{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Dyrlæge ved Borkur :/ {{forumTopicSubject}}

Jah her for ikke ret lang tid siden fik vi dyrlægen ud (:!
Så Tjekkede han rundt på borkur osv.. Så kigger han osv.. i parpir og på hesten...

Jeg får så afvide at denne hest hr ALDRIG fået raspet tænder før oO Den er altså 15 år nu!
Og den skal lige have sin 2. vacc i sit liv oO!!!

Hjertechok... Er det normalt at man finder heste helt op i den alder som IKKE har prøvet det før ?

Og nej borkur tog det ikke roligt med den raspe tænder oO! Der kom både blod og det hele ud :'s! Stakkels Borkur...

'Borkur er inpoteret fra litaun.'


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge ved Borkur :/
  • #1   12. apr 2009 Uha :s!

  • #2   12. apr 2009 Borkur har overhovede IKKE vidst tegn på det kunne gøre ondt eller noget...

    Jeg havde dyrlæge ud og tjekke ha d jeg købte ham.. hvor jeg godt nok så den første vacc. han fik... Og næ? Det har jeg ikke... I hvertfald ikke på det...


  • #3   12. apr 2009 Det er nu meget normalt, at der kommer blod, når man rasper tænder.

    Men 15 år, og den har aldrig fået raspet tænder, det er godt nok længe!
    Det med vaccinationen undrer mig nu ikke. Nogen vælger ikke at få deres heste vaccineret, hvis de bare skal bruges som hyggeheste der hjemme, og ikke skal ud og møde andre heste.


  • #5   12. apr 2009 Når vi har dyrlægen ude, tjekker han altid tænder, men det har endnu ikke, i de 9 år, jeg har haft hest, været nødvendigt! smiley

  • #6   12. apr 2009 Jeg har også altid fået dyrlægen til at tjekke tænder, og der har aldrig været noget særligt. Da jeg så havde tandlæge ude til Áma for første gang, var der en masse hun bed mærke i. Nu får vi et kort 1 gang om året, hvor der står at det er tid til tandlæge smiley

  • #7   12. apr 2009 jeg tror faktisk ikke Blesa har prøvet det. Ihvertfald i den del af hendes liv jeg kender til. Det vil sige ca. 5 år i hverfald hvis ikke det er mere.
    Havde dyrlæge i efteråret og han sagde hendes tænder var fine.


  • #8   12. apr 2009 Jeg har endnu ikke set en hest få raspet tænder, uden at der er kommet lidt blod? ö

  • #9   13. apr 2009 Sara-Maria R
    Altså det kommer jo også lidt an på, hvad man mener som "det bløder". Det er selvfølgelig ikke så det vælter ud med blod, men der kommer lidt. Og når der så bliver sprøjtet lidt vand op, for at fjerner blodet, eller blodet bliver blandet med mundvand, så ser det jo pludselig lidt voldsomt ud. Det er ligesom hvis vi bløder, og der så kommer vand på. Selvom vi bløder meget lidt, så ligner det pludselig, at vi bløder en hel del mere smiley

    Men jeg kan godt forestille mig, at en hest, som ikke har fået ordnet tænder i 15 år, at den bløder mere end normalt.


  • #10   13. apr 2009 Det synes jeg da ikke lyder usædvanligt. Jeg har en hoppe på 18, der aldrig har fået raspet tænder. Det har aldrig været nødvendigt. Og så er ingen af mine heste vaccineret. Mine ungheste på 5 og 6 er aldrig nogensinde blevet vaccineret, med undtagelse af stivkrampe ifm. kastration.

  • #11   16. apr 2009 Der står altså heller ikke i Vestris papire at han har fået raspet tænder - det skriver man ikke nogen steder..

    i de ttre år jeg har kendt Vestri har han fået det gjort 3 gange og ingen af gangene står nogle steder.

    Han kan også været blevet vaccineret før, men bogen bare er blevet væk eller at de ikke har skrevet det ned.

    Men selvfølgelig er det da synd hvis han ikke har fået ordnet tænder før..

    Og btw. så er det altså meget normalt at det kommer til at bløde under tandraspning - der skal ikke meget til for at ramme den lille smule forkert der får det til at bløde..

    // CSF 8D


  • #12   16. apr 2009 Ved godt det er normal med at bløde.. men hvem bryder sig om og se sit pus bløde xD ?

  • #13   16. apr 2009 Ja self..

Kommentér på:
Dyrlæge ved Borkur :/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce