{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

heste der græsser.. {{forumTopicSubject}}

ja, nu er det jo "forståelse" og "adfærd" så håber det passer ind (:

(og det ikke fordi det er et problem men en undring, og kunne være folk havde nogle svar)
Før jeg begynder så er alt det jeg fortæller, det gælder kun hvis man træner hest UDEN mad (:

Altså når man henter en hest på folden ,og den vælger at løbe en i møde, der ser jeg det som at hesten har valgt at være i dit samværd, i stedet for at æde,eller være hos de andre heste. men alligevel kan hesten gå og være helt tosset fordi den ikke får lov til at græsse ? syntes ikke det giver mening, og når man tænker over det er hesten egentlig dobbelt moralsk.. "jeg vil være sammen med dig, men vent jeg vil æde xD "?

så min tanke er; HVORFOR xD ?
er det fordi hestens instikt bare ER at spise, så de uden at tænke bare æder, eller er det fordi de er sultne, eller er de dobbelt moralske ?

ja det sku forvirrende xD ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  heste der græsser..
  • #1   9. apr 2009 (nej det ikke fordi det er nået problem for os, for vito gør det ikke , .. okay på dårlige dage kan han godt xD , men undrer mig bare, at jeg ser det så tit)

  • #3   9. apr 2009 den er ret tricky den der xD

  • #4   9. apr 2009 dorthe; jeg ved nu godt hesten ikke har en morale, men hvis du kigger i betydningen af sætningen, det er det jeg mener.

    jeg vil sige at jeg tror ikke en hest kan tænke "jeg vil spise der over"

    angelika; ja, ved ikke hvor den kom fra, men syntes det
    var lidt sjovt .. d;


  • #5   9. apr 2009 Når hesten er motiveret for at spise, så spiser den. Hvis der så er noget andet den bliver mere motiveret for så gør den det i stedet for at spise, eks. hvisden er mere tørstig end sulten. Det kan være (uden at vide det) at den har fået som vane at den har fået noget når der kom en ud på folden for at hente den (evt. en tidligere ejer). Når den så finder ud af at der ikke er noget at hente hos dig, så vil den være mere motiveret for at græsse. Vaner bliver som et instinkt hos heste og det er derfor svært at få dem vendt af med det igen.

  • #6   9. apr 2009 altså en hest kan ikke blive "vant" til at komme frivilligt når man kalder? hvis hesten ikke vil være i dit selvskab, ville den heller ikke komme. måske hvis du tog torv i ja, men nu tænker jeg ikke "hvis" den har "Lært det" ,men gør det af lyst .

    men altså jeg selv tror det er instikt hesten har . mad = æde (:


  • #7   9. apr 2009 Heste lever jo ikke for at æde. De æder for at leve. Lige som alle deres andre instinkter er for at leve. Den kommer hen til dig fordi den ser det som en beløning - ikke nødvendigvis i form af godbidder.

  • #8   9. apr 2009 Tjae, Coco er pisse dobbelmoralsk xD Han kommer glad løbende mig i møde, men når vi er på tur vil han hele tiden stoppe for at græsse.. Altså! smiley Godt spørgsmål egentligt, ved ikke om de kobler det sammen. Måske synes de bare, det er aller bedst, hvis de kan æde sammen med en:)

  • #9   10. apr 2009 det er jo en hest natur hele tiden at sikre sig føde. mad vil altid være vigtigt for den. men derfor kan den stadig godt holde af dig. det er ligesom det er dens instinkt at flygte smiley

  • #10   13. apr 2009 min venindes hest vil ikk ind .. den løber rundt på folden og kan godt li at hun prøver at fange den .. og hvis man såé har fået den fanget "bliver den bange" og løber vidre igen .. men hvis jeg går hen for at hente den går den over til mig ..


Kommentér på:
heste der græsser..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce