{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Løfte bagben {{forumTopicSubject}}

Lupa løfter fint sine bagben men efter få sekunder i lufte mens man holder den vil han sætte den ned igen, for han ikk lov til det så prøver han at sparke bagud i håb om at jeg slipper.
Når jeg prøver at tage venstre bagben går hen hele tiden frem eller tilbage.

Mit spørgsmål er så, skal jeg bare blive ved med at holde hans ben indtil han stopper med at sparke bagud og står stille, og så spænde torvene godt så han ikk kan gå nogle steder

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løfte bagben
  • #1   5. maj 2009 Ja, du skal blive ved med at holde det, lige så snart han holder bentet i ro, og lige så snart han begynder at slappe mere af og lader hver med at sparke, så skal du sætte det ned og rose den, men for guds skyld, lad hver med at give den godbidder, når du øver, og når den gør det rigtigt.
    for det blive en vane. også bliver han meget værre. Håber du kan bruge det.

• #2   5. maj 2009 Berit ALDRIG give godbidder, da det kan fører til nogle alverdens ting.
    så tror den bare at den skal have godbidder hvergang, den får løftet ben, og når så du stopper med at give godbidder, så gider den altså ikke løfte, hvis den ikke får. og den blive fuldstændig urolig. og gider ikke står stille.

• #3   5. maj 2009 kigger også lidt med, træner og træner også med mit føl i at løfte bagben, hun kan dog godt finde på at sparke ud efter en, når man vil til at løfte benet.

• #4   5. maj 2009 mange gange er det jo balanceproblemer.
    En plags balance er ikke ret god, så rensning af hoven skal gøres hurtigt.
    Forlang ikke for meget af den før den er blevet ældre.

• #6   5. maj 2009 jeg stiller gerne mit føl annabell op til væggen for så føler den at den har lidt bedre balance. og det med god bidder er jo op til en selv, annabell får en godbid når vi er færdige og har taget alle 4 hove.

• #7   5. maj 2009 Okay tusind tak smiley

Vil prøve at stille om op af væggen og løfte hovene igen, holde dem til han er rolig og sætte dem ned igen smiley

• #8   5. maj 2009 jeg ville bare aldrig de give min godbidder, efter det, og heller ikke på stald gangen, de kan sku få når de kommer ind i boksen igen eller ud på marken smiley

• #10   5. maj 2009 jeg vil sige at man netop skal rose med en godbid. Jeg har KUN gode erfaringer med det.
    Min angloaraber sparkede ud efter mig hver gang jeg nærmede mig hans bagben. og jeg blev også sparket. Nu bruger jeg godbid hver gang han løfter. Det er resulteret i at han SELV løfter ben bare at jeg siger "Fuz". Og derefter får han en godbid.
    Fra at have en bange/sur hest har jeg nu fået en hest der synes det er dejligt at få løftet ben. Jeg gør allerede det samme ved mit føl som er 3 uger gammelt. Og det går også meget nemt med hende. Man kan SAGTENS tage godbidden væk efter noget tid uden at hesten bliver ked af det.
    Jeg har kun gode erfaringer med denne måde. Man kommer langt med en godbid.

Og det er en fantastisk følelse at bare kunne sige "Fuz" uden at røre benet og så løfter de selv. Smeden synes også at det er dejligt og roser mit arbejde.

• #12   5. maj 2009 Ja det med torv er rigtig godt, på denne måde kan man træne stille og roligt uden at det er farligt hverken for hest, men ikke mindst for dig! Og så behøves man ikke godbid, bare snakke stille og roligt

• #13   5. maj 2009 Mit hingsteplag på 1 år, har nogengange ikke helt nemt ved at stå stille/holde balancen når jeg løfter forben. Smeden siger at det bare er noget med balancen at gøre, og at de har nemmere ved at løfte forben end bagben.

Når jeg renser hove på mine heste, tager jeg det samme ben først hver gang (først: venstre forben, venstre bagben, højre bagben, højre forben), og min pony (Makong) er nu blevet så vant til det, at han bare selv løfter benene når jeg går hen til dem. Dejligt (:

Mit hingsteplag er også ved at lære det, han løfter dem dog ikke helt endnu, han står enten og hviler på bagbenene når jeg kommer om til dem, eller står og laver sådan nogle spark-agtig (ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men sådan at han skraber i jorden meget voldsomt xD).
    Det skal nok komme en dag smiley

• #14   5. maj 2009 *de har nemmere ved at løfte bagben end forben. Ups (:

• #17   6. maj 2009 hej... jeg bruger et stykke sejler reb som ikke laver brandemærker og der ikke er kabinhager osv på og så rundt om benet, og øver det på den måde. Min lagde sig ned hver gang jeg løftede bagbenet, men nu løfter han på ordet push smiley det tog måske 5 min.

Kommentér på:
Løfte bagben

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce