{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
496 visninger | Oprettet:

Udstyr i tip top stand - sådan! ;D {{forumTopicSubject}}

Tænkte at jeg umuligt kan være den eneste der en gang imellem er ved at få grå hår i hovedet over en gjord, der bare ikke vil blive ren, eller strigler der insisterer på ikke at skulle renses :b Og hvordan er det lige man renser en ridehjelm?
Så kom med alle dine gode tips, til lækkert friskt udstyr, der ser ud som (næsten nyt) :D!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstyr i tip top stand - sådan! ;D
  • #1   9. feb 2009 skål med kogene vand og lig striglerne der i til vandet bliver koldt og skyld dem efter så er der rene strigler

• #2   9. feb 2009 * CacaoTraum *
    Nej det gør ikke jeg vasker alle mine sådan om der er træhåndtag eller ej og ingen af mine er er blivet ødelat

• #3   9. feb 2009 jeg putter mine strigler i vaskemastinen smiley de er aldrig blevet andet end 100% rene smiley

• #4   9. feb 2009 Jeg lægger mine strigler i en span lunken vandmed Virkon S (få dte hos dyrlægen, det bliver osse brugt til at decinifisere fx skab osv) i. Det decinifiserer dem. Og så kan man bare gøre som man normalt gør for at få hår af dem når man strigler, så er de som nye smiley
    Har hørt at man kan få sådan noget specielt rensespray til hjelme, for jeg kunne godt tro at det skumgummi der sidder inde i hjelmen kunne tage skade af, hvis man vaskede det.

• #5   9. feb 2009 Strigler vasker jeg om foråret i klorin og varmt vand. Jeg lader dem ligge 15-20 min og skyller dem grundigt med rent vand bagefter. Lader dem bagefter ligge og tørre i solen. Det er en nem og billig måde at vaske og desenficere strigler.

Med læderting/seletøj sæber jeg det godt ind, og ladet det ligge. Putter det i en spand med rent lunt vand og vasker sæben af. Fedter læderet ind bagefter. Det virker. Rent og pænt og blødt. Glyceringsæbe synes jeg er rigtig godt. Men alle slags sadelsæbe kan bruges, bare ikke de der spray (springover hvor gærdet er lavest) sadelrens.

• #6   9. feb 2009 Det var egentlig en smart ide, det med vaskemaskinen smiley Kommer du dem i et betræk eller sådan noget for at skåne maskinen for hår og den slags? Og hvilket program vasker du på :)? Så skal jeg da lige prøve, om ikke andet så med et par af mine billige strigler smiley

Personligt damper jeg min ridehjelm når den bliver fnugget, så samler skidtet sig og er lige til at stryge af smiley
    Ved bid og bøjler, er det effektivt at tilsætte en god slat husholdningseddike til så varmt vand som muligt, så går det endnu lettere med at få skidtet helt af smiley
    Hvis dit læder er meget tørt/stift, kan det være en god ide at tage den værste tørst med madolie, så du kan spare lidt på fedtet. Det kan også være rigtig godt hvis remmene er blevet så stive at du ikke kan få dem løsnet fra hinanden, for olien kommer lettere ind imellem sprækkerne, og så glider det hele lidt nemmere smiley

• #7   9. feb 2009 Jeg bruger vaskemaskine til vores strigler. Der er helt godt. men kræver jo nok en maskine der kan tåle det.

• #8   10. feb 2009 jeg putter dem i et pudebetræk, og vasker dem på normalt probgram altså 40 grader. evt en håndklæde eller 2 med så vaskemaskinen ikk bliver ødelagt- smiley

Kommentér på:
Udstyr i tip top stand - sådan! ;D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce