{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
233 visninger | Oprettet:

Klippes??? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Det er første gang jeg er ejer af en Friser.

Derfor er jeg lidt i vildrede med, om man enlig klipper Friser (ikke hovskæg men kroppen), for de ikke sveder så meget når man har redet??

Min Friser er nemlig meget våd og damper når vi er færdig med at ride og er svær at skritte tør... hvilke jo ikke er sundt for nogen heste.. altså at komme ind mens de stadig er våde.

Håber der er nogen som evt. kan hjælpe mig, med hvad jeg kan gøre.

Mvh Ditte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klippes???
  • #1   16. feb 2009 hey smiley

Min pige blev klippet her tidligere på vinteren af samme grund smiley

Kan man dog ikke se nu..
    Jeg har så valgt at sige det er sidste år, da dæknet slider på brængen..

-Nadja

• #2   16. feb 2009 hvis din frieser sveder så meget ville jeg nok overveje at klippe, har den dækken på???

min frieser har et ganske alm regndækken på har har ikke lang pels men ved heller ikke om han ville svede under rytter da han endu ikke er trilredet

• #3   16. feb 2009 han står uden dækken, har kun et sved dækken til ham til når han er redet.. så får han det på 1/2 time også af igen..

Bruger Friser dækkener??
    syntes ikke min er kold men syntes heller ikke han har en frygelig lang pels..

• #4   16. feb 2009 min fik noget hudiretation af alt det regnvejer vi havde i efteråret og fik derfor dækken på, ellers ville jeg nok heller ikke have lagt dækken på ham, men ja alle racer kan have brug for et dækken.

men klipper du skal hesten have dækken på ellers kommer den til at fryse

• #5   16. feb 2009 ok... men er det ikke ved at være for sent til at klippe??
    er det ikke snar tid for skift af vinter pelsen??

• #6   16. feb 2009 hmmm det ved jeg ikke helt om det er det skader jo ikke bare du har et godt tykt dakken at ligge på

• #7   16. feb 2009 Min hoppe er klippet og har ingen problemer ang dækken. Men det kan være det du bruger har en forkert pasform. Jeg bruger Frieser dækkener til min og de passer perfekt. prøv evt at se på www.barockpinto.eu der en nogen af dem.

• #8   16. feb 2009 min bruger ikke dækken... kun sveddækken og det er str 165, hvilke passe fint... han er dog ikke så lang, men hans brede gør han skal der op...

Takker for alle de gode råd =:)

• #9   16. feb 2009 Klipning er tror jeg for sent.

Ingen af vores stå med Vinter pels, det er nok også fordi de få Friesche Brok.
    Vi kan tydelig mærke at vi har skiftet foder, hvor de før stå med vinter pels . Nu ikke mere.

Der er nogen der lægge dækken på meget tidelig om efteråret , som kan hjælpe lidt.

Men begynder man med dækken skal du også forsætte med det , som vi personlig synes er meget bøvle.
    Men det er op til en enhver.

Held og Lykke,

• #10   17. feb 2009 min går med et tykt vinterdækken men er desværre ikke blevet klippet da jeg iik må for min mor (:
    men han går med dækken fordi at han fryser når han iik har det på og fordi at så får han iik vinterpels :b

Kommentér på:
Klippes???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce