{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Stå stille på staldgangen... {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har et føl fra maj 2010.

Mit spørgsmål lyder:

Hvordan lære man den at stå stille, når vi er på staldgangen?

Jeg ved godt at det er et føl og at den selvfølgelig ikke vil stå bom stille, da alt skal undersøges. Men er der ikke nogle forberedende øvelser, så den en dag vil lære at stå bundet og at stå stille på staldgangen, som vi allerede kan øve nu?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stå stille på staldgangen...
  • #1   17. dec 2010 stil din hest tilbage, hvis den går frem, uedn at blive sur eller kommentere det. og så ros når den gør den ønsked adfærd, i kunne evt. starte med at lære den statue øvelsen.
    men der er altså 100 af de emner snart, prøv at se de senest:-)

• #2   17. dec 2010 Ja det har du ret i, at jeg bare kunne - og det har jeg også gjort. Men det er jo en jungle at finde noget konkret om lige netop det jeg gerne vil vide noget om. Så derfor har jeg selv oprettet mit emne.

Og hvis folk ønsker at hjælpe mig og give en kommentar til det, så står det dem jo frit for. :o)

• #4   17. dec 2010 Jeg gir altid mine heste mad når de skal lære at stå stille ,
    binder dem det ønskede sted og lægger en tot hø/halm/wrap til dem .
    det er meget vigtig for os at vores heste står stille når vi siger det da vi bruger dem til ud slæbning af træ fra skoven ,så skal vi kunne sige til den stå og imens læsser vi op vognen eller andre redskaber , og der står de lige så stille og spiser , og når så de er vandt til at de bare skal stå så kan de godt und være mad .

• #6   23. dec 2010 Det handler udelukkende om tilvænning, og ikke en dyt andet. Ligesom når du lærer den at løfte hove, blive trukket med etc. - jo flere gange den prøver det, jo mere dus med det bliver den.
    Jeg begynder allerede fra ca. 1 mdr's alderen, hvor følle vender sig til at stå stille på gangen med mor, det gør det hele lettere senere hen. Når den så bliver lidt ældre, begynder du ligeså stille at lade den stå selv. Man skal tænke på, at det handler om tryghed aka. tilvæning. Du skal altså arbejde med følles tålmodighed. Start altid med at lade den stå på gangen i fx. 2 min, og øg lidt efter lidt (uge efter uge), så den tilsidst kan stå uden at miste tålmodigheden.

Det har vi altid gjort med vores føl, og de kan sagtens stå stille smiley faktisk bomstille - af og til pænere end mødrene!

Kommentér på:
Stå stille på staldgangen...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce