{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Problem med slakekur, hesten & min mor {{forumTopicSubject}}

Det er sådan at min araber Perim ox var blevet så tyk at han helt sikkert skal tabe 10 kilo lige nu....

før i tiden var det min mor det NÆSTEN altid mugede ud og fodrede...
nu har jeg fulkommen selv taget ham og laver foder, strigler, rider og muger....

når men han skulle tabe sig og jeg red ham næsten HVER dag i jule ferien og nogen gange 15km!
og jeg reducerede hans mad og gjorde alt for at han skulle tabe sig....

når men jeg har prøvet at ride ham næsten hver dag selvom jeg går i skole og kommer sent hjem...

men min mor er sådan en rigtig provo en der syntes at det er pjat at lave horsemanship og hun kan slet ikke se logikken i det ;-( så bla. idag (hun har gjordt det op til flere gang) så har min mor været oppe hos min mormor... så kommer hun hjem og vil lukke hestene på græsfold så siger jeg at jeg skal ud og ride så hun skal ikke lukke dem ud før at jeg er væk...
når men hun bliver iriateret og går så ud og giver dem noget hø så de har noget at lave...
så går jeg så ud til perim og tager ham ind og strigler og nusser og hygger... så vil jeg gerne lave noget horsemanship med ham og lave nogen tillids øvelser og så ride bagefter...
Så først jager jeg ham lidt rundt på banen og så tager jeg ham med ind på midten af banen og laver nogen øvelser med mit torv...

så går min mor ud til bilen og henter noget til min lillesøs og så siger hun ''skulle du ikke ride?'' (jeg ignorere)
så går hun ind og nu skal hun pludselig over i garagen og på vej der over råber hun ''det der for han sgu ikke noget motion af''.. (jeg ignorere)
så skal hun tilbage til huset efter at hun har været ovre i garagen og der råber hun ''Det er fandme synd han bare skal stå og kigge på at de andre spiser hø''! (bliver sur og slipper Perim og lader ham gå ude til de andre...

Helt ærlig nu har jeg passet og plejet ham jeg har muget hos ham og nogen gange også hos min mors hest!

lad mig dog være main!

uhh kan blive så sur og nu kan hun selv få lov til at muge hvis hun altid skal komme med kommentare når jeg laver horsemanship og ikke rider med bid!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med slakekur, hesten & min mor
  • #1   7. jan 2009 UPS.. blev lidt langt!

  • #2   7. jan 2009 Ja nu er jeg selv mor, men syntes da ikke lige din var alt for sød over for dig der. Du passer da i det mindste din hest, så måske hun bare skulle passe sit. :o)

  • #3   7. jan 2009 Suk, det er bare ikk altid ens forældre kan se, at "nye ting" kan være lige så godt som gamle smiley
    Min mor spørger op til flere gange (heldigvis gået ned det sidste år, men tog alligevel til her i ferien..) om jeg ikk savner at ride, hvornår jeg begynder igen, hvorfor jeg ikk gør som andre, og aller værst sagde hun engang hvor vi havde gæster "hvad jeg lavede" med min Kiwa, hvilket hun gjorde i et nedladent tonefald, SÅ er grænsen altså nået for mig! - en mor skal altså støtte i en i hvad man vælger (udover hvis det er noget rod; stoffer, vold, tyveri osv smiley ), uanset hvad! Hun undskyldte oss bagefter da jeg fortalte hvor såret og vred jeg blev. Det er heldigvis ikk blevet gentaget, faktisk har hun rost mit forhold med Kiwa til nogen, da jeg ikk var der, så datteren opsøgte om råd..., men det er alligevel sket....

    Prøv at tage en alvorssnak med hende en aften. behøver ikk at være i aften, tænk tingene igennem, forbered dig (lad som om du skal fremlægge noget for klassen xD ) og så snak med hende. Forklar hvordan tingene står. Hvis hun ikk forstår det, så byg evt på, at du gerne vil prøven nye ting af, eller afhængig af hvor lang tid du har arbejdet HMS, så fortæl at du har det langt sjovere, og du føler Perim oss trives meget bedre, han lytter bedre, vil hellere løse opgaver og du har mange flere positive oplevelser.
    Du kan oss, som jeg ind imellem gør når vi spiser aftensmad, fortælle højt og helligt om hvor FANTASTISK Perim var i dag, han var sååååå skøn og dygtig, han gjorde bla-bla-bla-bla. Byg på det positive, ikk det negative smiley

    ups, nu blev mit oss lidt langt, men håber du kan bruge det smiley


  • #4   7. jan 2009 Tusind tak silver flake.. nu vil jeg snakke med min mor iaften... for det er ikke fedt at blive hakket ned bare fordi jeg ikke altid rider med bid og ting som ''alle andre gør''....

    også når jeg vil ride tur op til en af vores venner i reb grime lyder det sådan :
    Mig: jeg tager en tur på perim op til kit i rebgrime
    Mor: i rebgrime?

    og så står hun bare som om jeg er idiot!


  • #5   7. jan 2009 næste gang kunne man måske bare sige

    Mig: jeg tager en tur på perim op til kit
    - dvs undlade at nævne rebgrimen. det samme gælder hms, brug "sig træner med ham" i stedet -> undlade at gøre det til noget specielt smiley


  • #6   7. jan 2009 nu har vi spist ;(
    vidste simpelhen ikke hvad jeg skulle sige?


  • #7   7. jan 2009 hehe, min mor tager det pænt nu, men i starten overdrev jeg med det positive smiley
    Mmh, jeg ved ikk hvad jeg siger til hende..., jeg plabrer bare om positive ting (hvor jeg skal passe på med hvilke ord jeg bruger, for min mor har aldrig haft med heste at gøre, så hvis jeg siger wrap, siger hun What?? smiley ).
    Du kan måske nævne for hende at træning for jorden styrker båndet mellem hest og menneske, MEN det er OGSÅ en form for styrketræning/yoga eller lign, fx, ved du at tricket "sidde ned" det styrker ryggen på hesten? smiley

    Du kan bare vente et par dage, for man kan godt bruge lidt ekstra overtagelsesevne og mod til sådan noget. Tag på tur med Perim og tænk godt igennem hvad du kan forklare din mor, der gør at du lige præcis er glad for at gøre som du gør. Og så en aften tag en dyb indånding gå ind til din mor og sig "Mor der er noget jeg gerne vil tale med dig om". En ting som hjalp for mig var ikk at kigge hende i øjnene i starten, evt sig at du er rigtig ked af, at det har ødelagt noget imellem jer, men du er bare så glad for at arbejde med Perim på den måde...?
    Det er nok en god ide at være alene med hende, så er det lettere at snakke(føler jeg). måske du skulle prøve at snakke når i laver noget med hestene? (fodre dem, muger ud, ligger wrao ud til dem, rydder op i stalden, hvad ved jeg,....? smiley )


  • #8   7. jan 2009 Måske du skulle snakke med din mor om det når i er ude ved hestene sammen. Og så spørge, om hun ikke har lyst til at se det du laver med hesten. Og så kan hun jo kommentere det bagefter. :o)

  • #9   7. jan 2009 Problemet er nok bare lone (det ville jeg have det i hverl fald), at man bliver alt for målbevist om at der skal komme et resultat, og glemmer at lytte til hesten, agerer anderledes osv, plus det er ikk sikkert andre kan se det der "foregår mellem dem" - hendes mor kunne jo ikk se hvad de havde gang i, da hun trænede han som nævnt ovenover


Kommentér på:
Problem med slakekur, hesten & min mor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce