Stå stille på staldgangen {{forumTopicSubject}}
Hej
Hvordan har i lært jeres heste at stå stille på staldgangen
Jeg har part på en pony som er næsten 3, og hun kan ikke stå stille på staldgangen. Hun bakker frem og tilbage og prøver at komme væk
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.443
Hvis du ved, at der er noget, der får hende til at stresse, så forsøg at fjerne det. Men ellers tag det stille og roligt - du skal jo selvfølgelig også have en rolig og afslappet tilgang, så langsomme bevægelser vil hjælpe. Prøv at strigle hende eller lav noget andet, hvor du står og nusser hende, gnubber hende - eller bare noget, hvor du står ved hende. Det vigtigste er, at der er ro og at du er rolig, og så giv det masser af tålmodighed
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
Det gik ret hurtigt op for hende hvordan jeg gerne vil have hun stod.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
Min araber kunne absolut heller ikke stå bundet, han har også sprængt kæder og grimer. Vi begyndte at træne at han bare skulle stå, når jeg lagde tovet over halsen på ham, som en anden også har skrevet. Dét, at tovet ligger der, er kommandoen for at hér skal han stå.
De første gange havde vi ét sted han skulle stå, som var det samme hvér gang, så han til sidst lærte at dér var der helt ro. Hvis han gik, blev han bare stillet tilbage igen. Uden nogen reaktion fra mig som sådan, men han fik selvfølgelig ros når han stod i liidt længere tid. Husk, ikke for længe ad gangen! Den skal stadig kunne overkomme den opgave
Efterhånden som han accepterede det og blev afslappet, fordi han ikke selv skulle tage stilling til en masse ting, begyndte vi at arbejde med at den ro som var på det ene sted, skulle overføres til mig, så jég kunne give ham den ro til bare at stå uanset hvor vi skulle befinde os
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
Så begynder jeg at give den tegn til at den skal stå, og jeg har trænet at den står selvom jeg går væk eller går rundt om den, altid ros i form af verbal og følelsesmæssigt dygtig suppleret med at klø den, aldrig godbidder
Når den kan det kræver jeg at den står et bestemt sted og rykker den tilbage til det punkt hvis den flytter sig.
Hesten har brug for at kunne se langt og flygte for at være tryg, det kan den ikke i stalden, derfor træner jeg altid løs til den kender kommandoen
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
mar 2011
Mvh den baksende hoppende kylling TT
okt 2014
Følger: 43 Følgere: 526 Heste: 4 Emner: 148 Svar: 532
mar 2011
Nogle gange er man nødt til at hoppe i det da der ikke altid er andre måder at lære de det på. Hun kunne man ikke bare gøre som nogle af de overståede har anbefalet med at gå langsomt frem da det var at blive bundet til begge sider hun havde angst for... Men prøv dog endelig en blidere metode først. Men ved hende virkede det ikke..
Mvh TT
Stå stille på staldgangen