{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

er helt fortvivlet... {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har et "lille" føl på 7mdr. han står opstaldet et privat sted hvor de også udlejer til andre. Da vi flyttede ham dertil fortalte vi han først skulle kastereres når han blev omk. 1 år og dette var helt iorden.
Nu tvinger de os nærmest til at kasterere ham fordi han har forsøgt at "bedække" den eneste hoppe der er i flokken, eller dvs. han hoppe op ved hendes hoved. (hoppen er nu blevet flyttet til en anden flok) Jeg har talt med en dyrlæge som siger han ikke kan bedække før han er omk. 1 år (der er altid undtagelser) og at det ville være godt at vente så vi var sikre på begge hans sten er faldet ned. Men de vil stadig have han skal kastereres fordi han havde hoppet op af en anden hest som havde sparket ham ned, hvorpå vi så forsøger at forklare han kun er 7mdr. og gerne vil lege.. Hver gang jeg eller min mor kommer ud for at besøge ham er det første vi møder sure miner, fordi nu har han lavet "ballade" igen. De er bange for ham, tør ikke gå ind til ham eller trække med ham. Jeg kan gå rundt med ham i løs snor, ligge mit tørklæder over han hoved så han ikke kan se noget, rense hove mm. han er SÅ rolig, men vil selvfølgelig gerne lege med de andre heste.
Vi har forsøgt at finde et andet sted til ham, men uden held. det er simpelthen så frustrerende. Min mor er ved at kigge på ejendomme hvor man kan have hest, så det ville jo være super ærgeligt at kasterere ham nu og så min mor køber en ejendom et par måneder efter.
Syntes heller ikke det kan være rigtigt de kan tvinge os til det, når aftalen var omk. 1år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er helt fortvivlet...
  • #2   14. apr 2009 nej det gjorde jeg desværre ikke.. det kan jo være han bare ville lege.. men hvis vi ikke kastererer ham, må vi nok ikke have ham stående mere...

  • #4   14. apr 2009 nej det har vi ikke.. for hvad nu hvis min mor ikke finder en ejendom inden der er gået et par måneder?! der er mange ting der skal falde på plads inden man kan købe ejendom og flytte ind i den.

    De vil have vi gør det nu, de vil have vi skulle tilkalde en dyrlæge idag... det er lidt svært for os fordi han står 1 times kørsel fra mig og ½ times kørsel fra min mor, og hvis han bliver kastereret skal man holde opsyn med ham hver dag lige i starten og det har vi ikke mulighed for, og dem der har stedet derude de vil ikke gøre det.


  • #5   14. apr 2009 altså jeg ville nok fortælle dem at dit føl var den første der kom ud i flokken iværtifald så vidt jeg kan forstå på dig..... Og hvis dem der har den gård der bare har den mindste smule forstand på heste.... Så ved de også godt de ikke skal sætte en hoppe ind til dit føl i den her periode, for vi er lige i den periode hvor hopper bliver hingstegal.... også er det altså ikke din skyld han er hoppet på den hoppe....... det er dem der har gård der er skyld i det..... For man sætter ikke sådan to sammen på dne her tid...... Så du må ikke gi dig i den her sag.......

  • #6   14. apr 2009 og desuden så kaserar man ikke en hest før den er 1 år gammel, for man kan risiker at for det føreste så er begge sten ikke faldt som du selv og hvis man så kasterar den kan man risikere den kun bliver halvt kasteraret...

  • #7   14. apr 2009 Jannie og lady: lige præcis.. det er ikke mig der lukker ind og ud, det er dem.. det er dem der har sammensat flokken og der er nu kun 1 enkelt hoppe tilbage, og hendes ejer har vi snakket med, og hun vil gerne have føl smiley hvis det nu skulle ske. Men har fået at vide af flere de slet ikke kan finde ud af det før de bliver ældre. det tyder det jo også lidt på når han er hoppet op ved hovedet på den anden hoppe.

  • #8   14. apr 2009 de har nu taget ham ud af flokken igen, så nu går han kun med den hoppe der gerne må få føl.. resten af flokken (som er vallaker) må han ikke gå med før han er kastereret!

  • #9   16. apr 2009 ja jeg vil da også sige at det er så dumt at kastrere ham nu, for så får han ikk den lækkre hals som de nu kan få smiley men jeg synes heller ikk at du skal gi´ op nu, for som sagt at dem der ejer det, har ikk ret meget forstand på heste...

    men held og lykke, håber det bedste for dig og din mor, og hingstebassen ;D


  • #10   16. apr 2009 jeg har bare søgt søgt sægt og søgt efter et andet sted til ham, men der er ingen der vil have ham gående fordi han er hingst.

  • #11   20. apr 2009 I hva for et område bor du??

Kommentér på:
er helt fortvivlet...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce