{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Hoppe foler snart?? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg venter mit første føl på min DSP hoppe Freja.. Så jeg er begyndt og blive helt nervøs og i tvivl med så meget, hehe..
Jeg er helt sikker på at hun foler i løbe af denne uge.. Grunden til jeg ikke ved med sikkerhed, er fordi hingsten var hos mig i ca 2 mdr. og vi havde opgivet, for hun blev ved og være i brundst..

Nå men, jeg ville lige spørger, hva for tegn kan man se om ens hoppe snart ska fole?

Hendes yver er helt hæve op, fra igår til idag, og ja, følle sparker hel tosset..
Håber på at kan trække hende hjem imorgen, så jeg bedre kan holde øje med hende, hvis der sku ske problemer..

På forhånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoppe foler snart??
  • #1   9. maj 2009 Oki, tak :o)

  • #2   10. maj 2009 Få evt. dyrlægen ud og håndprøve for at tjekke at alt er ok.. Vi har lige mistet et føl i fredags...

  • #3   10. maj 2009 Miss perfect 2 * Team TWH *:
    Tak det vil jeg helt sikker tjekke hende for.. Hun er hel blød rundt ved halen..

    Cawani: Det jeg ked af at høre at du miste dit føl..
    Jeg vil ik tag dyrlægen ud, da der ik er nogen problemer.. Og følle er i live.. Alt går som det skal pt.. Og havde dyrlæge ude for lidt over en uge siden..


  • #4   10. maj 2009 Helt okay.. Det er jo dit valg.. Vi havde også dyrlæge ude 8 dage før hoppen folede hvor han sagde at vi rolig kunne lukke hende på sommerfold for alt var perfekt og intet kunne gå galt. Hoppen kom op til huset og gik bagom og ind i stalden. og da vores plag også fik lov at være inde sammen med hende vidste vi at noget var galt ( Hun plejer at være voldsomt intolerant op til foling og alle skal bare gå væk) og da vi kom ud var føllet dødt og lå med siden til og dyrlægen kunne ikke vænne ham..

  • #5   10. maj 2009 Er ked af at du har været så uheldig..
    Ja men om jeg fik dyrlægen ud nu, så vil der altid ku risikere og ske noget.. Man kan desværre aldrig være sikker på om alt går godt..
    Men ja, lige pt går det super godt, der er ingen grund til og tilkalde dyrlægen uden grund, såen har jeg det... Hun har gået på sommergræs i over 1 måned nu..


  • #6   12. maj 2009 Der er heller ikke grund til dyrlæge, når der ikke er komplikationer. Vores hoppe er også gået over tid - men dyrlægen har nu endnu ikke tilset hende som sådan. Han har taget et hurtigt kig, vurderet hendes gode huld og sagt det bliver spændende ( i grove træk smiley

    Det er IKKE godt at håndprøve sin hoppe i tide og utide under foling - der er altid risici ved indgreb.

    Selvom hun har hævet yver er der ingen garanti for føl det næste stykke tid. Jeg ønsker jer held og lykke og et kommende tillykke smiley Langt de fleste klarer det jo selv.


Kommentér på:
Hoppe foler snart??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce