851 visninger
|
Oprettet:
Løfte bagben {{forumTopicSubject}}
Lupa løfter fint sine bagben men efter få sekunder i lufte mens man holder den vil han sætte den ned igen, for han ikk lov til det så prøver han at sparke bagud i håb om at jeg slipper.
Når jeg prøver at tage venstre bagben går hen hele tiden frem eller tilbage.
Mit spørgsmål er så, skal jeg bare blive ved med at holde hans ben indtil han stopper med at sparke bagud og står stille, og så spænde torvene godt så han ikk kan gå nogle steder
sep 2006
Følger: 80 Følgere: 74 Heste: 1 Emner: 79 Svar: 401
for det blive en vane. også bliver han meget værre. Håber du kan bruge det.
sep 2006
så tror den bare at den skal have godbidder hvergang, den får løftet ben, og når så du stopper med at give godbidder, så gider den altså ikke løfte, hvis den ikke får. og den blive fuldstændig urolig. og gider ikke står stille.
feb 2007
Følger: 63 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 20 Svar: 229
mar 2007
Følger: 130 Følgere: 128 Heste: 20 Emner: 60 Svar: 2.694
En plags balance er ikke ret god, så rensning af hoven skal gøres hurtigt.
Forlang ikke for meget af den før den er blevet ældre.
feb 2007
Følger: 63 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 20 Svar: 229
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.098
Vil prøve at stille om op af væggen og løfte hovene igen, holde dem til han er rolig og sætte dem ned igen
sep 2006
okt 2005
Følger: 136 Følgere: 158 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 205
Min angloaraber sparkede ud efter mig hver gang jeg nærmede mig hans bagben. og jeg blev også sparket. Nu bruger jeg godbid hver gang han løfter. Det er resulteret i at han SELV løfter ben bare at jeg siger "Fuz". Og derefter får han en godbid.
Fra at have en bange/sur hest har jeg nu fået en hest der synes det er dejligt at få løftet ben. Jeg gør allerede det samme ved mit føl som er 3 uger gammelt. Og det går også meget nemt med hende. Man kan SAGTENS tage godbidden væk efter noget tid uden at hesten bliver ked af det.
Jeg har kun gode erfaringer med denne måde. Man kommer langt med en godbid.
Og det er en fantastisk følelse at bare kunne sige "Fuz" uden at røre benet og så løfter de selv. Smeden synes også at det er dejligt og roser mit arbejde.
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 3
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 836
Når jeg renser hove på mine heste, tager jeg det samme ben først hver gang (først: venstre forben, venstre bagben, højre bagben, højre forben), og min pony (Makong) er nu blevet så vant til det, at han bare selv løfter benene når jeg går hen til dem. Dejligt (:
Mit hingsteplag er også ved at lære det, han løfter dem dog ikke helt endnu, han står enten og hviler på bagbenene når jeg kommer om til dem, eller står og laver sådan nogle spark-agtig (ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men sådan at han skraber i jorden meget voldsomt xD).
Det skal nok komme en dag
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 836
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 64
Løfte bagben
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside