{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Pokkers til kræsen dame {{forumTopicSubject}}

...Ja, egentlig burde det vel være i et 'vi med følle-bøller' forum jeg opretter dette spørgsmål i. Men, det er jo Fiona-Fiddibus det handler om - og hun er jo sort-broget tinker-tut, så, jeg plag'er (ordspil igen - hun er skarp i dag) jer nu igen, for gud ved hvilken gang...
Er det normalt at Tinker-plage er så kræsne??? Fiddibus vil kun have hendes Havens føl-pellets - evt med lucerne på en god dag. Jeg har jo købt mig fattig i al skins urter og pulver som skulle være godt for hende (Hyben-pulver, urteblanding til følle-bøller og Biotin), men ikke om damen vil have hendes mad, hvis det er i. Er det et spørgsmål om, at hun lige skal vænne sig til andet smag end føl-mad? Hun var også totalt skæptisk, første gang hun fik en gulle-rod, men nu går hun gerne gennem ild og vand, for at få en. Hun tygger dem ikke så godt endnu, men hun er glad for dem... Jeg tænker, om det bare er mig, er ikke aner hvad jeg burde, om en plag's spise-vaner... er der så mon nogen, der kan hjælpe mig lidt med en forklaring på kræsenheden???
Takker i skønne mennesker!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pokkers til kræsen dame
  • #1   4. apr 2009 Hejsa Pauline!
    Det er da dejligt med sådan en kræsen lille gut! smiley
    Vi havde næsten samme problem da vi fik Rowan og Timothy som 1½års. -Problemet var bare at de ikke vidste hvad det var, foderet. Så de stod bare og kiggede på os, og ventede på de fik noget stråfoder. Det vi så blev anbefalet var, at man kunne købe noget æble-halløj (kan ikke helt huske hvad det hedder), som man så kunne starte med at dryppe et par dråber af i deres vandkop/vandspand. Når de så havde vænnet sig til den smag/duft i deres vand, dryppede du det i fodret. Det havde flere fordele; Delt at hesten spiste, men også at alt det pulver de fik (calciumpræp., biotin, vitaminer, mineraler, urter osv.) hang fast ved foderet i stedet for at ligge i bunden.
    Det skal så siges at hverken Rowan eller Timothy kunne lide deres æble halløj. De fik i stedet smag for torskelevertran!!! Og det kunne de SLUBRE i sig, og fik gerne et par dl om dagen. smiley MEN!!!! -Det stinker! smiley

    Men ja, føl kan godt være kræsne. Selv er Benjii bestemt overbevist om at hans mineraler ikke skal spises, men pænt sorteres fra og ligge i bunden af krybben! smiley

    Jeanette


  • #2   4. apr 2009 du kan evt prøve at drysse lidt pebermynte olie i maden (MEGET LIDT) heste elsker pebermynte så det hjælper måske.

  • #3   4. apr 2009 ÆBLEcider eddike.....

    giv det på godbidder til at starte med og så ca 1/2 dl ud over foderet.

    og så giv hende lidt tid til lige at vænne sig til det så skal det nok komme.

    men min tinker plag (maddie) er også en kræsenmås med nogle ting.. vil kun ha godbidder med æble smag ;D den med gulerodssmag bliver pænt spyttet ud i hånden igen :S

    men det virkede i hvertfald for mig en lille sidegevinst er at ÆBLEeddikecideren er godt for nyrerne og blodomløbet...

    Held og lykke hilsen laila


  • #4   4. apr 2009 Æblecider eddike!! -Det var dét det hed!!!! TAK! smiley

  • #5   5. apr 2009 Vores mirakelkur er Pro Biosa Ipona, hvis det pt. kan fås i butikkerne. (fermenterede æblefibre og mælkesyrebakterier mm.) Har prøvet det på mistrivelige heste, der ikke ville tage på, samt kolikheste - og det virker hver gang. Men æblecider eddike er måske lige så godt? Og måske billigere?

Kommentér på:
Pokkers til kræsen dame

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce