{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stå stille på staldgangen
  • #1   13. sep 2015 Nummer 1 er, at der er ro omkring hende og helst, at der er andre, rolige heste omkring hende, når hun er så ung smiley Det er svært at skabe ro i hovedet på en hest, hvis der er en masse uro i stalden samtidig.
    Hvis du ved, at der er noget, der får hende til at stresse, så forsøg at fjerne det. Men ellers tag det stille og roligt - du skal jo selvfølgelig også have en rolig og afslappet tilgang, så langsomme bevægelser vil hjælpe. Prøv at strigle hende eller lav noget andet, hvor du står og nusser hende, gnubber hende - eller bare noget, hvor du står ved hende. Det vigtigste er, at der er ro og at du er rolig, og så giv det masser af tålmodighed smiley

• #6   13. sep 2015 Jeg har altid gjort sådan at hvis det skraber eller går frem og tilbage så ignorere Jeg dem og når de står pænt snakker jeg med dem igen og roser dem smiley det er nu meget simpel og virker på alle mine smiley de står stille om de er bundet eller ej smiley

• #7   13. sep 2015 Vores 2-års lærte det på to dage.. Jeg havde bare et tov i hende, og når hun stod stille roste jeg hende og gav en gulerod.
    Det gik ret hurtigt op for hende hvordan jeg gerne vil have hun stod.

• #8   13. sep 2015 Jeg har erfaret, at når hesten er fri, går den faktisk ikke nogle steder - hvorimod hvis den er "fastlåst" kan den netop ikke finde ro. smiley
    Min araber kunne absolut heller ikke stå bundet, han har også sprængt kæder og grimer. Vi begyndte at træne at han bare skulle stå, når jeg lagde tovet over halsen på ham, som en anden også har skrevet. Dét, at tovet ligger der, er kommandoen for at hér skal han stå.
    De første gange havde vi ét sted han skulle stå, som var det samme hvér gang, så han til sidst lærte at dér var der helt ro. Hvis han gik, blev han bare stillet tilbage igen. Uden nogen reaktion fra mig som sådan, men han fik selvfølgelig ros når han stod i liidt længere tid. Husk, ikke for længe ad gangen! Den skal stadig kunne overkomme den opgave smiley
    Efterhånden som han accepterede det og blev afslappet, fordi han ikke selv skulle tage stilling til en masse ting, begyndte vi at arbejde med at den ro som var på det ene sted, skulle overføres til mig, så jég kunne give ham den ro til bare at stå uanset hvor vi skulle befinde os smiley

• #9   13. sep 2015 Jeg har altid startet med at træne det når hesten er helt løs feks på fold, ridebane eller ride hus. Hesten har haft mulighed for at gå sin vej. Når den har valgt at blive har den fået ros.
    Så begynder jeg at give den tegn til at den skal stå, og jeg har trænet at den står selvom jeg går væk eller går rundt om den, altid ros i form af verbal og følelsesmæssigt dygtig suppleret med at klø den, aldrig godbidder

Når den kan det kræver jeg at den står et bestemt sted og rykker den tilbage til det punkt hvis den flytter sig.

Hesten har brug for at kunne se langt og flygte for at være tryg, det kan den ikke i stalden, derfor træner jeg altid løs til den kender kommandoen

• #10   13. sep 2015 Som de andre og så træn gerne når den har fyldt maven godt. En sulten hest har ikke ro.

• #12   14. sep 2015 Det kommer i den grad an på hvordan du bruger godbidderne, Anne Sofie.

• #13   14. sep 2015 Jeg bruger godbidder og Tindur er bestemt ikke voldsom smiley min datter på 8 år kan håndtere ham smiley

Mvh TT

• #14   14. sep 2015 Ts - jeg starter ud med at binde de hvor jeg står sammen med de og hygger, roser og giver godbidder. Hvis de forsøger at hive sig løs så beroliger jeg de og forsøger at få fokus på mig. Når de holder op med at forsøge at komme løs så roser jeg, giver godbidder, nusser de og slipper de løs. Næste gang går det meget bedre. Og så kan jeg langsomt begynde at strigle, gå nogle meter væk osv hen ad vejen. smiley det er vigtigt at man roser når de står stille og beroliger hvis de er bange. Hvis det kun handler om dårlig opdragelse så skælder jeg ud (taler højt og bestemt) hvis de skraber, når de stopper så roser jeg. Jeg tager også og giver de et dask på benet de skraber med hvis jeg står ved siden af. Og roser når de stopper. smiley hvis de ikke har respekt for mit personlige rum således at de bare vader ind i mig så når de gør så begynder jeg at hoppe, komme med ubehagelige lyde og bakser med ærmerne. Når de så træder væk så stopper jeg og fortsætter med at strigle. Så lærer de hurtigt at de ikke skal gå ind i mig smiley

Mvh den baksende hoppende kylling TT smiley

• #15   14. sep 2015 Hun har haft en dårlig oplevelse ved at være bundet..desværre derfor er det sp svært

• #16   14. sep 2015 Men derfor må du også lære hende at der ikke sker noget farligt ved at være bundet! smiley vi havde en araber hoppe der var utrolig bange for at blive bundet. Det vi gjorde var at vi bandt hende i spiltovet i stålvajere der var pakket ind i vandslange. Hun gik jo naturligvis i panik og forsøgte at komme sig løs, vi beroliget hende og så da hun fandt ud af at der ikke skete hende noget så faldt hun til ro. Så kunne vi give godbidder og hygge således at spiltove ikke er et dårligt sted mere. smiley
    Nogle gange er man nødt til at hoppe i det da der ikke altid er andre måder at lære de det på. Hun kunne man ikke bare gøre som nogle af de overståede har anbefalet med at gå langsomt frem da det var at blive bundet til begge sider hun havde angst for... Men prøv dog endelig en blidere metode først. Men ved hende virkede det ikke..

Mvh TT

Kommentér på:
Stå stille på staldgangen

Annonce