Øvelser på staldgangen {{forumTopicSubject}}
Da jeg er blevet syg - IKKE HESTEN og har fået fjernet min blindtarm akut i sidste uge søger jeg nogle simple øvelser vi kan træne på staldgangen
Vi træner en del med target pind, det synes han er vælddig skægt men der må være mere
Han kan:
- Rykke på komando
- Bakke på komando
Havde selv overvejet at finjustere frem og stop på trensen på staldgangen og så senere når jeg kan om et par dage gå lidt med ham - men der går lige en dag eller to før jeg kan
Så hvad kan man lave på STALDGANGEN
Det skal være simpelt og man skal ikke bukke sig for meget ned for at gøre det af hensyn tli MIG
okt 2008
Følger: 55 Følgere: 54 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 175
at nikke ja og nej
smile, benløft
samle ting op
kysse
og gabe.
hehe kan ikke lige komme på mer. men hvis jeg gør det så skriver jeg
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 952
Hvordan lærer man dem det?
Jeg er på bar bund
Vi har trænet lidt med target, det er han ved at være hård til og lavede lidt strækøvelser med target i går i vandspiltovet
Bagefter lavede vi lidt træning i at røre ved ørene. Det blev han ret god til til sidst
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
Du kan vel oss lære ham at tælle? - ligesom "kloge hans" (læst om ham i en bog, han lærte at tælle og regne, skrabede i jorden for hvad resultatet blev )
aug 2006
Nogle dage vil jeg kunne gå en kort tur med ham - andre dage vil jeg måske kunne ride. Det kommer an på hvordan det går
Men han skal helt sikkert have lært en masse sjove små tricks. Problemet er bare han nogle gange er lidt for dygtig. Han har lært sig selv at skubbe boksen op med mulen når den ikke er lukket, vælte skamler og den slags
Så han er i det hele taget ret nysgerrig.
Planen er at han skal løs på banen for at brænde noget krudt af når jeg engang kan - ride varer de altså lige lidt inden jeg kan
okt 2008
hvordan du lære din hest at nikke ja og nej :
ja der tager du din hånd op til hestens hoved og hvifter din finger op og ned mens du siger ja og når hesten så tager sit hoved op og ned roser du den. det gør du nogle gange og så kan din hest forstå det og gøre det rigitg og bedere
nej er på samme måde der hvifter du bare din finger fra side til side. det er lidt svæere at få din hest til at nikke nej for når du siger nej tror den bare den gør noget forkert. men det er let nok at lere den
god fornøjelse
aug 2006
Det er mig der er problemet - ikke hesten.
Jeg har jo stadigvæk noget ondt - en uge mere så begynder jeg at kunne tror jeg - ikke før.
okt 2008
aug 2006
Sjov lille ting :))
Der går nok bare lige et par dage
okt 2008
Øvelser på staldgangen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside