625 visninger
|
Oprettet:
Stå stille på staldgangen... {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har et føl fra maj 2010.
Mit spørgsmål lyder:
Hvordan lære man den at stå stille, når vi er på staldgangen?
Jeg ved godt at det er et føl og at den selvfølgelig ikke vil stå bom stille, da alt skal undersøges. Men er der ikke nogle forberedende øvelser, så den en dag vil lære at stå bundet og at stå stille på staldgangen, som vi allerede kan øve nu?
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 92 Heste: 3 Emner: 278 Svar: 1.738
men der er altså 100 af de emner snart, prøv at se de senest:-)
okt 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 84 Svar: 467
Og hvis folk ønsker at hjælpe mig og give en kommentar til det, så står det dem jo frit for. :o)
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 19 Heste: 6 Emner: 133 Svar: 490
binder dem det ønskede sted og lægger en tot hø/halm/wrap til dem .
det er meget vigtig for os at vores heste står stille når vi siger det da vi bruger dem til ud slæbning af træ fra skoven ,så skal vi kunne sige til den stå og imens læsser vi op vognen eller andre redskaber , og der står de lige så stille og spiser , og når så de er vandt til at de bare skal stå så kan de godt und være mad .
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 38
Jeg begynder allerede fra ca. 1 mdr's alderen, hvor følle vender sig til at stå stille på gangen med mor, det gør det hele lettere senere hen. Når den så bliver lidt ældre, begynder du ligeså stille at lade den stå selv. Man skal tænke på, at det handler om tryghed aka. tilvæning. Du skal altså arbejde med følles tålmodighed. Start altid med at lade den stå på gangen i fx. 2 min, og øg lidt efter lidt (uge efter uge), så den tilsidst kan stå uden at miste tålmodigheden.
Det har vi altid gjort med vores føl, og de kan sagtens stå stille
Stå stille på staldgangen...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside