{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

projektbørn vs unge mødre...? {{forumTopicSubject}}

ja, ved godt det er en lidt underlig overskrift, men forklaring følger.
sagen er den at jeg sidder her og undres, og på et eller andet punkt nok også forarges en smule. årsagen er den at jeg er 22 og venter mit første barn, og har prøvet på diverse hjemmesider for andre kommende mødre at tilegne mig så mage gode råd som over hovedt muligt. Sjovt nok har jeg bare efter meget kort tid måtte gøre mig den erfaring at unge mødre (og specielt med en ups´er i maven) bliver mere eller mindre nedgjordt på de pågældende sider smiley har gentagende gange oplevet at man nærmest ska sidde og undskylde overfor et hobetal af arrige midaldrende kvinder med fertilitetsproblemer, som følge af deres alder, da de har valgt at priotere villa, volvo og vovse og en blændende karriere, før de forsøger at sætte ønskebarnet i verden, som selvfølgelig bliver noget af et projekt for de fleste der nærmer sig de 40...

Ikke et ondt ord om dem der får børn så sent, og selvfølgelig ska de havde den hjælp de behøver for at få deres lille guldklump, men behøver de at sidde og mere eller mindre at svine os unge til fordi vi vælger at få børn i den alder hvor vores krop faktis er ideel til det ...? er mig dybt ubegribeligt.
jeg tror i virkeligheden at det er et samfundsmæssigt problem. vores samfund er ikke skruet sammen til at få børn før man bliver 30, eller retter mentaliteten er blevet så´n at det er ikke normalt at få børn før man blir 30. og hvorfor egentlig det?? videnskaben siger at hva det angår så bliver det kun sværer efter de 25.

håber at nogen derude har nogen kloge ord til emnet, som kan føre til at jeg måske lidt bedre forstår ovenstående, lidt besynderlige, opførsel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  projektbørn vs unge mødre...?
  • #1   11. dec 2008 Jeg ved ikke om jeg har nogen kloge ord, men jeg kan så udemærket sætte mig ind i din situation. Jeg har selv en søn på knap 4, ikke en ups, men kender flere veninder der har børn, som ikke var planlagt (bryder mig ikke om ordet ups, for børnene er jo som regel velkomment smiley ) og har da tit mødt folks skeptisk over for sådan noget...

At de vælger at priotere anderledes, er jo deres valg, men de kender jo allerede fra starten konsekvensen ved at vælge først at få børn i den alder. VIlle aldrig selv vælge at få barn så sent, da jeg gerne vil være rimelig ung med mine børn og også den dag de flyver fra reden...

• #2   11. dec 2008 maria. er helt enig med dig. og er også rigtig glad for at få min første indne jeg bliver 25! både mig og kæresten glæder os meget, men guderne ska vide at det bestemt ikke var planlagt haha. tror et eller andet sted bare at de ægre sig. og selvfølgelig gør de det. nu har de planlagt hele deres liv nøje, og toppen af kransekagen ska så være det lille englebarn, som det så viser sig slet ikke er så nem at få. bare ærgeligt at deres frustrationer ska gå ud over os andre

• #3   11. dec 2008 Jeg var lige fyldt 25, da jeg fik min søn. Og håber da snart at kunne give ham en lillebror eller søster. Er ikke sammen med faderen, vi gik fra hinanden da knægten var 4 mdr. Men faderen har så efterfølgende fået en datter, så lidt søskende har junior... smiley

• #4   11. dec 2008 Horse Balance: Det er da også noget pjat at de gør det.
    Jeg mener bestemt ikke at man er en bedre mor bare fordi man er over 30 når man får den første.
    Min veninde mødte sin mand da hun var 14. Hun var jo så heller ikke særlig gammel da de begyndte at ønske sig børn. Men måtte vente i mange år, da ingen støttede dem i at de ikke blev gravide. Det viste sig at mandens sædkvalitet var dårlig, men de har dog nu fået 2 børn. En på naturmetoden og et ved hjælp. De har været sammen i 10 år nu.

• #5   11. dec 2008 kender det godt.. jeg fik min den første da jeg lige var fyldt 23 og nr to lige inden jeg blev 25 og derfor er der vise sider jeg holder mig langt fra.. bliver så arrig når folk kommetere det... bemærkninger som var det planlagt- åhh ja begge gange, har du overhoved en uddannelse- åhh ja jeg er køkkenasstent, har i et ordenligt sted at bo - åhh ja vi har et nedlagt landbrug.. sådanne ting spørg man ikke en første gangs gravid på 35 år om.. så nej tak til mange af internet siderne.... men du kan da bare spørger os hvis der er noget du vil vide

• #6   11. dec 2008 Jeg kan heller ikke se problemet med uddannelse... Jeg har taget mine uddannelser efter jeg fik barn.

Da han startede i dagpleje, startede jeg i skole. Det var rart med nogle korte dage, når man også havde den lille, og lektierne har ikke været noget problem. De blev jo ordnet når knægten var lagt i seng.
    Nu er jeg udlært, men der er desværre intet job indenfor faget, så nu er jeg igang med HF-enkeltfag.

• #7   11. dec 2008 Ja, og helddigvis behøver man jo ikke få uddannelsen før børnene... For mig fungerer det i hvert fald fint at gå i skole mens han er lille.
    Når jeg skal ud på arbejdsmarkedet, får jeg meget længere dage og han skal jo så være det længere tid i institution...

• #8   11. dec 2008 Hm... min holdning er en smule ambivalent i forhold til dette emne, faktisk... På den ene side kan jeg fuldt ud følge dig! Det bør være op til den enkelte, hvornår man føler sig klar til at få børn, og man skal bestemt heller ikke klandres for at leve op til sit ansvar ved at beslutte at beholde en ups'er. smiley Det, synes jeg tværtimod, er modigt. smiley

MEN (for sådan et kommer der altså også) hvis man er helt ung og vil planlægge at få et barn, så skal man altså tænke sig om først! Mange helt unge piger, har jeg indtryk af (efter at have oplevet min egen lillesøster og set "de unge mødre") er ikke klar over, hvilet ansvar og hvilke forpligtelser, de påtager sig med sådan en lille størrelse... og hvad de må give afkald på! Og det går så ud over børnene, når de er kommet til verden, hvilket jeg synes, er synd. smiley

Så selv om jeg på den ene side intet har imod unge mødre som sådan, forstår jeg også fordommene. Kan jo se, hvordan det påvirker min egen elskede lille nevø, at hans mor har fået ham (oven i købet planlagt), før hverken hun, hendes kæreste eller deres forhold reelt var parat til det, så min nevø nu har forældre, der er gået fra hinanden og stort set aldrig ser hverken sin mor eller far, fordi han jo går i dagpleje i hverdagene og bliver passet ude hos familie og venner næsten hver weekend, for at min søster kan feste med sin nye kæreste. smiley Det, synes jeg, er synd!

• #9   11. dec 2008 lousie - føler med din nevø. det er bare ikke i orden over for et lille barn. jeg ved så heldigvis med mig selv, at selv om uheldet sku være ude og kæresten skred, så ville jeg ku klarer det alene. ikke dermed sagt at jeg tror det bliver skide sjovt, for det er det helt sikkert ikke, blot ment som at jeg ved hva der venter og er parat til det i med og modgang. jeg vil så også lige sige at programmet de unge mødre virkelig også for nogen ellers rimelige fornuftige piger, til at fremstå som naive og til dels uansvarlige, og det sys jeg ik er helt fair, for de gør det sku flot. måske ikke perfekt, men det er acceptabelt smiley

• #11   11. dec 2008 Jeg fik mine som 23 og 25. Er nu 30 og ville godt have nr 3. Men er desværre ikke sammen med faren til rødderne, så nu skal jeg liige have fundet en fyr... *GG*
    Aii pjat. Kendte en på 18 der skulle have sit 1. bare. Hun ville være ung med sit barn så de kunne gå i byen sammen mor og datter, (hun håbede på at få en datter). Hun kunne se sig selv sidde og kigge på sin engle unge der lå og legede på et tæppe hele dagen...!!!
    Syntes hun var alt for umoden til at få et barn. Hun gik mere op i alt det hun ville shoppe til babyen... Da jeg nævnte manglende nattesøvn, kolik og babyprut ud over det hele, så hun undrende på mig og påpejede at sådan blev hendes barn da ikke...???!!!
    Jeg syntes hun var for ung til barn... *S*

• #12   11. dec 2008 topsy, ja det lyder godt nok ik helt til at hun har fanget hva det egentlig kræver at få et barn!

• #13   11. dec 2008 jeg er selv gravid 27+2 i dag, og jeg er 19, mentalt er jeg klar, og så er der det der med mange penge, uddannelse, volvo villa osc.. hm, bor i et lejet hus på 156m2 og haven er vel 400m2 med min kæreste(forlovede) .. vi har dog vovhunden, og en opel kadeet der skal skrottes smiley ingen volvo, og ingen villa.. min kæreste er 25 og er ved at tage endnu en uddannelse pga trafik uheld.. jeg har "kun" min afgangs eksamen , og har arbejdet lige siden. og ja jeg er ikke helt klar over hvilken uddannelse jeg vil vælge, dog skal jeg have en , efter barselen---
    men du skal da se at komme ind på www.min-mave.dk , der er ikke engang jeg blevet fordømt smiley og ja han var planlagt, den eneste jeg har oplevet som har set ned ¨på mig var en sundheds plejeske som arbejder sammen med min jordemoder (på mødrerådgivningen så de arbejder med gravide under 25, for netop ikke at sætte os sammen med "de gamle tanter" til fødselsforberedelse) hun var virkelig strid og så ned på mig fordi ejg er ung , med planlags søn i maven... hun skulle ikke arbejde sådan et sted nej!

• #14   11. dec 2008 hehe glæder mig til at se hvilke mødregruppe jeg kommer i. er kommet en del inde på svangerambulatoriet på skejby da min kvalme og opkastninger har været så ekstrem at jeg fik væske via drop. når man sidder i venteværelset derinde føler man sig godt nok ik ret gammel i forhold til den resternede gennemsnitsalder der smiley

• #15   12. dec 2008 jeg fik mit 1. barn da jeg var 21 og jeg har aldrig oplevet noget negativt ang. det .;-) desværre havde han ADHD men ingen ville høre på at der var noget galt før vil tilfældigt var til en børnelæge p.g.a. han ha astma...men så har vi også KÆMPET lige siden...griner jeg har idag 5 børn fra 6 til snart 19 og det er med den sammen mand..håber det bedst for dig og dit barn..;-) og god jul og godt nytår

• #16   20. dec 2008 jeg fik min datter da jeg var 20, men havde på forhånd står på "det hele" ..købte hus sammen med kæresten da jeg var 19, havde (og har) 2 biler, styr på økonomien, og begge i fast arbejde.. eller.. dvs. jeg er under uddannelse til faglært landmand, og havde lige 1års pause på barsel, men nu er jeg tilbage på min læreplads, og er faglært om 8mdr.

Kommentér på:
projektbørn vs unge mødre...?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce