2.644 visninger
|
Oprettet:
Varme hove? {{forumTopicSubject}}
Hej, Idag havde min pony lidt varme hove, men hun haltede ikke eller andet. Betyder det noget ? og skal jeg være bekrymeret?
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 448
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 13 Svar: 85
Dog skal det tages i betragtning, at forfangenhed kun opstår, hvis hesten er overfed, får for meget at æde og ikke bliver motioneret, så hvis din hest er i god foderstand og bliver brugt jævnligt, er den ikke ved at blive forfangen. Mvh Rikke.
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
Af alvorlige ting: forfangenhed, hovbyld eller anden betændelse
Mindre alvorlige ting eller ting som kan give forskel: bedre blodtilstrømning til hoven, koldt vejr eller lign.
Står din pony i boks eller i løsdrift? - havde ponyen været på fold, lige blevet redet eller lign? Var det alle hovene eller bare én?
Jeg ved det ikk med sikkerhed, men tænker også sur stråle og måske foderskift kan gøre det...?
dec 2007
Følger: 29 Følgere: 91 Heste: 4 Emner: 266 Svar: 1.020
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
Tjekker du normalt om ponsen har varme hove?
(men vil ikk mene der er noget farligt, når alle hovene er varme
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 13 Svar: 85
Hvis du lige har været ude at ride og bagefter mærker at hovene er varme er det normalt. Ligesom hesten bliver varm i resten af kroppen når den laver noget, bliver den også varm i hovene.
Men har din pony stået stille og ikke blevet brugt?
Hvis det er tilfældet ville jeg nok tjekke om den har en hovbyld eller om den er begyndt at blive forfangen.. Ellers må du jo bare være opmærksom på om den begynder at blive øm..
okt 2008
Følger: 171 Følgere: 167 Heste: 3 Svar: 17
Varme hove?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside