{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Novelle {{forumTopicSubject}}

Hej HG ;D
Jeg har skrevet lidt af en Novelle, som jeg gerne ville høre jeres mening om smiley . Jeg ved godt at tegnsætningen ikke er helt korrekt, men mere sådan om hvad der mangler eller hvad der kunne ske, fordi jeg kan simpelthen ikke finde på mere, og den skal være færdig inden sommerferien smiley

Her er den:


Goddav. Mit navn er Amanda Triwers. Jeg er 13 et halvt år og jeg bor i en lille by, ved navn Green Meadow i det nordlige England. Min by er en helt normal lille landsby hvor der meget sjældent sker noget spændene. I byen ligger der en skole, to grønthandlere, en masse huse og gårde og den gamle dames tøj butik. Den gamle dame hedder Even. Hun går aldrig ud fra sit hus og bliver altid indenfor. Hun siger at verden uden for hendes lille butik, er meget farlig. Det har jeg svært ved at se, for som jeg har fortalt sker der ingenting.
Nu vil jeg fortælle lidt om mit liv.
Jeg gik ned langs landevejen. Fuglene sang og alle var udenfor i dag, fordi vejret var så godt. Solen lyste skarpt ind i mine øjne så jeg gik ind i skyggen af et hus. Jeg smuttede ind i grønthandleren. Marty stod som sædvanligt og ordnede cigaretterne ved disken. Jeg gik hen til køleboksen, åbnede lågen og tog en sodavand. Gik hen til disken og satte den. ”Hej Marty. Jeg skal have den her.” sagde jeg og fandt min pung i baglommen. Jeg havde kun en tyver og to femmere. Marty vendte sig om og kiggede på sodavanden. ”Ja den må du have, lille pige. Det blive femten kroner” sagde han med sin Indiske accent. Jeg lagde tyveren på bordet, ventede på at Marty skulle veksle den og nynnede en sang jeg havde lært af min farmor. Marty lagde en femmer på bordet og trak vejret dybt. Det er jo også hårdt for sådan en tyk mand at skulle veksle til en femmer. Jeg smuttede ud af grønthandleren. Åbnede sodavanden med min oplukker. Sådan en havde jeg altid i lommen.
Jeg løb ned til rideskolen ved skovbrynet. Da jeg smuttede ind på gårdspladsen trækkede begynder holdet ud på ridebanen. I det samme hørte jeg nogle råbe med sin lyse stemme: ”Amanda, Help!” Jeg kiggede rundt for at finde hende der havde råbt det. Milla kom løbende hen imod mig. ”Er du ikke sød at trække rundt med den nye pige på begynder holdet?” spurgte hun forpustet. ”Hej, og jo det kan jeg godt” smilede jeg. Jeg gik ud på ridebanen. ”Åh, gudskelov Amanda!” råbte Katja. Katja er den fede ridelærer. Hun er meget sød, men kan også være lidt hård ved de nyankommende. ”Det er hende på Maxi, du skal trække” sagde Katja og pegede på hen på den lille fede pony, Maxi. Jeg snuppede en pisk og gik stille hen til pigen på Maxi. ”Hej” sagde jeg. Hun nikkede stille. ”Skal jeg spænde gjorden?” spurgte jeg. Hun nikkede igen. Jeg spændte gjorden et par huller ind. ”Bøjlerne sidder skævt. Jeg retter dem lige.” Jeg løftede hendes ben og spændte den ene bøjle lidt ned. ”Sådan. Har du redet før?” spurgte jeg forsigtigt. ”Ja, i en måned” svarede hun og trådte hælene ned. Jeg trak hende forsigtigt ud på hovslaget. Jeg klappede Maxi på halsen og kortede hendes tøjler lidt op. De skridtede i ca. 10 minutter hvor jeg bare gik ved siden af. ”Frem i trav, piger!” råbte Katja, som sad på en stol der var lige ved at brasse sammen. Jeg tog fat i tøjlen og hev ham lidt fremad. Han satte i trav, og pigen bumpede rundt. ”Læn din godt tilbage, og sæt af i stigbøjlerne!” Sagde jeg til hende. Hun gjorde som jeg sagde, og straks så det meget bedre ud. ”Flot” sagde jeg og smilede. Da Katja bad pigerne om at sætte i skridt, åndede pigen på Maxi forpustet ud. ”Var det hårdt?” grinede jeg. Hun nikkede. Der blev skridtet af og alle pigerne slap bøjlerne. Jeg tog min mobil frem, og kiggede på klokken. Den var kun 13:27, så jeg havde masser af tid til at sadle op i. Jeg skulle først ride kl. 14:00, så det var jo fint…


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Novelle
Kommentér på:
Novelle

Annonce