{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Sensitiv hest overfor nye omgivelser {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hest som er super sensitiv overfor nye steder og i det hele taget bare ændringer i hverdagen.

Hun kan stresse meget nemt, hvis hun kommer i uvante situationer eller steder som hun ikke har været før. Dertil kommer at hun meget nemt påvirkes af andre heste og bliver nemt "tændt" af heste hun ikke kender.

Jeg ville så enormt gerne have hende med til kurser - men det er lidt svært, når hun reagerer så kraftigt. Jeg har haft hende ude at køre 1 gang til et sted hun aldrig havde været før, på sommergræs. Hun var trænet i trailerloading inden og gik op i traileren uden torv. Men under kørslen stresser hun fuldstændig, sveder og står uroligt.

Hvordan kan jeg dog træne hende, så hun evt. kan "komme med i byen"? Hun er tidl. elevhest og absolut ikke vandt til at blive fragtet rundt på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sensitiv hest overfor nye omgivelser
  • #1   12. mar 2009 Jeg vil mene du skal putte hende i trailer og køre en kort tur over til et sted i plejer at ride.. så hun forbinder traileren med noget godt. Så kan du begynde at gå ture med hende ukendte steder og rose/give guf når hun er nogenlunde rolig.
    Kort og godt: Hun skal forbinde forandring med noget dejligt!


Kommentér på:
Sensitiv hest overfor nye omgivelser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce