{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.292 visninger | Oprettet:

SÅ kom diagnosen - ENDELIG {{forumTopicSubject}}

eller rettere sagt, vi har indskrænket det til 2 muligheder, og får endelig svar om 3 uger....




for en måned siden oprettede jeg dette indlæg, hvori jeg beskrev min bekymring omkring at der ingen diagnose kunne findes på min stakkels hest:



www.heste-nettet.dk/forum/5/507487/ 507487



I torsdags var hun til endnu en omgang akupunktur, men fik stadig ingen direkte diagnose, så NU havde jeg fået nok (det har været MEGET hård psykisk for mig ingen diagnose at have)... så fredag kontaktede jeg højgård hestehospital, og de kunne tage hende idag....



dyrlægen startede idag med at se hende trave lige ud på hård bund, og derefter i longe på blød bund - hun er stadlg halt på højre forben... og der er stadig ikke rigtig nogen reaktion i bøjeprøven...



han sagde at han allerede der, havde en ide´ om HVOR haltheden stammede fra, så han lagde en blokade i hovledet... hun blev bedre, men ikke helt rengående... så han lagde en blokade ved hov sene benet, og nu blev hun rengående...



hun fik taget røngten af begge hovled og begge hovseneben.. og alle billeder var til UG, de var så fine som de kunne være... skønt skønt...



så diagnosen kunne være 2 forskellige ting..



1: betændelse i hov senebenets bursa (slimsæk)



2: skade på tilhæftningen af den dybe bøjesene




det eneste af de to ting der er en direkte behandling for, er betændelsen i slimsækken, så han valgte at behandle slimsækken... så skal hun tjekkes igen om 3 uger (jeg måtte gerne selv longere hende hjemmefra, men har valgt at køre der over igen)... hvis hun er rengående, eller i væsentlig bedring om 3 uger, så er det slimsækken den er gal med, og så skal hun i arbejde igen (genoptræning selvfølgelig).. og er det slimsækken den er gal med, vurdere han hendes chancer som i hvertfakd 70% for at blive ok (kommer lidt an på hvor længe hun har gået med det)



men er hun stadig halt om 3 uger, så er det tilhæftningen af bøjesenen den er gal med, og det ville tage et halvt år sagde han....



de 3 uger indtil hun skal der ned igen, kommer DESVÆRRE til at stå på boksro, da jeg ikke kan garantere at hun ike lave numre på folden... så jeg skal trække to gange 15 minutter om dagen.. plus jeg HELLERE END GERNE må tage hende ud og stå og græsse med hende... kontrolleret bevægelse er godt...





Hun har så stadig problemet i højre korsled, som hun med tiden skal have en behandling i, for at undgå at det låser sig igen.. men dyrlægen idag sagde at det ville være spild af tid og penge at behandle det idag, da hesten skal være i ridning når den behandles i korsleddet, ellers har det ikke den optimale effekt... så er hun rengående om 3 uger, så skal hun jo så igang igen, og så får hun sprøjten i korsleddet...




MEN jeg er bare LETTET.... for nu har jeg ENDELIG fået en diagnose... det har været to virkelig virkelig hårde måneder nu her, hvor jeg bare har haft hende gående, og set hvordan hun trives mindre og mindre...




så nu skal der bare krydses fingre for at hun er rengående om 3 uger.... håber så inderligt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ kom diagnosen - ENDELIG
Kommentér på:
SÅ kom diagnosen - ENDELIG

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce