{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
457 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Kreative sjæle søges! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har om madspild i naturfag, som er gældende for hvor vidt jeg kan komme op til min afgangseksamen eller ej, og jeg står i det KÆMPE problem at jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal lave som forsøg?! (Ikke spørgeskema osv, men et reelt forsøg) er der nogen der vil være verdens bedste at hjælpe mig? smiley
Min problemformulering er: hvordan kan vi udnytte al den mad vi smider ud, i stedet for at sende det på lossepladsen, og hvordan påvirker det jorden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! Kreative sjæle søges!
  • #1   5. apr 2016 Glemte at skrive at overemnet er: bæredygtig energiforsyning på globalt og nationalt plan

• #2   5. apr 2016 Måske kunne du lave en ret af "affaldsmad" så du kan vise at man kan lave lækkert mad med de ting man ellers ville smide ud..??

• #3   5. apr 2016 Tusind tak, men det hører desværre ikke så meget sammen med min problemformulering smiley

• #4   5. apr 2016 Det gør det da.. Du spørger jo hvordan vi kan udnytte den mad vi smider ud. Det kan vi bestemt gøre ved at spise den smiley

At sende det til Afrika ville jeg nok syntes var en dårlig ide, for tror end ikke en sulten afrikaner vil smide fordærvet mad smiley

• #5   5. apr 2016 Jeg ved ikke om du kan bruge det, men fakta smider fx ofte rigtig dyre og lækre fødevarer ud i deres skraldespande selvom der ikke er noget galt med det. Ofte kan det være fordi en person har taget varen op af fryseren, og så ombestemt sig og bare lagt den, så den naturligvis tøede op = ikke kan fryses igen. Måske kan du bruge den information til noget? smiley

• #6   5. apr 2016 Du kunne lege med tanken om uddeling af mad med sidste salgsdato/overskredet slagsdato til hjemløse og herberger. Det er en af de ting der undrer mig meget...

Ang. hvordan det påvirker vores jord, så kan du kigge på hvor meget forurening der sker ved fødevare industrien. Vi ved vi smider meget ud, så finde et estimeret tal på hvor meget hver år. Og så kan du jo regne på, hvor meget forurening ville blive nedsat, hvis vi spiste alt vores mad. Det kunne her være interessant at kigge på CO2, da det er en let faktor at mål/få resultater omkring smiley

• #7   5. apr 2016 Sæt en helt almindelig dansker til at lave en ret.
    Alt der skal bruges skal vejes inden brug, og alt affald skal i en skål for sig selv, så det til sidst kan vejes og måles en spild procent.

• #8   6. apr 2016 I den kantine jeg arbejder i, er vi begyndt at sætte en stor plastikbeholder på bordet ved siden af den "almindelige skraldespand. I plastikbeholderen skal gæsterne putte alt deres organiske madaffald i, og alt det ikke organiske i den almindelige. Og så skal det vejes bagefter og skrives i et skema, så man kan se hvor meget madspild der har været. Det samme princip er der med skraldespanden i køkkenet. Ugens Madspild bliver derefter kørt ud via daka, så det kan bruges til biogas (tror jeg det hed) og gødning smiley håber det kan hjælpe.

• #9   6. apr 2016 Tusind tak for hjælp, også selv om det ikke har noget med mit overmand at gøre, så betyder det alligevel en del at i prøver at hjælpe mig smiley snakker med min vejleder senere (y)

• #11   6. apr 2016 Ved jeg godt, har skrevet om det, men det er jo et forsøg jeg kan lave, som je leder efter

Kommentér på:
HJÆLP! Kreative sjæle søges!

Annonce