{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

momentvis nikkeri {{forumTopicSubject}}

ville idag tjekke isabella på hård bund, inden jeg i weekenden må begynde at trave hende...

i mønstring lige ud i trav på asfalt synes jeg ikke der er nogen halthed at se...

men i longen "nikker" hun, men kun momentvis, dvs ikke hver gang hun sætter et bestemt ben i jorden...

fik manden der bor på stedet (stutteri, han har en del erfaring), til at se mig longere hende, og han siger at benene bevæger sig fint symmetrisk, og hun ikke er halt...

kan dårlig balance komme i løbet af 2 måneder hvor hesten gentagende gange er blevet rettet af kiropraktor osv??

kan dårlig balance være skyld i momentvis "nikkeri" i longe???

ville jo synes at hvis hun var halt, at hun så ville nikke hver gang pågældende ben kom i jorden??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  momentvis nikkeri
  • #2   3. apr 2009 longe træner hende normalt heller ikke pt. er igang med skridt træning, og måtte begynde at trave hende under rytter idag...

ville så tjekke hende i longe på hård bund for at være sikker... der "nikkede" hun jo så, men valgte at tage en skridt tur alligevel...

tog så dressur sadlen på for første gang i over en måned (har ellers skridtet i lammesadel).. så det kan måske også være derfor hun føltes "anderledes"... for hun føltes i hvertfald anderledes end de andre dage...

prøvede kortvarigt at trave hende i let sæde, for at se om hun "nikkede", og det synes jeg ikke hun gjorde...

ved bare ikke om jeg lider af paranoya smiley

hun får lige en fridag i morgen, og søndag skridter vi så...

har en tid ved dyrlægen (som også er kiropraktor og akupunktør), d. 19 (der er det 3 uger siden sidste besøg)...

sidst fik hun en masse akupunktur og laser akupunktur for sine spændinger osv..

• #3   3. apr 2009 Har ikke erfaring med nikken og hvorfor og hvorfor ikke..

Men tror du du havde lagt mærke til den momentvise nikken hvis ikke hun havde været halt? Tror nemt man kan komme til at bilde sig selv ting ind hvis hesten lige har stået halt og selvfølgelig skal man være opmærksom og reagere hvs man synes der er noget forkert. Min hest har lige været halt og jeg synes han går forkert lidt ind i mellem og som han plejer resten af tiden. Andre kan ikke se noget. Så tror nemt man kan blive for paranoid.

• #4   3. apr 2009 hvis hun kke lige havde været halt, så ville jeg have tænke

"hmmm hun bevæger sig godt nok stift i longen" (men det er jo også på hård bund, så der kan hesten jo ikke bevæge sig om på blød bund)

• #5   4. apr 2009 Har kiropraktoren ikke givet dig et optræningsprogram?

Hesten er jo blevet ændret i kroppen, så den skal vænne sig til den nye krop = dårlig balance, hvis du forstår? smiley

• #6   4. apr 2009 jo han har givet mig et genoptrænings program... og ifølge det måtte jeg trave igår..

men så var det jeg tjekkede hende i longe på hård bund, fordi jeg ikke ville gå videre hvis hun var halt...

så jeg ved simpelthen ikke om jeg skal gå videre og tage nogle korte trav ture... eller om jeg bare skal skridte indtil han skal se hende igen.. men det er først d. 16 smiley

men der er jo ingen halthed at se når hun traver ligeud... og det "nikken" på volten er jo kun momentvis, på den ene volte???? men hun bevæger sine ben fint symmetrisk osv...

underlig hest

• #7   4. apr 2009 Jeg ville vælge at ringe til kiropraktoren og spørge..

• #8   4. apr 2009 ja har også tænkt mig at kontakte kiropraktoren næste uge...

men ved ikke hvilken af dem jeg skal vælge.

har brugt en som udøver den mere "hårde" kiropraktik...

og så har jeg brugt ham den jeg brugte sidste uge, som er meget blid form for kiropraktik og akupunktur..

ved ikke hvilken jeg skal bruge smiley

• #9   5. apr 2009 Du skal jo kontakte den kiropraktor, som behandlede din hest og spørge ham om hvad du bør gøre..

Kommentér på:
momentvis nikkeri

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce