219 visninger
|
Oprettet:
Er blevet værre {{forumTopicSubject}}
Ja, min pony er blevet værre med at være sur, i boksen og når der bliver lagt dækken på, sadel på og renset forhove... hendes sadler passer hende, hun er blevet tjekket af healer og massør og hun kunne ikk finde noget, er så forvirret laver tillids øvelser i weekenden, der kan jeg ridebanen for mig selv, og jeg sidder eller står inden i boksen hos hende, uden kontakt, så hun kan vende sig til at jeg også må være det... er så forvirret hva gør jeg galt?
dec 2007
Følger: 76 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 172
jan 2009
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 251
okt 2007
Følger: 121 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 329 Svar: 2.309
bjerg: er ret sikker på min dyrelæge ville have opdaget noget, sidst han var, hvis det var
til alle: det ska lige siges min pony er hovedsky og har engang fået en spand i hovedt af hestehandleren som har behandlet hende forkert, med seletøjet og det...ved ikk om det kan hjælpe
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.766
Jeg kunne godt forestille mig, at det kunne tage til i måneder som denne med duften af frisk græs udenfor, brunstige hopper(smitter til andre hopper, og når de ikk kan få "udløst" adfærden kan de blive "vanskelige")
Sååh, mit tusinde-kroners spørgsmål som sædvandlig er, hvor meget foldtid får din hest, og hvor meget tid er på en deeeejlig stor mark(med græs) og andre heste, så hun kan være hest-hest ..?
okt 2007
vil selv sige hun kommer rigeligt på fold, da jeg har nogen til at hjælpe mig så jeg også hjælper dem.
aug 2007
Er der forresten brug for dækken nu? - det kan godt være hun irriteres af skift til sommerpels (klør og kradser over det hele) + det er meget varmt...
Pelsskiftet kunne også godt være skyld i at være træt af sadlen. Ellers, hold meget øje med hvordan du lægger sadlen på, spænder den osv. er der på nogen måde, hvor du kan irritere hende ud over det nødvendige? fx spænder du den for pludseligt eller for hårdt? - det kan godt være at sadlen så sidder fast, men hvor sjovt er det at gå med korset?
okt 2007
aug 2007
Måske du skulle prøve i en uge i streg at agere på forskellige måder?
fx første uge ingen pusse-nusse, vent på hun "inviterer" dig ind i boksen og giv hende fred når hun vil
næste uge, vælg ingen ridning, i stedet gåture, græsture,strigleture osv
ugen efter rid uden sadel og brug meeeeget landsomme bevægelser
ugen efter græs kun med hende og ingen pusse-nus eller duftevand(parfume, deo med duft osv)
efter igen læs lektier med hende i boksen (eller evt tage hende med ud på banen og læs der)
osv osv
Altså lav det en form for udelukkelses metode, hvor du finder frem til, hvad din hoppe ikk bryder sig om. De ting jeg først skrev, det var typiske, men alle heste reagerer forskelligt på alverdens ting
Så vær kreativ! skift tøj, måde du går, taler, bevæger dig på, hvad i laver osv osv
(hov er der forresten sket udveksling på fold eller i stalden? - evt en kammerat?)
Der er SÅ mange ting, som lige kan "trikke" din hoppe til at blive tvær, som alle andre heste er ligeglade med. Alle heste har deres personlige særpræg, ligesom os
-> og så er det dit mål at finde hvad det er ^^
okt 2007
nej på fold går hun altid med dem hun bliver... dog er der en der er kommet væk, men det er meget lang tid siden
aug 2007
Er blevet værre