496 visninger
|
Oprettet:
Udstyr i tip top stand - sådan! ;D {{forumTopicSubject}}
Tænkte at jeg umuligt kan være den eneste der en gang imellem er ved at få grå hår i hovedet over en gjord, der bare ikke vil blive ren, eller strigler der insisterer på ikke at skulle renses :b Og hvordan er det lige man renser en ridehjelm?
Så kom med alle dine gode tips, til lækkert friskt udstyr, der ser ud som (næsten nyt) :D!
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 127 Svar: 2.047
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 127 Svar: 2.047
Nej det gør ikke jeg vasker alle mine sådan om der er træhåndtag eller ej og ingen af mine er er blivet ødelat
nov 2006
Følger: 333 Følgere: 322 Heste: 6 Emner: 240 Svar: 709
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.542
Har hørt at man kan få sådan noget specielt rensespray til hjelme, for jeg kunne godt tro at det skumgummi der sidder inde i hjelmen kunne tage skade af, hvis man vaskede det.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 117 Svar: 1.386
Med læderting/seletøj sæber jeg det godt ind, og ladet det ligge. Putter det i en spand med rent lunt vand og vasker sæben af. Fedter læderet ind bagefter. Det virker. Rent og pænt og blødt. Glyceringsæbe synes jeg er rigtig godt. Men alle slags sadelsæbe kan bruges, bare ikke de der spray (springover hvor gærdet er lavest) sadelrens.
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 183
Personligt damper jeg min ridehjelm når den bliver fnugget, så samler skidtet sig og er lige til at stryge af
Ved bid og bøjler, er det effektivt at tilsætte en god slat husholdningseddike til så varmt vand som muligt, så går det endnu lettere med at få skidtet helt af
Hvis dit læder er meget tørt/stift, kan det være en god ide at tage den værste tørst med madolie, så du kan spare lidt på fedtet. Det kan også være rigtig godt hvis remmene er blevet så stive at du ikke kan få dem løsnet fra hinanden, for olien kommer lettere ind imellem sprækkerne, og så glider det hele lidt nemmere
jun 2008
Følger: 87 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 18 Svar: 129
nov 2006
Følger: 333 Følgere: 322 Heste: 6 Emner: 240 Svar: 709
Udstyr i tip top stand - sådan! ;D
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside