{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Longering - Meget underligt resultat! {{forumTopicSubject}}

Heeeej alle isbukkevenner smiley
Jeg er den heldige ejer af en 7 årig konkurrencevallak .
Ihvertfald, han har fine gangarter, men traven har han lidt svært ved . Derfor har jeg snakket med et par trænere der siger jeg skal longere ham med lidt indspænding og noget . Har gjort både med og uden . Men det underlige og meget irriterende er, at istedet for at han slapper af og bliver smidig, så er han simpelthen forfærdelig at ride dagene efter . Bar en klods på bidet, racer afsted og er rigtig stiv smiley bliver nødt til at longere ham for at hjælpe ham med traven, men synes bar det ærgeligt at starte forfra hver gang jeg rider ham . Har i oplevet noget lignende ? Nogen erfaring med det ? Er åben overfor alt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Longering - Meget underligt resultat!
  • #1   24. dec 2008 Har ikke oplevet det samme som dig, men sokka har også altid haft svært ved traven og engang og den gang på island kunne hun slet ikke trave overhoved kun Tölt og galop og skridt smiley men efter mette fik hende lavede hun den perfekte træning så hun begyndte at trave nu taver jeg hende i helt langsomt tempo på en dressur bane i volter og alt muligt jeg gidrr derimod ikke longere hende fordi hun kun traver i longe på den ene volte ellers er det mest grissepas smiley

• #2   24. dec 2008 Indspænding gør at de lægger sig på tøjlen, fordi der ikke er noget liv i. Derfor bruger jeg hellere pessoa-system, som aktivere dem helt omme fra bagparten.

• #4   24. dec 2008 Jamen jeg har ingen pessoa smiley har heller ik råd till en .
    Plejer at dobbeltlongere Glodis så jeg kan ha kontakt til munden, og har altid gjort hende smidig . Men da Elli har sagt at jeg forstyrrer ham for meget på tøjlen ar jeg været bange for at smække dem på ham . Men kan da være jeg skal gøre det .
    Tænk vidste slet ikke at indspænding gjorde dem dumme på tøjlen :S

• #5   24. dec 2008 Joo men ved bar ikke hvem det skulle være smiley

• #6   24. dec 2008 Okaaj Caro smiley må jo lige finde ud af hva jeg gør .
    For sys det ærgeligt t skulle starte forfra med tølten hver gang jeg rider ham smiley men det tager måske bar tid . Må måske bar finde en pessoa .
    Noen der har en jeg kan lååne ?

• #8   24. dec 2008 Har aldrig prøvet en pessoa før .
    Ved nogenlunde hvad det er såe, men jo kan godt følge dig i det der inspænding der smiley
    Men altså åhr må jo låne en smiley

• #9   24. dec 2008 Hvis man bruger indspænding korrekt så tvinger det altså ikke hesten ned i forkert holdning. Det er rigtigt nok at hesten kan ende i forkert holdning, men så er det også fordi den ikke bruges forkert.

• #10   24. dec 2008 Okaj . Ja altså plejer ikke at ha det stramt, men det ødelægger bar alt tøltarbejdet . Hvordan plejer du at longere søde Maya, og med hvilket resultat smiley

• #12   25. dec 2008 Da jeg så den der du lånte af thea, Caro ! den der À Hestbakki 2, var er en af hestene som fik noget spcielt longe fis på og den var totalt andspændt og slappede overhoved ikke af og var så ujævn i takten at det lignte den vatr ved at falde i Tölt/pas hvertf senkund, da han havde brugt det der longe noget i en uge gik heten den flotteste trav og var helt afslappet og helt jævn i takten gad fandme godt lige at se den film igen smiley

• #17   25. dec 2008 Har selv Á Hestbaki, og har brugt mange a pricipperne . Men det hjælper bare ikke noget når jeg ikk har det rette materiale . Så det svært at gøre som de . Men jo har set det men den vildt anspændte hest .
    men snævar er nu ikke anspændt når jeg longerer ham . Han går ren trav og sådan . Det bar bagefter han er stiv som et bræt

• #18   25. dec 2008 Cille:
    Det kan jeg da godt lige forklare smiley
    Jeg plejer at longere ham med chambon. smiley Ikke for stramt, men det hjælper ham rigtigt meget til lige at finde den rigtige form, også støtter det ham godt, så han ikke springer i tølt.

Plejer bare at give ham trense på, også chambonen, hen til en longegjord. Der er jo rigtigt mange muligheder for hvor man så kan sætte den fast henne på gjorden, men baldur slapper mest af når den sidder på hver side af ham (istedet for mellem benene eller helt oppe på ryggen). Hvis han så springer i tølt, så driver jeg på ham så han går i galop, også får jeg ham ned i trav derfra. Men skal måske lige sige at jeg ikke ham chambonen specielt stram, da jeg bruger den til at vise ham formen, og ikke til at tvinge ham ned i den. smiley

• #19   25. dec 2008 Cille: har du set alle sammen ? eller dem begge eller hvor mange der nu er ? smiley den der hest er på 2'eren syntes bare det er et fantastisk resultat på en uge smiley

• #21   25. dec 2008 Nææ, aner det ike

• #23   25. dec 2008 Jep, det virker også super Caroline smiley

Baldur bliver nemlig rigtigt stiv på ingen tid, han skal bare stå stille i 14 dage også er han pasagtig, stiv og låst :s så er longering perfekt!

• #24   25. dec 2008 Det er sindsygt irriterende!! men altså, sådan er livet vel, har vendet mig lidt til det. desværre har han stået lidt for meget i december, og jeg er syg igen. så det bliver noget dum noget når jeg skal starte ham op igen.

• #25   26. dec 2008 Ja Kris har set alle smiley
    Nej 3'eren er ikke udkommet endnu smiley de laver dem jo over flere år smiley

Ja maya sådan er Snævar også smiley
    Min mor red ham idag, hun sagde at han nu sku i behandling med aku. og osteopati fordi han er helt låst i hele kroppen . Den hest er bar umulig smiley

• #26   26. dec 2008 Noen heste har bar tendens til at blive låste og stive i hele kroppen af ingenting . Nok mest 5-gængere der har det sådan . Glodis bliver ikke stiv på samme måde smiley hun bliver bar lidt tung på bidet hvis hun står for længe hehe .
    Men min hest, snævar har det med at blive låst i lænd og ryg hvis han bruger kroppen det mindste forkert smiley

• #27   26. dec 2008 Jaaa smiley men snævar er også typen der hurtigt stresser op og spænder i hele kroppen . Er kommet mens han var hingst smiley

• #28   26. dec 2008 Sådan er det ik med snævar, er han´først låst skal der aku. og o.pati til at løsne ham igen

• #29   26. dec 2008 Jaaa det SÅ nedtursagtigt!

• #30   26. dec 2008 Det lyder lidt som Baldur. Jeg skal bare arbejde en MASSE på volte, så bliver han hurtigt smidig igen.

• #31   26. dec 2008 Gør jeg nu også, men hjælper slet ik på hans låshed :S det kan KUN nåle helbrede smiley

Kommentér på:
Longering - Meget underligt resultat!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce