{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
344 visninger | Oprettet:

Han kan ikk rigtigt? {{forumTopicSubject}}

Min fjordhest kan ikk springe. Han kan ikk engang trave over en bom der ligger på jorden altid for han glemmer at løfte benene... For noget tid siden faldt han ned på knæene og jeg gled ud over halsen på ham. Det var pga en bom der lå på jorden...? den var hævet 10 cm højst.. nogle gode råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han kan ikk rigtigt?
  • #2   7. apr 2009 Camilla Skov
    har du set ham??^^

    han er 4 år og en meget meget sporty type fjordhest.... han burde ku komme over¨



    NHG - når vi atter ses igen, er jeg i himlen :'/ .
    han vil ikk engang over i løsspringning. Han river ned..


  • #3   8. apr 2009 nogle heste kan bare ikke springe...

    det lyder som om han ikke kan se dem...
    du kan enten droppe det eller starte fra jorden...
    det er altid en go ide at få en god underviser til at hjælpe!!


  • #4   8. apr 2009 • Team STB =Simpely The Best<3 smiley
    Hesten er under tilriding så skal ikk ha for meget undervisning på da jeg hader at få undervisning smiley bryder mig ikk om nogle der bestemmer wha jeg skal når jeg rider. hehe,., jeg har heller ikk råd til en der skal undervise for hende der plejer har fået barn for et år siden og har ikk så meget tid til at ride selv næsten så skal jeg ha en udefra og jeg har ikk en krone



    NHG - når vi atter ses igen, er jeg i himlen :'/ .
    De lærer da noget af løsspringning. men det kan jo ikk hjælpe noget når hesten ikk vil løfte benene over det at man så begynder på alverdens arbejde fra jorden når han egentlig ikk skal være springpony men bare alround hest. Mest dressur....


    Randi P
    Det jo det smiley Altså han burde ku se dem i hvert fald for de er ret tydelige og de er de farver som en hest bedst ser... Men tror faktisk ikk han syns det er særlig sjovt..


  • #5   8. apr 2009 Randi P
    han lader ikk til at gide det rigtigt.. Han vil hellere ride ture,,


    NHG - når vi atter ses igen, er jeg i himlen :'/ .
    Hver dag ofte jeg mindst 5 timer på mine heste... jeg ofrer alt min tid i hverdagenen når jeg ikk skal noget og i weekenderne.. ALT min tid... Men hvis jeg ikk ved hvorn jeg skal lære ham det så det jo ligemeget hvor meget tid jeg ofrer på det


  • #6   9. apr 2009 Det er bare ikk så sjovt igen når han ikk løfter benene..

  • #7   9. apr 2009 Nej, undskyld mig, men har du ikk lavet det her indlæg for at få nogle råd?

    Der er altså kommet nogle super råd, men hvis han ikk kan li at springe, kan det ikk betale sig at lære ham det nu, nogle heste er bare ikk egnet til stævner, spring dressur og sv. tænk over hvad hesten er god til og godt kan lide, hvis hesten ikk vil løfte benen over en bom skal du jo i hvert fald ikk satse på spring.

    Du siger han hest vil ride skovtur, så gør ham til en skovturs hest, og træn noget let dressur eller sådan noget ved siden af.
    ->det ikk ondt ment noget af det


  • #8   9. apr 2009 susi B
    Nu er det ikk sådan at jeg rider stævner og er hverken dressur eller springrytter,, jeg ´vil ha en god alround hest. Jeg tager da rådende til mig,,, og jeg har prøvet det fra jorden men han gider ikk rigtigt men når jeg ikk gider noget så lader jeg da ikk altid være,,, Ville gerne ha at han kan trave over nogle bomme uden at stoppe op altid og bare glo på dem og så skridte over,,,, Han skal være mest dressur men oss gerne ku gå over bomme uden at man skal putte hjælpemotor på... jeg gider ikk altid kun at ride skovture men vil ha en ordentlig hest ud af ham. Han er som sagt stadig kun under tilridning så....

    Jeg vil gerne ha at han kan ride en smule let dressur, trave over bomme måske galop engang.. Bare bomme der ligger på jorden, og ride tur.
    Han kan heller ikk ride tur alene og det er ikk altid der er nogen der gider med


  • #9   9. apr 2009 Når oki, men så prøv og tag noget dressur og vent med bommene til om et halvt til helt år, så kan du jo prøve igen, jeg kæmpede meget for at få min hest til at springe ordentligt, hun ville ikk, kunne ikk få hende hen til i galop, og hun stoppede tit eller løb uden om. jeg stoppede til spring, jeg ku ikk mere, vi blev evig og altid uvenner, det hjalp hverken og have pisk eller spore med.

    Og her i sidste weekend var jeg til et hygge western stavne hvor der lå lidt spring klasser til sidst, havde tilmeldt mig en bane der ikk var ret høj, hun løb på springene og hoppede som havde hun aldrig lavet andet. hun nød at få lov og ville gerne ha fortsat. Jeg kunne ikk stoppe hende da vi åede igennem banen, og det er jo det totalt modsatte, fra et år siden ville hun ikk springe.

    Når de er under tilridning i den første fase skal man os passe på med at lære dem for meget på engang, de blir forvirrede.


  • #10   9. apr 2009 Ja men han har været under det i et år snart men jeg går langsomt fremad da han er lidt speciel at tilride...

  • #11   10. apr 2009 Jah, men tror det ville være godt at vente så, og bare ride noget dressur og skovtur.

  • #12   11. apr 2009 tja.. smiley

  • #13   11. apr 2009 Og husk på, det er altså bestemt ikk alle fjordheste der kan springe, eller gå dressur, de er jo "trækheste". Det skal du oss tænke på under tilridning.

  • #14   11. apr 2009 han er perfekt dressurhest. Der er ikk noget der. Han kræver bare træningen... Og den prøver jeg at gi ham

  • #15   12. apr 2009 Når oki:D
    Men fordi han er god dressur hest er der jo ingen garanti for at han kan springe, da det jo er en trækhest.

    Men du må da have held og lykke med ham,.


  • #16   13. apr 2009 jeg prøvede løsspring på ham i går og det viser sig at han kan springe 50 cm ind til videre. Prøvede ikk højere....

  • #17   13. apr 2009 Når oki, det var da flot. tillykke, hvis man kan sige det smiley
    Det kan jo os være hvis han er ude af "balance" med dig på.
    Altså hans balance punkter ligger jo andre steder når han har rytter på. Det kun oss være derfor han ikk kan. men du kan jo prøve igen om noget tid og ride ham over bomme, men det kan jo oss være det keder ham når de ligger på jorden at han så ikk vil løfte føderne.


  • #18   13. apr 2009 Tja.. men det er bare lige det jeg har kun sprunget 7 gange i mit liv sådan rigtigt... Er god til at undervise i det men kan ikk rigtigt selv

  • #19   14. apr 2009 ok. viste ikke den var så ung smiley
    men jeg ved bare personligt at go undervisnign giver go hest


  • #20   14. apr 2009 Det blir måske os lidt svært at lære hesten det, hvis ikk du selv kan springe, jeg ville nok finde en der er go til at undervise i spring så, og se hvad den siger til det, og måske har nogle andre ideer til hvordan du får ham til at springe bedst:D

  • #21   15. apr 2009 ja men jeg vil ikk have undervisning.. Jeg er heller ikk som sådan springrytter. jeg er mere alround


    De spring jeg har sprunget har jeg sagtens kunne... og de har været 50 cm... men mere har jeg ikk sprunget for har ikk haft nogle heste at springe på,.. har jeg nu men skal lige lære at sidde på ham


  • #22   15. apr 2009 • Team STB =Simpely The Best<3 smiley

    Den hest her er MIT projekt derfor vil jeg ikk ha undervisning og fordi jeg har hverken råd eller lysten.. så skal man heller ikk


  • #23   16. apr 2009 det siger jeg da heller ikke!
    men hvis du ikke vil havde ander råd så lad være med at spøre.
    og hvis du ikke vil det og mere det er dit projekt så er det vil også dig selv som skal løse det..

    jeg siger heller ikke at undervisning altid er løsningen.

    det har bare været MIN løsning og derfor anbealer jeg det da det virkede for mig...

    så må du jo selv finde ud af det ;/


  • #24   16. apr 2009 jeg tager da imod jeres råd men det er sgu for mange der bare springer på en underviser og det er for let syns jeg. Nu har jeg oss fået min hest til det så der er ikk noget problem mere.

  • #25   16. apr 2009 det var da godt du løste det.
    det er ikke for let at bede en beder om hjælp.
    hvis ikke man lære det rigtig så bliver det måske forkert..

    men nu er det jo lige meget


  • #26   16. apr 2009 jeg har fundet en metode der passer ham bedst

Kommentér på:
Han kan ikk rigtigt?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce