Min mor syntes ikke om vegetarisme... {{forumTopicSubject}}
...Så nu skal jeg bruge jeres hjælp, så hun kan få et ordentligt bundt argumenter
Hun er lever lidt i en tåge hvad angår den slags.. For hun har ikke noget imod at spise kød, men hader hader hader dyremishandling og kan slet ikke have det. Og ja, nu vil jeg jo så gerne have at vi spiser vegetarisk herhjemme, fordi andet simpelthen er noget mærkeligt noget..Men jeg har ikke råd til at købe min egen mad selv, så nu må jeg jo have hende og min søster med på den.. Er nået så langt at vi kun spiser kød fra fritgående dyr - men det er nu ikke nok syntes jeg, men bedre end ingenting.. I må gerne komme med alternativer til alle de fødevarer, som indeholder animalske produkter, især mælkeprodukter... Ville være fedt hvis hun indså at man ikke mister noget som helst, ved at være vegetar/veganer..
Vh Natasja
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.246
dec 2006
dec 2006
dec 2006
dec 2006
Altså under naturlige forhold er det altså de færeste køer og grise der spiser hinanden..
Man spiser ikke sine venner.. Eller det er da noget underligt at gøre i hvert fald.. Begrebet dyreven dækker jo også over køer, grise mv, som da bliver spist...
dec 2006
dec 2006
okt 2008
Følger: 42 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 769
Så hold op med at sige vi ikke er dyrevenner! Vi følger blot vores NATUR
dec 2006
Langt de fleste steder er virkelig inhumane og det er dyremishandling. Uanset hvordan dyrene har haft det, forurener de stadig, pga. deres foder (ikke hvis øko, men de afgrøder kunne folk fra fattige lande til gengæld få).
dec 2006
okt 2008
Nej det gør de ikke. Grise spiser kød fra naturens side, de spiser kadavere, derfor skal man aldrig ligge sig ned hos nogle grise! De spiser hinandens haler, fordi de sys det er sjovt og fordi de mangler vitaminer fra kødet. Jeg går på en landbrugsskole, og har netop bestået min eksamen i det fag.
Beklager, men det er naturligt adfærd hos grise. Som jeg også skrev så er det de færreste der faktisk ved det
okt 2008
En af de ting man kan gøre, for at få dem til at stoppe, er at smide kød ind til dem. På min skole smider vi de døde grise ind til de levende, lyder ondt, men det er godt for grisene. Og ellers ender kadaveret et eller andet klamt sted, så hvorfor ikke give det til grisene?
En anden ting man kan gøre, er at spide papkasser derind, det er de også helt vilde med. De bliver ligesom små hundehvalpe
okt 2008
De ER ikke, men de bliver det. Godt nok efter et stykke tid, men de bliver det stadig.
Jeg har stor respekt for det du gør, men du kan ikke være bekendt at stemple os andre som værene dyremishandlere fordi vi følger vores natur. Du ved jo INTET om os, og hvordan vi skaffer vores kød!
dec 2006
okt 2008
Du har åbenbart ikke set den gode side af det. Ham jeg snakker om her, driver eget slagteri og egen prodution. Det er et lille hyggeligt sted hvor dyrene kommer i første række. Nu sys jeg egentlig du skal til at klappe i, du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om. For det er sgu ikke alle der er så onde som du ønsker de skal være.
dec 2006
dec 2006
okt 2008
Theis jeg beklager den tone jeg brugte overfor dig, bliver simpelthen bare så vred når nogen kalder mig dyremishandler, for det er jeg besmtemt ikke. Men det retter ikke op på min tone, håber derimod at min undskyldning gør
dec 2006
dec 2006
dec 2006
jul 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 68
Jeg har allerede blandet mig i præcis den samme diskussion et andet sted her i gruppen, og har simpelthen ikke overskud til at gøre det igen..
Men søde søde mennesker.. Vi kommer ingen vegne med beskyldninger fygende om ørerne på os, og som i enhver anden sag kan alle parter i sidste ende vise sig at have ret.
"Det er fakta! Det er også fakta! Jeg ved bedst, nej, jeg ved bedst!"
Jamen, så giv os dog for helvede nogle kildeangvielser, eller LAD i det mindste som om der er hold i argumenterne?
Undskyld, jeg har haft en lortedag.. Plejer ikke at angribe folk, men kan slet ikke forholde mig til at skulle tage stilling til denne sag for tredivetetusinde gang.
Kan vi ikke bare fucking belejre Christiansbord, blokere toiletterne og indgangende og nægte dem adgang til disse indtil de gør noget ved svineriet?
I får ingen argumenter fra mig, ingen holdninger, intet pis, intet lort. Intet! Har i læst den bog?
Og ved i hvad, det er netop det der sker for dyrene mens vi sidder og kaster lort i hovedet på hinanden: Intet!!!! Som i absolut ingenting! Og vil i høre en hemmelighedhed? jeg er ikke selv en SKID bedre..argh!!!!
Livet = noget lort
Menneskeheden= Noget meget meget værre lort.
Som en fra Monthy Python engang så smukt udtrykte det:
"Pray that there's intelligent life somewhere out in space / 'Cause there's bugger all down here on earth!"
jul 2006
Jeg er ked af at jeg har bidraget til at gøre denne tråd endnu mere forvrængen i sin bitre og selvhævdende tone.
Jeg synes det er flot, at du gerne vil være vegetar.. Jeg plejede bare at nøjes med kartoflerne og grøntsagerne, når de andre spiste kød..O.o'' Det fungerede som fint nok..
jul 2006
Og til Ida og Natasja:
http://hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=363537
Diskussionen dengang havde en LIDT mere konstruktiv drejning..Måske du kunne finde nogle argumenter der? Jeg skrev rent faktisk også noget fornuftigt på det idspunkt.. Måske fordi klokken ikke var ved at være tre om naten?
jul 2006
Hehe, tak.. Det håber jeg så sandelig også, ellers tror jeg ihvertfald jeg skal holde mig langt væk fra andre menneskelige væsener..
jul 2006
1)
Man kommer da aldrig i kontakt med disse såkaldte "mordere", hvis det er sådan man omtaler dem.
Lad os for en gang skyld slå fast at mennesket ikke har brug for kød; De proteiner med mere der er at finde i kød kan også findes andre sted. Er man ikke veganer er det da SLET ikke noget problem.
I fortiden levede mennesket govedsagligt af rødder, urter og lign., men når jægerne havde held med sig kom der også kød på bordet.
Af og til var det imidlertid jægerne selv det gik ud over, og med den mængde mennesker der levede på jorden, var naturen i balance.
Ulve jager jo også andre dyr, uden at disse uddør: Der er balance mellem den mængde ulvene kan nå at dræbe og det antal dyr der lever i naturen
(Hvis vi mennesker da så kunne holde vores forbandede pølsefingre væk og blande os udenfor, men det er jo en anden sag)
Vi mennesker har imidlertid en imponerende evne til at udnytte hvad vi har for hånden og udvikle og tilpasse os.
Efterhånden som der kom flere mennesker, blev jægersamfundet til et bondesamfund hvor man dyrkede jorden for at få større udbytte til de flere mennesker. Samtidig begyndte man at opdrætte de dyr man tidligere havde jaget i naturen.
Det blev muligt at få mere kød på bordet, og i dag er vores trang til kød næsten ustyrlig. Mennesket er skabt til begrænsede mængder af kød, alligevel skovler de fleste ufattelige mængder ned hver dag.
Det er for det første ikke sundt for os.
Men hvad værre er, er, at med det enorme antal mennesker der befolker jorden er det nødvendigt med utrolige mængder af dyr for at mætte vores fuldkommen uforholdsmæssige kødtrang.
Når så mange dyr skal være på så lidt plads, er det umuligt at tilbyde dem alle acceptable levevilkår. Med acceptable levevilkår mener jeg noget der bare tilnærmelsesvis minder om hvordan det samme dyr ville leve i naturen.
Så morder og morder... bare tankeløs forbruger
Det er slemt nok med os her i vesten som det er nu.. tænk så på hvor meget mere der skal til når de nuværende u-lande engang opnår en levestandard på højde med os, og ligeså begynder at stille krav..
Hvor mange jordkloder skulle vi da ikke have for at mætte hele jordens befolkning hvis de frådsede så meget som os?
Hvis vi kunne spise bare halvt så meget kød som vi gør kunne vi spare enorme mængder af korn - som så til gengæld kunne være med til at "fodre" nogle af verdenens fattigste lande..
Er vi da så opslugte i hvor egen egoisme at vi hellere æder os selv ihjel, end giver en masse dyr et mere værdigt liv og samtidig fordeler jordens i bund og grund rigelige ressourcer?!
Jeg må brække mig.. Også over mig selv og egen familie, så "no offence"
Ligesådan med æg, specielt hvis alternativet var burhøns.. Vi har selv høns herhjemme, og når jeg tænker på hvordan nogen kan behandle de dyr får jeg da først kvalme...!!!
Men jeg har stor respekt for dem der, som en længere oppe sagde, selv undersøger det sted hvor de køber deres kød.
Hvis flere gad gøre så meget ud af det, ville det da først ikke kunne betale sig for landmændende at behandle dyrene dårligt..
Haha, jeg griner hvis jeg også bare kan 'copy.paste'´e mit næste svar, for så kan man da først snakke om en diskussion der går i ring
*Programmerer en bot, det kan gå ind og svare*
Eller..noget..^^''
jul 2006
dec 2006
jul 2006
dec 2006
dec 2006
jul 2006
Jeg er ikke principielt imod at man spiser kød, men har jeg har noget imod at man fuldkommen tankeløst bare propper abnorme mængder af det i hovedet, uden tanke for hvilket liv dyret har levet tidligere.
Slagtekvæg har det jo ikke bedre end pelsdyr, det er bare 'nemmere' at undgå pels - Derfor mener mange nok at det er hyklerisk hvis man kun vælger pelsen og ikke kødet fra
-Men ærlig talt, man bliver jo nødt til at starte et sted..!!! ^^''
Min mor syntes ikke om vegetarisme...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside