Svært ved vigninger {{forumTopicSubject}}
Min shetlænder og jeg har mange problemer med at vige for pres -> gå sidelæns/rykke.
Jeg gør det at jeg lægger et præs på forparten, bagparten eller begge, alt efter hvad han skal rykke osv., og slipper lige så snart han rykker sig - problemet er bare at der virkelig skal meget til før han gør det. Jeg må presse hårdt i lang tid, før han tager bare ét lille skridt, og ofte rykker han sig tilbage igen, og så må jeg jo starte forfra.
Kan det have noget at gøre med, at han er meget selvstændig og måske føler det dominerende at blive "flyttet rundt på"?
Eller kan det have noget at gøre med balance el. lign.?
Har i evt. nogen idéer til hvad jeg ellers kan gøre, end at træne det?
Vi har også haft rigtig mange problemer med at bakke, men det går meget bedre nu (:
Synes selv det er lidt vigtigt at hesten kan vige for pres, f.eks. når man står på staldgangen osv.
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Personligt gør jeg det, at jeg bruger en dressurpisk som "forlænget" arm, når jeg arbejder med krudtmulerne. Jeg slår dem aldrig med den, men berører dem let på bagparten, bringen eller skulderen, alt efter hvordan jeg vil have, de skal flytte sig. Det virker godt, fordi jeg ikke kommer så langt ind over dem på den måde = ikke virker så truende.
Svært ved vigninger
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside