512 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Installation kogeplade 600 kr.
- Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
- Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
- Opsætning af reol og billeder 750 kr.
- Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
- montering af gardiner 400 kr.
jun 2008
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 176
Du skal bruge:
2 runde knækbrød med hul i midten
1 dl havregryn
1 dl revet gulerod
2 æbler
1 hel gulerod
Sådan gør du:
Strø havregryn og revet gulerod ud over en af knækbrødene. Læg det andet knækbrød ovenpå og pynt det med æble stykker. Til sidst sætter du en stor tyk gulerod i hullet på de 2 knækbrød.
Heste bolcher
3 dl havregryn
2 1/2 stk. rugbrød
2 1/2 gulerod
0,2 dl mel
2 spsk. sukker
2 dl vand
Havre, gulerodder, mel, sukker og smuldret rugbrød blandes godt sammen. Herefter tilsættes vand. Det hele blandes. Rul blandingen til små bolde sæt dem i ovnen. De skal have 30 min. ved 150 grader. Når de er færdige, så lad dem stå i ovnen til de er lune.
Heste-Småkager
Du skal bruge:
3-4 gulerodder
1 æble
3 skiver rugbrød
2 skiver toarsbrød
1 tsk sukker
3 dl vand
Lidt havregryn
Og lidt hvedemel
Gulerodderne og æblet rives i en skål, og blandes med sukker og en lille smule vand af gangen. Dernæst smuldres toarst og rugbrød i, og til sidst tilsættes havregryn og hvedemel. Rør rundt. til dejen har en god, fast form. så den kan rulles til små kugler. De lægges på en bagepande og bages i ca 25 min. ved 200 grader.
Anden god opskrift:
Du skal bruge:
250 g havregryn
75g cornflakes
250 ml vand
1 tsk sukker
3 gulerødder
2 æbler (man kan også putte lidt pære i hvis man gerne vil.
25 g margerine
5 mariekiks
2 skiver rugbrød
1 skive toastbrød
Lidt hvedemel for at holde det sammen.
Tænd ovnen på 200 grader. Riv gulerødder, æbler (og pærer) og bland med sukker og lidt vand ad gangen. Dernæst smuldres toastbrød, rugbrød og mariekiks i. Tilsæt cornflakes og skær margarinen i mindre stykker og rør den i (margarinen må IKKE smeltes). Hæld havregryn i og til sidst hvedemel. Rør dejen ud rimelig stiv og rul den til små kugler, der trykkes flade og sættes på en smurt bageplade (eller på bagepapir). De skal bage i ca. 25 min, eller til de er blevet sprøde.
Så er det bare igang med at bage !
apr 2009
Følger: 263 Følgere: 254 Heste: 13 Emner: 157 Svar: 1.524
Opstrift HJÆLP
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside