{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Det dér I kalder Remonte... {{forumTopicSubject}}

Og som jeg, siden jeg kunne trave, har kaldt 'frem og ned', 'trave af' eller bare 'udstrækning af ryg'... Hvorfor er det pludseligt blevet så "in" for jeg har redet det evig og altid uden at kalde det alt muligt fint? Det er da bare korrekt, ordentlig opvarmning/ridning.

Og så vil jeg også lige spørge om, hvorfor man skal læne sig så meget frem, da dette umuligt kan være skånsomt for hestens forpart, og ej heller rytters opstilling, da benene ryger tilbage og man mister balance. Jeg bruger selv 'frem og ned' metoden på alle mine heste, og har altid gjort det, men strækker kun mine arme. Det må da siges at være ordentlig ridning, frem for at vælte fuldstændig frem på skambenet og miste hæl-albue-nakke-linien, eller hvad det nu er den hedder, når man sidder ret i sadlen, og tyngdepunktet på hestens ryg er korrekt.

Og nej, jeg har ikke sat mig ind i det - og jeg har ikke lyst, for jeg bruger metoden som den virker for mig, og det virker <b>ikke</b> at stille sig i let sæde eller bare generelt læne sig så fantastisk meget frem.

Så hvis jeg bare venligst kan få korte, objektive og informationsrige svar, så ville jeg være glad.

(obs; grunden til min skepsis er at jeg har set det i forskellige fotoalbums, hvor ryttere stolt erklærer, AT NU RIDER DE REMONTE, OG DET ER BARE SÅ FANTASTISK, og det synes jeg er småirriterende, for en sådan metode burde sgu være kendt af alle uden at kaldes alt muligt fint)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det dér I kalder Remonte...
  • #1   5. apr 2009 Siden du siger du ikke gider sætte dig ind i det, kan jeg ikke se hvorfor nogle så skulle gide at bruge tid på at forklare dig det. smiley

  • #3   5. apr 2009 Det er nemlig det jeg undre mig over - Og så er det heller ikke ligefrem fordi at det gavner rytteren, og så ser det også temmelig gyseligt ud.
    Men det er vel for at skåne hestens ryg... Øh... Men hvad så med forparten? Over halvdelen af hestens vægt ligger jo allerede på forbenene :o)


  • #4   5. apr 2009 Hvis ens ben ryger tilbage når man står i let sæde, så gør man det ikke korrekt. Hvis man lader vægten hvile i bøjlen fremfor i knæ og lår, så ryger benene ikke tilbage.

    Man står i let sæde eller blot sidder let foroverbøjet fordi det aflaster hestens ryg. Hvis man sidder normalt (eller måske endda en smule tilbagelænet som man ofre ser), så belaster man hestens ryg. Den kan ikke blive afspændt hvis man sidder og presser ned på musklerne, hvilket man gør i større eller mindre grad i alm lodret sæde.

    Remonte ridning er blevet så populært fordi det er en super god måde at ride på, det er godt for hesten og man kan uddanne den korrekt så den kommer til at gå korrekt.
    Så at det er blevet så populrt ser jeg bare som super godt, idet ridesporten så bevæger sig i den rigtige retning!


  • #5   5. apr 2009 remonte ridning opbygger korrekte muskler og klargøre heste til at gå 'pakket op' og stærke nok til at 'knække' det korrekte sted. (under dressur) Desuden kommer hesten op og bruger ryggen, og derved træner den udover det er det mere naturligt for hesten at gå på denne måde.

    Remonte ridning går ud på at lade hesten komme frem og ned og ride i et meget kort tempo. desuden lægges der stor fokus på ligeudretning. Når du traver af, øger størstedelen tempoet og lægger hesten ind og volte og bøges ind. Det har ikke ret meget med remonte at gøre..

    Kort forklaret


  • #6   5. apr 2009 Hvordan kan du vide hvordan jeg traver af? :o)

  • #7   5. apr 2009 Jeg har skrevet STØRSTEDELEN,
    hvis du nu læste det igennem.


  • #8   5. apr 2009 Og hvordan ser I så at hesten er på forparten??


  • #9   6. apr 2009 forklar du bare alle "dressur"ryttere i DK (og verden) hvad der er korrekt ridning. Og man kan da kalde det hvad man vil? Kan ikke så hvorfor et NAVN skal skille nogen ad. Støvsugerridning, ikke også.

  • #11   7. apr 2009 Grunden til at jeg spurgte er at der er mange der ikke aner hvordan man ser om hesten er på forparten eller ej (det du beskriver kaldes understillede forben - og det ses bla til OL...).

    Man kan aflaste hestens ryg ved ikke at sidde med sædebenene "boret ned" i ryggen på den. Man belaster den først ved at sidde ned når hesten er afslappet og afspændt i de lange rygmuskler, og den er stærk nok til at bære sig selv og begynde at samle sig.

    Eftersom "os" der rider remonte som regel har afslappede og afspændte heste der takter rent og som har de korrekte muskler, så kan det altså ikke være helt ringe at ride remonte ;0)


  • #12   11. apr 2009 AS.
    det svarer til hvis en bærer dig i armene. Først spænder du let i kroppen og holder fast om (din lækre drømmemands!!! :D) hals. Det er ikke så svært for ham at bære dig. Men så gør du dig lige pludselig "tung". Man skulle ikke tro, man kan gøre sig tung - for ja, man vejer jo det samme. Men det bliver lige pludselig sværere for ham at bære dig. Det er det samme med heste, om man arbejder med eller mod bevægelsen.


Kommentér på:
Det dér I kalder Remonte...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce