{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

Hvad skal vi gøre? {{forumTopicSubject}}

Vi har en hoppe, Tritla, som er skadet i korsbenet og har været forfangen. Lige nu går hun med føl, men vi går og overvejer hvad vi skal gøre med hende. Vi har ikke råd til at beholde hende så hun skal væk.

Vi har tænkt på at træne hende op og få hende tjekket af en dyrlæge, for hvis hun kan rides kan vi måske sælge hende, som hyggehest. Men det tror jeg ikke så meget på da de fleste heste, som har noget med korsbenet ikke bliver gode igen...

Den anden løsning ville være at sælge hende, som avlshest, men da hun har været forfangen skal der jo passes ekstra godt på hende og risikoen for at dem vi sælger hende til alligevel ville prøve at ride på hende er der.

Den sidste udvej ville være aflivning og det er min mor mest til lige nu, men jeg synes det er synd slet ikke at give hende en chance. På den anden side ville det være forfærdeligt hvis hun kom et sted hen hvor de ikke passede hende ordentligt da hun jo skal tages ekstra hensyn til.

Vi har hende både uanvendelighed og livsforsikret og hun er "sat" til begge.

Hvad synes I vi skal gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal vi gøre?
  • #1   26. feb 2009 hmm ja der er noget at tænke over !! hmm synes ik hun skal aflives, og hvis ik ik kan have hende mere, synes jeg hun skal sælges som avls hest ved ik o hyggehest ? hvis hun er sart ? hmm ja det svært havde sagt jeg synes ii selv skulle beholde hende so avl eller hva i vil, for i kender hende bedst, men det jo svært hmm ja synes bare ik hun skal aflives hun skal have en chance.

  • #2   26. feb 2009 Jeg ville vælge aflivning selvom det er hårdt. Det er en svær beslutning at tage, men det er også den beslutning der kræver mest ansvar over for dyret. Det er som Sara-Maria skriver rigtig synd hvis hun skulle ende som kastebold.

  • #3   26. feb 2009 Jeg tror helt bestemt godt i kan finde et hjem til hende, hvor der bliver taget hensyn til både skade og forfangenhed. Men prisen er jo så derefter...

  • #4   2. mar 2009 Sara-Maria R: Hun er chippet, men ja det er rigtigt at det godt kan være fristende bare lige at ride en tur og især hvis man ikke har haft hesten i den situation vi har oplevet.

    Tak, for alle svarene! Jeg tror det vi gør indtil videre er at få hende dyrlægetjekket også tage den derfra...


  • #6   3. mar 2009 Det håber jeg os rigtig meget og det er nok også det vi vil forsøge nu smiley

  • #8   4. mar 2009 Ja Hun er super dejlig smiley

Kommentér på:
Hvad skal vi gøre?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce