{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Tilsætning af salt?? {{forumTopicSubject}}

Min hest sveder helt enormt meget og har gjort det i en uges tid nu her .. Det er ikke bar elidt klamt svedt .. Nej han er driv våd, især ned af siderne på og under maven, og imellem forbenene .. Han virker lidt sløvere end normalt .. Han har hele tiden adgang til vand, har slatsten i boksen og jeg mener der står der er tilsat salt i hans foder (Suregrow)

Mit spørgsmål er så om jeg evt skal tilsætte lidt alm bordsalt i hans foder?? Og hvor meget??

Har også tænkt på B Epress eller Elektrolytter??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilsætning af salt??
  • #1   30. apr 2009 Da jeg brugte Suregrow til min dreng skulle jeg tilsætte salt mener det var 1 1/2 tsk fuld .. en foderplan der var lavet i sammenråd med Brogaarden..

• #2   1. maj 2009 jeg ville hellere bruge elektrolytter end at begynde at lege med salt hvis hesten har adgang til salt sten skal den nok selv doserer det..
    ellers er skygge, frisk vand. den bedste udvej. ellers må man evt. ty til sommerdækken/reflekterer solstråler eller give hesten en klippe tur på bringe og underhals.. stor effekt uden at man tager det Naturlige hårforsvar mod vind og vejr fra dem.

• #3   1. maj 2009 Tak for dit svar Laila! smiley

Jeg købte Elektrolytter i dag, og han fik det i sin aftensmad for første gang .. Han synes lige det smagte ret forfærdeligt til at starte med - men spiste det hele, dag stoppede han halvvejs for at gå over at drikke .. og det plejer han ikke??

Han har som sagt saltsten, der er skygge muligheder på folden, men de står helst midt ude på den, lige i solen,.. de har også rent vand derude .. Så jeg kan godt klippe ham?? Åh jeg er i tvivl .. Hvad med lidt op ad siderne på maven`? der sveder han mest

• #4   2. maj 2009 Altså min tinker er klippet på underhals, bringe og ned mellem forbenene.. det var nok til at hun ikke blev driv våd når hun kommer på fold.. sort hest og stærk sol er en hård cocktail.. og min erfaring var at jeg ikke behøvede klippe maven på hende (havde overvejet det) fordi hun netop fik luft der og ligesom kommer af med al varmen via halsen..

men den klipning kan du sagten give nu. min har den også om vinteren og går uden dækken fordi den klipning er egnet til det.. da hun stadig har beskyttelse mod vind og vejr..

håber jeg fik forklaret det ordentligt :S

Kommentér på:
Tilsætning af salt??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce