. men han sage han ikk havde været der så længe men var på landbrughøjskolen før hvor han har haft meget med kolik og tarmslynge at gøre og han var postiv med min smiley

• #22   10. nov 2008 hun ser ud til at være okay:) og det hun fik virker ikk mere så krydser finger at det forsætter sådan:)

• #23   11. nov 2008 Det var da dejligt! smiley

• #24   11. nov 2008 YES YES en hel nat uden tilbage fald og uden vi skulle give mod smerter:) er bare så glad:)

• #25   11. nov 2008 Det var en rigtig dejlig nyhed.:)
    Håber virkelig hun holder sig sådan smiley

• #26   11. nov 2008 nyt smiley
    hun har ikk fået tilbage fald smiley
    og jeg skulle ringe imorgen til dyrlægen og hører hvordan jeg skal gå fremad med mad og fold og ja det hele.
    for hun må ikk hisse sig op så hun kan få det igen.
    uha jeg glad smiley
    så skal kun op 1 gang i nat og ikk vær ½ time smiley

Kommentér på:
Mig som troede hun blev rask :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce