{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Novelle {{forumTopicSubject}}

ved godt det ikke passer ind her
men hvad syntes i om den??:D

Ilden

Byens forlystelses park har planer om at udvide, de har i flere år drømt om at købe stald Nougats marker da de ligger lige op ad skoven og tæt ved resten af Parken, de har op til flere gange forsøgt at få ejerne fra stald Nougat til at sælge, men de nægter, da de elsker deres sted og dyr, og ikke vil svigte alle der kommer i stalden.
Der er nu gået 4 år, siden de første gang søgte om tilladelse, til at købe og bygge på markerne. Der har været artikler i aviserne og rundt omkring med over skrifterne ”Stald Nougat svigter Parken” og ” Stald Nougat støtter ikke kommunen”.
Der har senere været forsøg fra Parkens side på at bygge på markerne uden tilladelse og andre lignende ting. Stald Nougat har været til de sidste 25 år og hat altid ligget der, mens Parken først blev bygget for omkring 10 år siden, derfor mener folk også at stald Nougat har ret til at blive!

Hestene var lige blevet lukket ud på folden, der ligger mellem skoven og stalden, hele folden er indhegnet med et solidt træ hegn og bag det ligger skoven, hele vejen rundt om folden er der skov, fra stalden og ud på folden skal man igennem en port og bag den ligger den store græs frodige mark.
Da alle hestene var kommet ud gik jeg ind i stalden igen og gik i gang med at muge alle boksene ud, den største af dem alle er Morning Stars boks der hang et træ skilt med guld skrift med bogstaverne ”Morning Star” rundt om det hang alle de præmier vi havde vundet, da jeg var færdig lagde jeg hø, foder og vand der ind, tog hendes træ stup ud og spulede den så den var ren, da jeg var færdig gemte jeg gulerødder rundt i halmen så hun havde noget at lave når hun kom ind.
Da jeg var færdig med mine stald pligter satte jeg mig ind i sadelrummet og lavede mig en kop varmkakao.

Jeg rejste mig op og gik ud ad porten og ud på folden jeg piftede og Morning Star vrinskede og kom galoperende ned mod mig jeg åbnede porten og gik ind, hun fulgte roligt efter mig og ventede til jeg havde lukket porten og var kommet op foran hende igen før vi gik videre ud i gårds pladsen hvor hun stille travede over til strigle pladserne og stillede sig foran træpladen hvor der stod ”Morning Star” på.
Jeg begyndte at strigle hende og blev ved til hun skinnede, da jeg var færdig hentede jeg mit rensdyrskind og lagde det op på hendes ryg, derefter tog jeg et godt tag i hendes man og svingede mig op, vi red ned mod bøgeskoven.
Da vi var kommet over vejen satte hun i stille galop og det gik ud over markerne indtil vi var ved skovkanten vi red langs den indtil vi kom til åbningen.
Da vi var kommet ind i sleve skoven satte hun igen i galop og jeg lod hende bare løbe, da vi havde været vores runde rundt i skoven ca. 1 time red vi tilbage.

Da vi red over markerne kunne jeg se rød og gullige farver omme bag stalden, da vi kom tættere på gården kunne jeg se at det var flammer der bredte sig ud over skoven der lå inde på hestenes fold, jeg satte hende i endnu hurtigere galop og vi kom tættere og tættere på.
Jeg sprang af hende i farten og hun travede smukt over til hendes strigle plads og ventede der, jeg løb ind i stalden åbnede porten, piftede og der kom de alle skræk slagen galoperende ned mod mig jeg stillede mig lidt væk fra porten så de kunne komme ind, de kom alle sammen, brune, sorte, hvide, plettede og gule heste og føl kom i fuld fart forbi mig, jeg gik efter den sidste, men da jeg stod i åbningen ud til gårdspladsen hørte jeg et højt skingert vrinsk ude fra folden jeg vendte mig om og der, lige der kom det en gang til, jeg piftede men der kom ingen andre end Morning Star ned mod mig.
Jeg svingede mig op på hende og vi red i fuldgalop ned ad stald gangen, hun tog et kæmpe spring inde fra stalden og ud på folden, vi landede elegant og fortsatte frem i galop.
Oppe ved udkanten til foldens store skov lå det nyeste føl fra i sommers og gispede efter vejret, hun lå så tæt op ad skoven at det var begyndt at bliver varmt for hende, hun var først lige født i sommers så hun var kun 2 måneder gammel og stadig ikke stor nok til at klare sig selv, jeg hoppede af Morning Star og gik hen mod den lille, løftede hende op og lagde hende op øverst på Morning Stars ryg, derefter svingede jeg mig op igen, da vi kom tilbage u dpå gårds pladsen, havde ejerne af gården opdaget hvad der var sket og de prøvede at ind fange hestene, jeg råbte til dem at de skulle lade dem være løse og i stedet komme væk.

Jeg fik samlet alle hestene og gennet dem ud på marken overfor gården mens vi red rundt om dem ringede jeg til brandvæsnet, og fortalte dem at der var ild i skoven og snart også i stalden. Da de endelig kom var hele stalden brændt ned! Og da de endelig fik slukket ilden var der ikke andet end stue huset tilbage på hele gården. De ud spurte mig og de andre om hvad vi vidste om branden, hvordan den var opstået, men fik ikke yderligere info om branden ud over at den var startet bagerst i foldens skov. De var rundt over hele gården for at finde ud ad mere, til sidst fandt de helt ned i den anden ende af skoven, en lejder og en tønde.

Branden tydede på at den var påsat, politiet gjorde alt for at finde ud ad hvem der havde gjort det.
Mens de undersøgte alt ang. Branden, gik jeg ned til laden som lå i den anden skov lige ved siden af skov søen, hvor alle hestene gik og græssede rundt om søen inde i laden havde jeg alle de ting jeg havde fået redet fra stalden bla. Morning Stars udstyr og hvad der ellers havde været på hendes boks.
Jeg gik rundt og tjekkede at alle havde det godt stadig og at ingen havde sår, da jeg var færdig med dem alle sammen tog jeg Morning Star med ind i laden og nussede om hende, jeg satte mig ned ved siden af hende og begyndte at græde der var sket så meget de sidste dage, Morning Star lagde sig ned ved siden af mig og lagde hendes hoved i mit skød.
Jeg kyssede hende på panden og lagde mig op ad hende, lidt efter faldt jeg i søvn, o gher lå vi til dagen efter.




Stalden er nu i gang med at blive bygget op igen efter skov branden for 2 år siden.
Vi er i fuld gang døgnet rundt, det skal nok blive rigtig godt! Politiet fandt ud ad hvem der havde påsat branden og det viste si gat det var de gamle ejere af Parken, som heldigvis fik en kæmpe bøde, Parken har du fået nye ejere, som vi er rigtig gode venner med og har lavet en aftale med, at Parken og Stald Nougat arbejder sammen om at få et super sted at være for både mennesker og dyr.

Morning Star og jeg er blevet ret så berømte fordi vi reddede Stald Nougat den gang, vi har været over hele landet sammen og vist rigtig mange børn og voksne hvad kærlighed til dyr virkelig betyder, sidste år fik Morning Star et føl jeg kaldte Shiney Star.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Novelle

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce