609 visninger
|
Oprettet:
Mad-hjælp søges!!! {{forumTopicSubject}}
Min skønne forlovede spiser stort set kun kød, han nægter faktisk at spise noget der bare har det mindste med grønsager at gøre.. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind snart..
Er umuligt at finde på aftensmaden.. Desuden er det jo også usundt ikke at spise en ordentlig varieret kost..
Er der ikke nogen herinde der kan give et par fif eller ideer til hvordan jeg bare kan få ham til at spise en lille smule mere grønt (sundt)..
mar 2007
Følger: 96 Følgere: 89 Heste: 27 Emner: 68 Svar: 1.633
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 105
men synes det er frustrende at man ikke bare kan lave alm. mad uden han rynker på næsen og nægter at spise det..
feb 2009
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Svar: 2
Og min kæreste er bestemt heller ikke tyk.
feb 2009
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 2.264
Kog fettucinien når det passer ind i madlavningen.
Steg bacontern, så kylling og lig det til side på en tallerken.
Så tager du en mængde vand som du syntes passer, og putter på panden med en tern hønseboullion. Så tilsætter du madlavningsfløde, mælk og en stor dåse tomatpure eller flåede tomater og lader det koge op. Du kan ogs' putte revet ost i, i stedet for tomatpure eller flåede tomat og så får du en ostesauce. MUMS.
feb 2009
Men retten lyder god.. takker
jun 2007
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
Jeg er selv en af dem der ikke har kunne lide grøntsager, men det er så småt ved at blive bedre...
Jeg kan f.eks spise Majs og ærter nu i gryderetter og på HL pizza samt rød peber.
Derudover revne gulerødder med citron og sukker på, det er mums.
Og ja den med ost og grøntsager er fin, men bland det med kartofler, bacon og evt kylling osse, som gør at det ikke er så voldsomt grøntsagsagtigt
jun 2007
apr 2006
feb 2009
Ville det bedste ikke være at starte med nogle få grønsager (altså ikke for meget) eller skal jeg bare være kontant og servere en "normal" mængde!
jun 2007
Og til en information kan man hade smagen, eller konsistensen. Det behøver ikk være smagen af for meget grøntsager !
Så lad vær med at bland dig, vis du utilfreds
feb 2009
Alle ideer er bestemt velkommende... også selvom de måske ikke kun omhandler grønsager.. Vil bare gerne have min forlovede til at spise lidt mere varieret end han gør nu.. Men er efterhånden løbet fuldstændig tør for ideer til hvad jeg kan gøre...
apr 2006
Jeg ville osse starte med lidt... Majs er altid godt da det er en dejlig sød spise(kan spise dem rene nu)... Og ja hader selv konsistensen af f.eks chmpignon...
Men startede som sagt osse selv med at smage liiidt på det, og hvis der er masser af kød og andet smager det jo ikk af såå meget... Men tror osse det handler lidt om viljen til at ville kunne lide... Det er jo nu bevist at kræsenhed faktisk kan være en "sygdom". Der var et program om det på kanal 4... Og var selv forfærdelig kræsen da jeg var mindre, ikke kun grønt, men osse kød...
feb 2009
Ved fra hans mor at han også som barn har været ekstrem kræsen. Hans tvillingebror er knap så slem.. Men tror jeg vil begynde at give ham lidt ad gange sammen med en masse kød...
apr 2006
jun 2007
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 8 Emner: 157 Svar: 1.077
Eller psata med kødsovs (kødsovsen er jo af tomat...) og så lidt majs. Så kan du jo gredvis øge mængden af grønsager i dine retter...
Alm aspars suppe eller alm kødsuppe??, det er altså lidt svært at gå uden om de der små stykker grønt i suppen?? *S*
Held og lykke.
feb 2009
apr 2006
Koteletter i fad!
2 ds flåede tomater
1 pk Bacon
1 tomatpuré(lille)
½ ltr fløde(eller madlavnings evt?)
2 ds. cocktailpølser
Fadkoteletter
Majs og evt rød peberfrugt:-)
Brun bacon(og evt peberfrugten), og hæld de flåede tomater i, derefter fløde, tomatpuré og cocktailpølser. Majs til sidst. krydre med salt og evt peber.
Brun koteletterne(salt og peber) på panden og læg dem i et ildfast fad, og hæld derefter "sovsen" over. Dette skal være i ovnen i ca 45-1 time...
Lav ris og evt flúte til:-) Dette er min ynglingsret, og der kan komme en masse grønt i efterhånden;-)
feb 2009
Og da også en ret andre kan bruge/benytte sig af
Ej har virkelig fået meget positivt fra jer alle.. Takker lige..
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 184
Du tager en masse rodfrugter (rødbede, pastinak, stokken fra broccoli, persillerod eller hvad du nu kan finde, vær varsom med selleri, for det opdager han nok :D) og koger mørre. Dem blender du og hælder i din kødsovs og tilsætter kun en smule tomat... Vupti... han har spist grøntsager.
Meget brugt til kræsne børn hehe.
De fleste kan også lide rå broccolisalat. opskrift om 2 sek, skal lige hente min datter i arnevognen
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 314
Du skal bare raspe dingene (gulerøder, hvidkål, osv) og så komme det ned i fx kødsovsen til pasta, i farsen til "dellerne" og blande det godt. Lav en masse af gryderetter, hvor du kan bruge denne metode - det virker ved mine børn, og smager meget godt. =)
Held og lykke.
apr 2006
Her er da nogle tips jeg kan bruge til mig selv osse hehe
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.497
porretærte er også rigtig godt. har ellers ikk selv kunne li' porre men min mors porretærte er bare det bedste.
og fad kotteleter med ris eller kylling i fad med ris (lige som fad kotteleter bare med kylling filer)
pasta salat kunne også væreen mulighed.
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 27
Det er lige fra gulerødder, kartofler, porre, peberfrugt, ærter, mejs, blomkål, rodfrugter osv osv
For at "skjule" grøntsagerne bedst muligt bliver det revet og evt blendet.
Mad-hjælp søges!!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside